tekstini voi olla sekavaa luettavaa mutta niin on ajatukseni mutta toivon että ymmärrätte ja osaisitte neuvoa.
Tilanteeni on tämä että minulla on 2vuotias lapsi, jonka isä on huumeidenkäyttäjä. Hän jäi joulun aikaa kiinni rännäämisestä joka oli helvetillinen sokki. Heitin miehen ulos siltä istumalta ja vannoin tappavani hänet. Toisin kävi. Otin yhteyttä sosiaalitoimeen heti silloin ja sieltä neuvottiin minun olla antamatta lasta miehelle vaikka uhkailisi ja että poliisin yhteys jos lähestyy. No kun aikaa kului n. kuukausi saimme ajan sinne lastensuojeluilmoitukseni vuoksi. Yllätys oli suuri kun tantat vaan paapoivat miestäni kun on joutunut tuommoiseen tilanteeseen, annettiin A-klinikan esite käteen ja neuvottiin olla sinne yhteydessä. Seuraava askel oli se kun ukko otti yhteyttä A-klinikkaan ja sai hoitopaikan. 2 viikkoa kesti laitoshoito. Sinisilmäisenä kuvittelin että 2 viikkoa teki ukosta uuden ihmisen ja kaikki olisi hyvin. Ja paskat. Taas tuli sosiaalitoimistoon aika minulle ja kysyttiin vain että kuinkas olette saaneet sovittua tapaamiset ja sanoin että huonosti. Kun en haluaisi itse valvoa niitä, koska tekee kipeää nähdä aina mies ja en saa itse ollenkaan vapaa-aikaa kun joudun tuonkin katsomaan. sanoivat että voit maksaa 18 euroa kerralta turvapaikkaan että valvovat tapaamisen, ja pyh. Hetki oltiin muka onnellisia yhdessä, vaikka silloinkaan en uskaltanut lasta jättää ukolle.
Nyt sitten paljastui että mieheni myy omia erittäin vahvoja lääkkeitään (huumausaineeksi luokiteltuja) ja ostaa kadulta toista lääkettä ja käyttää sillointällöin amfetamiinia! Ja hänestä siinä ei ole mitään väärää että diilaa lääkkeitä ja käyttää huumeita. Jokainen hänen kaverinsa on koukussa johonkin ja nyt vaatii että lapsi olisi hänellä vuoroviikoin. En pysty suostumaan tuommoiseen ja soskusta en saa mitään apua! Mitä voin tehdä? Sanooi että alkaa käymää seuloissa mutta kun hän osaa jo laskea että koska ei mikäkin näy, ja kun resepti kuitenkin yhteen jota voi niin väärinkäyttää. Olen niin hukassa ja yksin tämän tilanteen kanssa että mietin jo että pitääkö minun karata lapsen kanssa että en joudu pelkäämään sitä että sosku antaa päätöksen että lapsi on vuoroviikoin isällä. voiko poliisi tai mikään muu taho mua auttaa. En ikinä voisi kuvitella että antaisin lapsen isälle joka itse voi olla ihan sekaisin. tai veisi lapsen semmoiseen paikkaan jossa vedetään nokkaan, rännätään ja kaikki ovat ihan seis.