Apua tarvitaan sähköisten respojen kanssa

Eli minulla on diapam 10mg300kpl, Tramal retard 100300kpl ym. nykyään sähköisellä resptillä. Ongelmana on tämä että jos haen esim. 100kpl kumpaakin niin voinko hakea taiset sata ihan koska vain vai onko näissä joku aika miten pitkään lääkkeillä pitää pärjätä? Oliskiko sitten järkevämpää ottaa kaikki mitä reseptillä on? Minulla on joskus käynyt niin että lääkkeet eivät ole kestäneet vaikkapa koko kuukautta vaan joitain päiviä ennen ovat loppuneet seuraavaa hakupäivää. Nyt joulu tulossa enkä tosiaan haluaisi olla ilman lääkkeitä kun pitäisi sukulaisi tavata. Lääkkeitä kuluu siksi välillä enemmän että saan työni hoidettua kun kipuja on unikin nyt on mitä on.

Ymmärrän toki että reseptiä tulee noudattaa mutta lääkärini on sitä mieltä ettei hän annosta nosta vaikka mikä olisi. Ei edes väliaikaisesti.

Kiitos vastauksista.

Lisäys vielä tuohon että lääkitykset mitä minulla on ollut ovat pidempiaikaisia eli olen jo melkein kolme vuotta joutunut käyttämään useita eri lääkkeitä. Näillä nyt pitäisi mennä jos ei parempaa hoitoa saa…?

Luulen, en tiedä: kaikki kerralla paree, jos voit ostaa niin. Kun on ottanut 100 kpl, kyl maar apteekin työntekijöiden tehtävä on katsoa, mikä on päiväannokseksi merkitty, ja laskea kutakuinkin miloin saa myydä seuraavan satsin (jos ei erityismerkintöjä esim. “seuraava toimitus 30vrk kuluttua” ja 3 (-4 SIC!!/)d) eli semmosia ukaaseja, mitä mun bentsoressus lukee, silloin päivälleen tarkkaa), vaikka olisi saanut ostaa kaikki kerrallakin. “Kutakuinkin” siis meinaa sitä, että, jos lisämerkintöjä ei ole, ne ei (aina?) laske sitä päivän päälle, vaan voivat myydä jonkin verran aikasemmin, en tiedä, mikä se aika on. Ai nii mut, mul kyl sanottiin Ketipinor-ressusta, joka oli 4x100 kpl, että he saavat myydä 200kpl kerralla :confused: . Miten sul aikaisemmin sit on ollut, kun olet jo pidempään käyttänyt… :confused: ?

Ei se sähköinen resepti siinä eroa paperiressusta, että kylhän sieltä näkee, milloin edellinen satsi on haettu. Jos olet aikaisemmin saanut paperiressul ostaa kaikki kerralla, pitänee sen toimia samal taval sähköises. Jos paperireseptin kans ovat laskeneet päiviä edellisesestä ostoksesta päiväannoksen mukaan, saman systeemi luulis toimivan sähköises reseptis, kun ne tiedot siel ovat.

(Mä kyl taas keksin aukon sähköises ressus, minkä vuoksi sain paljon aiemmin lääkkeet, kuin pitäis, mut eipä siitä täsä tarkempia tiedoituksia… Lekurin moka ja se, että apteekis ei kaikki ehkä viel ihan ajan tasal sähkösten kans, että kuinka pitkälle tarkistelee ostoksia, ja käsittääkseni en edes tehnyt minkään sortin rikosta. Uusi ressu on uusi ressu, heh :wink: .)

Jos jollain esitettyyn kysymykseen varmempi vastaus, kertokaa ihmees, tää oli vain mun päättelyä…

Tavallisella respalla on saanut 3kk annoksen ja ylimääräisistä ei kelä maksa korvausta, tämä tuskin on muuttunut.

600 mä saan kerralla ja vuoden resepti on aina voimassa. tosin menee noita 6 tablettia päivässä…menny jo 13 vuotta sama annostus. halpaahan se on ku maksaa kyseiset lääkkeet vaan 7 euroako se oli omavastuu. maanisdebressiivinen oireyhtymä ilman tuota debressiota…pää vaan käy välillä kovilla kierroksilla ja kummasti tuo ketiapiini hillitsee sitä ja unilääkkeenä myöskin.