Teille on ajalle 12.1.2011- 25.5.201´1 korvattu tsolpideemilääkeainetta sisältäviä valmisteita (Stella 10 mg ja Stilnoct 10mg) yhteensä 450 tablettia. Annostusohje on ollut 1 tabletti iltaisin. Annostusohjeen mukaan laskettuna tämä lääkemäärä riittää huhtikuulle 2012 saakka.
Pyydämme teitä toimittamaan 9.6.2011 mennessä selvityksenne, minkä vuoksi olette hankkineet lääkkeitä enemmän kuin lääkemääräyksen annostusohje edellyttää.
Jos hankitte lääkkeitä toistuvasti enemmän kuin lääkemääräysten annostusohjeet edellyttävät asiasta voidaan ilmoittaa lääkkeitä määränneille lääkäreille. Oikeuttanne saada lääkkeet korvattuna apteekista voidaan rajoittaa tekemällä tästä merkintä Kela-korttiinne. Tällöin Teidän on maksettava kaikista lääkkeistänne koko hinta apteekissa ja haettava korvausta Kelasta.
Mulla on lääkeongelma Stellan kanssa. Olen hakenut sitä kahdella reseptillä jossa toisessa lääkäri on tehnyt virheen ja kirjoittanut “Stella 100 kpl iteroiden 20 päivän välein” kun tarkoittanut varmaan kirjoittaa “Stella 20 kpl iteroiden 20 päivän välein”. Mitä näihin kannattaa kirjoittaa? Mitä jos myönnän että olen käyttänyt lääkettä ahdistukseen? Kuinka helposti uhkaus toteutetaan?
[Poistettu sääntöjenvastainen kysymys -Päihdelinkin moderaattori]
Mikä sääntöjenvastainen kysymys? Miksi kaksi vastausta viestiini on nekin poistettu?
Kyllä mä olen siinä luulossa että kun Kela kyselee jotain niin siihen kanssa sitten vastataan. Yhdellä kaverilla oli kyselleet samaa pariin otteeseen ja tämä oli vastannut että on lääkeongelma ja yrittää hoitaa sen kuntoon niin ei olleet tehneet mitään sitten (ei yhteydenottoa lääkäriin tai muuta)
toinen kerta toden sanoo ei liity kyssäriin mitenkään mutta: jos käytää kuukaudessa 2 samaa respaa (depot ja nopea) 2 eri lekurilta ja kummassakin on 2 viikkoa niin voiko kelan puolelta tulla kyselyitä? kyseessä ei ole benzo tai opiaatti lääke joten tuskin on sääntöjen vastaista kysyä, ja seurataanko kelassa ylipäätään muuta kuin benzoja ja oppareita?
Älkää nyt perkele leikkikö niiden respojen/lääkärien kanssa ettei käy kuten minulle. Tiedot faxattu varmaan ympäri Suomen apoteekkeja kun antibiooteistakin piti tapella naapurikaupungin apteekin kanssa. Sain ne kuitenkin pitkän puhelinrumban jälkeen.
En ala tarkemmin selittämään mitä tein kun mode voi ärähtää joten käyttäkää mielilkuvitusta.
Kerro KELAlle, että olet ostanut lääkkeet varastoon, pelossa, että jos vaikka vaikka rahapula yllättää, kun resepti pitäisi hakea, ja että et tiennyt sen olevan kiellettyä. Tosin tämäkin vihje poistetaan.
Kiitos korkeammalle voimalle, että itsellä ei tuollaisia ongelmia ole.
Lisäksi suosittelen lämpimästi kyseisten lääkeaineiden käytön lopettamista ja keskustelua lääkärin kanssa, joka voisi jopa tuurilla määrätä oikeat lääkkeet.