Kiitos paljon tsempeistä!
Niitä kyllä tarvitsenkin, itellä ei kummoisia tukijoukkoja tässä hommassa ole, seurustelukumppani on oikeastaan ainut, joka koko asiasta edes tällä kertaa tietää. Mutta olen tyytyväinen, että hän sentään on, olen nimittäin täysin yksinkin kenenkään tietämättä vieroitusta tehnyt.
Kipugeeleistä oon ite käyttänyt ihan mitä vaan saatavilla olevaa, Mobilatia ja niitä muita samantapaisia.
Muutaman kerran päivässä niitä saa laittaa, ja on kyllä auttanut, kun säännöllisesti käyttää.
Reilun kuukauden oon jo ollut kuivilla, ja olen kyllä siihen ihan tyytyväinen. Mutta kuten Trainspottingissa sanotaan, “once the pain goes away, the real battle starts.” Tilanne vaan on aika monimutkainen tässä vaiheessa, kun vieroituskertoja on ollut useita, ja erilaisia tapoja koitettu. Ensimmäiset kaksi-kolme vieroituskertaa olin akuuttien oireiden jälkeen aivan innoissani, täynnä elämäniloa ja varma siitä, että nyt alkoi uusi, puhtoinen elämä. Sitten aina lopulta, välillä pidemmän ja välillä lyhyemmän ajan jälkeen, aloin käyttämään sitä perkeleen buprea taas, vaikka ei enää ikinä pitänyt ja vaikka koko homma inhotti ja vitutti suunnattomasti.
En missään nimessä halua maalata piruja seinille sinulle, koska me ihmiset olemme erilaisia, eikä kaikille todellakaan käy niin kuin minulle, niin monet eri tekijät vaikuttavat. Mutta kun kyselit fiiliksiäni, niin joudun kertomaan, että oloni on melko ahdistunut, aivan kuin toisiksi viimeisimmän vieroitukseni jälkeenkin, koska minulla ei ole enää vahvaa uskoa siihen, että pysyn kuivilla edes puolta vuotta, saatikka monta vuotta tai loppuelämäni.
Ja ei, minun ei tee aktiivisesti mieli buprea, eikä mitään kamalaa kriisiä ole tapahtunut elämässä, ei ole mitään syytä, miksi alkaisin käyttää taas, paitsi se, että olen niin saatanan riippuvainen ihminen luonteeltani, että. Tuntuu vaan, että kova työ vieroitusoireiden kanssa menee “hukkaan”, kun tämäkin kuivillaolo on taas vain väliaikaista. Äh, niin ristiriitaiset tunnelmat, yritän vain ottaa päivän kerrallaan kärsivällisesti, mutta kun en ole pätkääkään kärsivällinen, en ole ikinä ollut…
Sen verran vielä totean, että metadonikorvaushoitoon en aio mennä, tunnen liian monta jotka kyseisessä hoidossa ovat (mm. yksin perheenjäseneni) ja millaisiksi ne ihmiset ovatkaan muuttuneet, apua… Olivat paljon paremmassa kunnossa bupreaikoinaan. Lisään vielä heti, etten tarkoita tätä loukkauksena kenellekään, vaan olen päinvastoin äärimmäisen iloinen, että jotkut oikeasti kokevat metadonin muuttaneen elämänsä parempaan suuntaan. Kaikille ei vain sovi samat lääkkeet. Mutta jos tai kun taas ajaudun siihen pisteeseen, että alan buprea kiskoa, niin ainut järkevä vaihtoehto taitaa olla vaihtaa paikkakuntaa ja hakea apua päihdepalveluista sitten, koska kotikaupunkini hyödyttömät päihdepalvelut olen kolunnut läpi jo ajat sitten. NA- ryhmiäkin kannattaa toki koittaa kuten sinulle olikin jo suositeltu, mutta itse joudun toteamaan, että minulla ne aiheuttivat lähinnä suunnatonta raivoa ja jälleen kerran tunnetta siitä, etten kuulu mihinkään, vaikka olenkin narkkari joo-o niin olin jotenkin ihan eri maailmasta kuin muut ihmiset siellä, tuli olo että jos joudun täällä vielä kuuntelemaan tätä paskaa niin alan narkata ihan varmasti heti enkä lopeta enää ikinä.
(Kuulostaapas lapselliselta, mutta that’s me vissiin.)
Tulipas tästä vuodatus, kiitos ja anteeksi, helpotti oloa kyllä saada johonkin purkaa tätä sekavaa ajatusmekkalaa päässäni. Kertoilehan ihmeessä miten tiputus ja muu sujuu! Ja toivon sydämestäni kaikkea hyvää sinulle, kyllä sinä pystyt