Apua Lyrica vieroitusoireisiin?

Moi

Tiedän, että Lyricasta on vaikka kuinka monta lankaa, mutta olotila on vähintäänkin sekava ja masentunut. Kysymys kuuluukin, että tiedän vieroitusoireiden aiheutuvan Lyrican väärinkäytöstä. Huomenna on päihdepuolen hoitajan kanssa keskustelu, jossa puhutaan nykytilastani.

Kysymys kuuluukin, onko muista lääkkeistä apua Lyrican vieroitusoireisiin? Mikä tahansa oikeastaan käy, koska kysyn hoitajalta ja lääkäriltä kuitenkin jotain apua tähän. Benzot eivät juurikaan auta, mutta mites opioidit tai muut voimakkaat lääkkeet? En ole käyttänyt opioideja tai muita huumaavia lääkkeitä.

Lyrican tiputus ei kuulemma tule kysymykseen koska kyseessä oli väärinkäyttö, sen verran sain jo viestiä. Mutta pieni annos kontrolloidusti jotain muuta (vaikka voimakkaampikin kuten opioidit) mahdollisesti.

Kiitokia jos joku vastaa.

^ Ei ole kokemusta Lyrica-vieroituksesta, mutta mikäli benzot eivät auta, niin lähinnä tulee mieleen gabapentiini, joka on siis jokseenkin samankaltaisesti vaikuttava lääke, kuin Lyrica. Toki sekin vieroitusoireita aiheuttaa mitä todennäköisimmin, joten se pitäisi sitten tiputella alas tai syödä sitä vain mahdollisimman lyhyt kuuri. Siinä mielessä lyhyt kuurikin voisi riittää, että Lyrican (fyysiset) vieroitusoireet ovat yleensä verrattain lyhytkestoiset. Opioidit saattavat auttaa, kyllä, koska opparipöhnä parantaa monesti oloa ylipäätään, vaikkeivat ne samoihin reseptoreihin vaikutakaan, kuin Lyrica, mutta mun on aika hiton vaikeaa kuvitella, että ne sieltä A-klinikalta(tai missä se sun hoitosi nyt onkaan) sulle oppareita alkaisivat määrätä, jos ovat tulleet siihen tulokseen, että olet sen sortin väärinkäyttäjä, että Lyricakin katkaistaan kylmästi seinään. Eipä oppareita vieroituslääkkeiksi muutenkaan yleensä määrätä, paitsi tietenkin opparien tiputukseen.

Lyricasta pääsee irti vain yhdellä tavalla : lopettaa käytön seinään ja ottaa pää selvänä vastaan kaiken paskan mitä siitä seuraa.

Korvaushoidot, vähentelyt on kaikki fuulaa ja sun tapauksessa pahin vaihtoehto. Vaihdat aineen kovempaan ja yleensä samalla annoksetkin kasvaa.

Sun täytyy vaan löytää jostain motivaatio lopettaa kokonaan ja se onkin kaikkein hankalin osuus.

^ Olen kyllä pitkälti samaa mieltä delirium tremensin kanssa. Toki seinään lopettaminen, varsinkin rankan väärinkäytön jälkeen, voi olla aikamoista tuskaa, mutta siinä en näe mitään järkeä, että vaihdettaisiin jokin aivan tyystin eri aine tilalle :unamused: . Mullahan ei siis ole kokemusta Lyrican vieroitusoireista, olen toki kuullut monasti, kuinka rankkoja ne voivat olla, enkä sitä lainkaan epäile, mutta opioidit, joiden vieroitusoireista mulla kyllä on kokemusta, aiheuttavat yleensä pitkäkestoisemmat reflat(Ainakin se perusbupre, jota nyt korvauslääkkeenä yleisimmin käytetään), kuin Lyrica, enkä näin ollen ymmärrä, miksi hankkiutua vielä hankalampaan koukkuun vain sen vuoksi, että pääsee yhdestä roippeesta eroon. Toki nuo vieroitusoireiden kestämiset ja koukkuuntumiset eri aineita koskien ovat aina yksilöllisiä juttuja. Jos tässä taas on takana se(Alkoi hieman tuntua siltä, pahoitteluni, jos olen hakoteillä :unamused: ), että tahtookin vain siirtyä oppareiden käyttäjäksi, niin siitä vain, mutta A-klinikalta lienee turha ruikuttaa buprea(tai muitakaan oppareita) Lyrica-vieroitukseen :confused: .

Absenor auttaa . Oma kokemus katkolta. Se jotenkin vaikuttaa gaban kautta. edit pelästyin tuota että minä vuonna olen liittynyt silloin jo päivittäistä päihteiden käyttöä. kumpa olisi osannut lopettaa silloin. :open_mouth:

lyrican viekkuihin ei kunnolla tunnu oikein mikään auttavan, pientä lievitystä voi hakea beneil, oppareilla yms. mut ei ne nyt niin älyttömän kauaa kestä etteikö sitä jaksais sinnitellä. isojen annosten pudotuksessa suositellaan lyhyttä siirtymä aikaa esim 5 päivää puolikkaalla annoksella muuten tuska vaa venyy pidemmäks…

Lyrica reflat on tosi rajut must :cry: Benjoil vois vähä helpottaa ehkä… :confused:

Aivan perseestä mun mielestä tollanen, että vaikka olisi käyttänyt väärin jotain lääkettä niin sitä annosta ei voida lähteä purkamaan tiputtamalla määriä. Pamitkin varmaan lopetettais seinään? Siitä ei seuraa mitään hyvää, kuten kaikki tietää.

Kaikkein järkevin ja mun mielestä myös ainoa oikea tapa saada Lyrican vierotusoireet lievittymään on pikkuhiljaa annoksen tiputtaminen. Järjetöntä jos tohon jotain vahvempaa koukkua sitten vedetään pameilla tai muilla. Lääkäreillä ei aina tunnu leikkaavan :unamused: . Kyllä mä ymmärrän että ne pelkää, että käyttäisit nekin lääkkeet väärin, mutta voihan näin tehdä pamivierotuksessakin tai missä tahansa lääkevierotuksessa.

En voi kun toivottaa voimia Meta23 ja toivottavasti ne nyt keksii edes jonkunlaisen vierotuslääkkeen sulle, joka vähän helpottaa oireita. Näin itse kun olen seurannut vierestä toisen Lyrican lopettamista seinään isojen annoksen jälkeen, niin onhan sitä ollut tosi helvetillistä katsoa.

vähennä hiljalleen.
75mg/vko poies ni ei tunnu missään

Mä söin muutaman vuoden, aamulla 3 300Mg ja sama illalla, lisäksi tramalia 400Mg. Neurologi sanoi että ei ne sua auta eli lopeta. Laittoi pussiin neljä 150Mg lyrikaa ja käski hommata muualta lääkkeet. Olihan mulla teemut ja pamit vielä ja niistä se niin suuttui että lopetti mun hoitamisen, no olihan viikko. Viekkarit kumminki loppui kuin seinään, ei se kestämätön paikka ole vaikka erittäin v mäinen. Ehkä pamit jeesas, no sitten samalla annoksella gabapentiiniä jonka melkein heti pudotin yksi aamulla ja kaksi yöksi, paljon parempi lääke ja onhan niissä se kolmiokin. Sitten sain neurotolia 2 + 2 ja nyt syön yhden yöksi enkä pureskele hampaita. Ei ketään ole kehunut lyrikaa, joutava myrkky.