…kaivataan. Olen menettänyt hallinnan alkoholin käyttöön, kuppi aivan nurin. Viimeisen vuoden aikana on monta kertaa mennyt jalat alta ja muisti. En pysty jostakin syystä hallitsemaan alkoholin ottamista, en voi lopettaa. Näin ei käy joka kerta, mutta ne kerrta kun käy, aamulla kiitän että sain vielä herätä. Mitään ei ole morkkiksia ja sekoiluja lukuunottamatta tapahtunut -vielä, mutta on ajan kysymys että tapahtuisi. Kuinka te pystytte kontrolloimaan alkoholin käyttämistä? En uskalla enää edes lähteä ystävien kanssa ravintolaan, illan istujaisiin, työillallisille, sillä plekään että mopo lähtee taas käsistä.
Tällä palstalla alkoholin käyttämistä taidetaan lähes täysin kontrolloida olemalla juomatta. Tervetuloa!
Mulla ei ollut mitään mahdollisuutta kontrolointiin sen jälkeen, kun ensimmäinen kuppi oli kallellaan. Alkoholin käyttövaihtoehtoja mun kohdalla ainakin on siis tasan kaksi: perslärvit tai totaalikieltäytyminen. Nykyisin kontroloinkin vain sitä ensimmäistä kuppia, jonka jätän väliin .
Yhdyn Virnan ja Vikan sanoihin…täälä kontrolloidaan alkoholin käyttöä lopettamalla sen käyttö kokonaan Jos se tuntuu sinullekkin oikealta ratkaisulta, niin tervetuloa joukkoon!
Juu, alkoholin käytön kontrollointi ei tosiaan onnistunut. Tai no, olisi kai se laskennallinen “kohtuus” vielä onnistunut hirvittävällä skarppaamisella, mutta mutta. Niillä kohtuukäytön muutamilla annoksilla en olisi millään saanut sitä haluamaani olotilaa edes aikaiseksi, puhumattakaan että olisin saanut pidettyä sitä olotilaa yllä koko illan tai mielellään useampia päiviä kerrallaan.
Kohtuukäyttö on hieman hankalaa ihmiselle, jolla suurin huolenaihe on viinan (tai baarissa rahan) loppuminen kesken illan.
–kh
Kyseiseen ongelmaasi ei ole nähdäkseni muuta ratkaisua kuin olla juomatta. Tuntuuhan se varmasti vittumaiselta jos ei miellä itseänsä alkoholistiksi ja haluasi käyttää alkoholia kohtuudella. Mutta kertomasi mukaan mopo tuntuu useimmiten lähtevän käsistä, joten kohtuu käyttöön opiskelu sinun tilassasi on hyvin vaikeaa, näin uskoisin.
Me täällä lopettajat palstalla kontrolloimme alkoholinkäyttöämme, olemalla täysin juomatta. Jos minä esim. kokeilisin nyt mennä ystävieni kanssa baariin juomaan kohtuudella, loppu tuloksena olisi noin 1-4kk rankka juomisputki joka loppuisi vasta päihdekatkasuun.