Olen syksynä juonut 4 vuotta. Juomiseni on vielä ollut tissuttelun tapaista 4-6 pitkää olutta illassa ja viikonloppuna ehkä pari extraa jos sille päälle sattuu. Huoleni perustuu siihen että ei “pysty” Olla juomatta ja omituisesti aina löytyy syy käydä olutta hakemassa ja omituisesti se nokka on aina kaljahyllyllä ihan ajattelemattakin. Lapseni on 2 ja 4 vuotiaat ja vielä hoituu työt koti perhe puoliso ja kaikki eikä minun tietääkseni kukaan edellämainituista tiedä ongelmastani, Mutta pelkään sitä jos tästä koituu heillekkin ongelmia oman tyhmyyden takia. Omat perkeleet on jo tosi isoja asian kanssa ja näin +10kg painoa ottaneenakin alkaa piisata tää touhu. Teksti mahtaa olla vaikealukuista ja perässä ei pysy mutta tässä nyt nopeat ensiasiat mitä 5 minuutissa kerkesin purkamaan. Edit. Paljon olisi kerrottavaa ja sanottavaa mutta en tiedä mistä lähteä liikkelle ja kasvattaa jonkinlainen selkäranka jotta saan itseni takaisin ja jaksamista muutenkin raskaaseen arkeen
Moro
Mitä vakavammin otat nyt, sen vähemmällä pääset. Erinomaista, että kirjoitit tänne.
Tärkein asia. Älä anna periksi tavoitteissasi. Jos et saa juomista hallintaan, kokeile uusia tapoja periksiantamatta.
Ehdottaisin, että olet alkuun juomatta kuukauden. Jos et pysty, ongelma on pahempi kuin luulet.
T. Puuhapete
Keskiviikosta asti oltu nyt juomatta,Ei ole pahaa tehnyt mutta näin perjantaina alkaa vähän ahdistaan kun tietää ettei huomenna ole työvelvoitetta. Pitää vaan sinnitella 21 asti jolloin koko houkutus poistuu
En tiedä mitä muuta sanoa kun että onnea ja tsemppiä, olet ottanut ensimmäisen askeleen. Itse olen vielä kamppailemassa…mutta suositan että pysyt linjoilla!
Olet ihan oikeassa paikassa. Siirry vaan suoraan tuonne lopettajien puolelle lukemaan ketjuja. Kertomasi juomamäärät on sellaisia, että olet pulassa, jos et saa kierrettä poikki. Kohtuukäyttöön tuskin pystyt palaamaan, sen voi allekirjoittaa ainakin kaikki lopettajien puolella olevat. Tuon alkoholiriippuvuuden kanssa ei ole leikkimistä, se vie hautaan ja aiheuttaa ennen sitä kauheaa kärsimystä itselle ja läheisille. Ei kannata aihetta häpeillä, eikä sitä tarvitse kaikille kailottaa, vaikka ongelma olisikin jo päällä. Sen kun vaan lopettaa vähin äänin, niin minä tein 679 päivää sitten.