uusi näkemys asiaan.
mutta kertokaa mulle missä se kankkulan kaivo on??? Mä kuulemma laitan kaikki rahani sinne, joten olis vähän pois haettavia!
Kankkulassa on varmaan useampi kaivo, mutta jos ne rahat on levitelty tasaisesti, niin ei varmasti tule turha reissu.
edit: äläpäs nyt hosukkaan, toihan on suht lähellä mikkeliä. se taitaa olla vain sellainen sanonta…
Pohjois-Karjalassa, siellä se on! Itse kaivosta en tiedä…
Sataa ku Esterin perseestä…Ester, who??
^jahas, täytynee lähteä tutkiin itä-suomen kaivoja sitten! Mä olen kyllä tähän asti epäillyt että se kankkulan kaivo saattais olla ton lähikuppilan kassakone… mene ja tiedä.
^^^ siis PYSY KAUKANA Kankkulasta ja sen kaivoista…
Kaivot pysyy paikallaan mutta se perkeleen matti majailee aina lompakossa… vaa eihä noista miehistä ole ku haittaa, sanoo femakko
Palatakseni tähän Esteriin niin jossain sivustoilla veikkailtiin tälläistä: Savonlinnassa oli aikoinaan ratassiipialus nimeltään Esteri. Ja moottori kun käynnistettiin niin roiske “perseestä” oli valtaisa…
Joka päivä oppii jotain uutta
Mä oon aina kuvitellu, että se on se Esteri, joka keksi polyesterin. En tiedä miksi.
ö
No Esteri!
ö
Polyesteri (PET) on kertamuovi, eli ei voi muovata lämmittämällä uudelleen, toisin kuin kestomuoveja. eri muovilaatuja on n. 30-40 kpl:tta yleisessä käytössä. muovien lajittelu on haastellista, koska pienikin määrä väärää muovia pilaa koko erän. yleisin muovi on polyeteeni (PE), pakkausteollisuus käyttää tätä muovia ja esim. muovipussit ovat polyeteeniä. sotateollisuus 1930-luvulla edesauttoi huomattavasti muoviteollisuuden kehitystä. jatkanko? kaikki tämä tieto ulkomuistista ja humalassa. muovi on hiilen ja vedyn “seosta”. muovi koostuu pitkistä hiili- ja vetyatomiketjuista. siitä poly -etuliite muoveille. hmm, musta tuntuu, että päässäni on hieman turhaa dataa. jatkanko? no en. -kiitos-
tarkottaako tjsp tai jotain sellast paskaa?
kröhöm… Sulla on varmaan paljon muutakin tietoa siellä päässä… miten tommonen voi jäädä päähän??? en edes enää ite muista tota rimpsua vaikka sen just luinkin!
Niin, kyllä sinne päähän tuollainen tieto jää, mutta olis ihan kiva, kun sinne jäis jotain hyödyllistäkin, jotain mitä voisi soveltaa ihan tavallisessa elämässä. Esim. ihmisten nimet olis ihan kiva muistaa. Varmaan pitää olla kaima, että muistan jonkun nimen ensitapaamisen jälkeen. Kun kättelen “uutta” ihmistä, niin 95% tapauksista en muista 2 min päästä sen nimeä. tämä on todella turhauttavaa. ehkä keskityn enemmän ensireaktioon, ilmeisiin ja kehonkieleen. mutta silti, nimimuistini on kehno, siis todella huono. toki muistan ihmiset, kenet olen tavannut, mutta ne nimet! onneksi täällä on käytössä sigut ja avatarit. mulla on näkömuisti. muistan sinutkin hyvin, menin puihin, kun pyysit kaljalle.
ö
Mulla kans ongelmia nimimuistin kanssa. Oon saattanut tuntee jonkun ihmisen vaikka pari vuotta, mutta yhtäkkiä saattaa iskeä paniikki, että “Ei ton nimi vaan voinut olla Jenni!”. Tai saatan muistaa kasvot ja nimen, mutten yhtään, mistä tunnen ko. henkilön
Näkömuisti todella hyvä ja muisti muutenkin. Varsinkin numero- ja lukumuisti (vuosi- ja prosenttiluvut, ihmisten syntymäpäivät & puhelinnumerot). Ja tottakai muistaa asiat, jotka kiinnostavat.
Tai jotain sinne päin! Sitä se meinaa.
Ja sitte ku tuossa aiemmin ehdotettiin, että laittaa tarkoittaa myös moittimista, niin se on ihan fakta. Joissain murteissa noin tosiaan on, ja sanonta on siitä peräisin. Eli yrittänyttä ei moitita, vaikka ei onnistaisikaan.