Olen kolmen pienen lapsen äiti,lapset 6, 5 ja 1,3v. Viimeisen vuoden aikana ongelmakseni on lisääntyvästi tullut alkoholin käyttö.Nyt olen tilanteessa että otan vähintään 2 annosta/ilta ja viikottain humalaan asti.Mieheni kanssa välit ok,mutta hän tekee paljon töitä ja pitkiäkin päiviä.Minusta vaan tuntuu etten yksinkertaisesti jaksa pyörittää tätä koko härdelliä yksin!!!Mieheni ei ole koskaan tehnyt mitään kotitöitä (poikkeuksena 1-2 x/kk ehkä tiskikoneen tyhjentää) ja en ole sitä vaatinutkaan kun ajattelen että hänellä omissa töissäänkin tarpeeksi…Kun hän tulee iltaisin kotiin (ellei satu olemaan matkatöissä) hän löysähtää sohvalle ja kyllä lasten kanssa jotain touhuaakin/pelaa.Its etuntuu ettei minulla ole koskaan aikaa maata sohvalla!!KUn mie stulee kotiin täytyy tehdä sellaiset työt mitä ei nuorimman lapsen kanssa voi tehdä.Hän kun kovin eläväinen /kiinnostunut kaikesta=tonkii kaikki paikat ja koko ajan vahdittava ettei putoa tai syö jotain sopimatonta. Rasittaa tekemättömät työt (katson ikkunasta ku nurmikko rehottaa,talven matot pesemättä)…mutta pienen lapsen kanssa ei mitään voi tehdä.Okay…on mummo joka asuu lähellä mutta kans ite niin meneväinen ettei kehtaa aina kysyä-kummitädeistä ei ole: tiiviisti itekkin ovat töissä.Ja kuka ylipäätään haluu kolmee termiittiä taloonsa/kotiinsa!?
Juomat otan aina ilta-aikaan kun lapset alkavat olla nukkumaan menossa/nukkuu ja tissuttelen sitten aamuyölle asti pahimmillaan…ja jos mies matkatöissä/pois kotoa niin jätän siihen pariin juomaan.
Mulla oikeesti tullut jo vierotusoireita juomiseen liittyen-että kaipaan sitä iltaisin.Pelottaa,suututtaa ja kaikkea.Haluaisin olla hyvä äiti-mutta ku äiti ei jaksa/ehdi.Koskahan olen viimeksi nauranut/jaksanut pelleillä/leikkiä lasten kanssa!!!Nyt olen kesälomalla-mutta kohta alkaa taas kolmivuorotyö…
Mietin mistä apua…
mainittakoon vielä että aiemmat harrastukseni ovat jääneet sen takia etten yksinketiasesti pääse joko töideni tai miehen töiden takia niihin…koska ovat sovittuja aikoja johonkin kellon aikaan jossain=( koen myös huonoa omatuntoa kun perheen koirat jää niin vähälle huomiolle…
Tuota tuota… Hyvä, että kyselet apua. Lopettajat / Vähentäjät voisivat olla paikka mistä saattaisi löytyä nopeammin vertaistukea.
Minä heitän täältä vaan, ettei ne tunnit vuorokaudessa mihinkään lisäänny, jos sinä niitä humaltumisessa vietät. Väsyttää vaan enemmän, kun elimistö yrittää muun stressin lisäksi polttaa alkoholia.
Jätä viina.