Ensi viikolla olisi aika psykiatrille. Minulla on toistuva keskivaikea masennus, jota on hoidettu Cipralexillä 20 Mg 12 vuotta. Tänä syksynä sain lisäksi Voxran 150 Mg tuohon rinnalle. Yöksi otan Mirtazapinin 7,5 mg. Lisäksi tarvittaessa Opamox 15 Mg. Tuota Opamoxia lääkärit eivät mielellään kirjoita, enkä haluaisi bentsoja jatkuvasti syödäkään.
Tämä vuosi on ollut vaikea, ja tuntuu, että on jatkuva ahdistus päällä. Vatsaan sattuu, tuskanhikeä pukkaa. Tuntuu kuin olisin umpikujassa. Minulla on nyt viimein alkamassa terapia, jossa minulla riittää käsiteltäviä aiheita…
Mistä lääkkeistä teillä muilla on hyviä kokemuksia ahdistuksen hoidossa? Lyrica ainakin vaikuttaa melkoiselle myrkylle. Lisäksi se lihottaa ja minulla on muutenkin taipumus lääkitä pahaa oloa lohtusyömisellä.
Voimakkaista bentsoista ja kannabiksesta sekä nimenomaan pitkävaikutteisesta depot-tramadolista jos toleranssit ovat pienet, sama etyylimorfiinin kanssa. Ainoastaan kannabiksessa vaste säilyy eikä ole lainkaan annosnoston tarvetta, vähintään 1,04g/pv, “smoke every day” tällä hetkellä. Titrata voidaan ylös tai alas ja kaikkia uusia käyttömuotoja saa testata, myös anaalisuppoja öljystä ja vaikka lasez-bongia.
Myös brahmi, tulsi, kamomilla-tee, valeriaana, ahomansikanlehdet, maitohorsma, timjami-tee ja nokkonen toiminut ainakin minulla. Tuoksu bioluomuöljyistä ilmaan (aromaterapiaa) vain petigrain, laventeli ja kataja.
Ps. Myös tietyillä jutuilla voi yrittää parantaa suoliston erittäin monimutkaista biokantaa ja täten vaikuttaa ahdistukseen. Mikä nyt sattuis toimiin kelläkin. Periaate on kuitenkin se, että hyvä bakteereja enemmän ku vihuja
Ei kannata pelätä noita rauhoittavia bentso lääkkeitä. Lääkäreitä nykyään pelotellaan näistä lääkkeistä, mutta itse olen löytänyt avun pärjätä näiden lääkkeiden avulla. Enkä syö näitä joka päivä, vaan päivinä, kun ahdistus nousee sietämättömäksi.
Minulle kokeiltiin aluksi Opamox lääkitystä ja ssri-mielialalääkettä. Opamox ei vaikuttanut minuun juuri mitenkään. Ssri-lääkkeistä koin vain usvaista oloa ja ajatus ei kulkenut. Menin sitten yksityiselle ja sieltä minulle määrättiin Diapam 10 mg unettomuuteen ja rivatril 0,5 mg päiväkäyttöön, kun tuskastuttaa. Pyysin itse suoraan lääkäriltä näitä lääkkeitä, kun olin hakenut aktiivisesti tietoa, että mikä lääke auttaisi tilanteeseeni. Sanoin myös, että tiedostan riippuvuusriskit ja en halua olla pillerikoukussa, joten olen varovainen. Ja niin olen ollutkin. Joudun lääkettä syömään maksimissaan 3-4 kertaa päivässä. Joskus on viikkoja, kun en syö ollenkaan lääkettä.
Rauhoittavat ovat antaneet minulle turvaa niin henkisesti, kuin psyykkisestikin. Tiedän että lääkettä on saatavilla jos paha tilanne iskee päälle. Tsemppiä kaikille ja pusketaan eteenpäin tämä pimeä aika!
Jos tuo pilleri menee kitaasi niin enpä bentsoja lähtisi pelkäämään (vaikka en halua vähätellä niiden kanssa pulaan joutumista). Kaikki kemikaalit kun eivät sovi kaikille.
Tutkis hieman millä lääkenimikkeellä tuota Voxraa aikasemmin myytiin ja mitä se oikeasti psykoaktiivisena-aineena on. Sekin “kaunisteltiin”.
Näitä henkisiä “kahleita” on syytä arvostaa eikä leikkiä niiden nappien kanssa (ylipäätään bentsojen) ja sitäpaitsi elimistö tottuu niihin, sitten vasteet katoavat useimmiten (on olemassa kyllä mielisairauksia/tiloja jossa jatkuva lääkitys on täysin perusteltu erikoislääkärin toimesta) ja saattaakin tulla samoja oireita paljon vahvenpana kuin mihin niitä nappeja alunperin alettiin syömään.
Kyseinen lääkeryhmä on myös monen ihmisen elämänpelastaja akuutissa tilanteessa.
Kun vasteet katoo niin olet joko kusessa (jos koukutut fysiologisestikkin niin on aika ikävä juttu, psykologisesta puhumattakaan) tai ihan normaalisti käytät järkeäsi ja otat vain tarvittaessa pienimmän annoksen joka auttaa Sitä lääkäri ei voi kertoa (ei edes merkkiä tarkkaan) vaan pitää havainnoida ihan itse.
Käy yksityisellä niin saat pätevämmän unilääkkeen kuin mirtatsapiinia. Se on masennuslääke ja syöt sitä vain sen sivuvaikutuksen vuoksi (väsyttää usein miniannoksella). Yksi tai kaksi masennustroppia (päätös itse) ja juuri sinulle oikeat bentsot varalle olis minun valintani. Luomu konsteja unohtamatta…
kyl se lyrica ja bentsot on parhaat, lyrica pienellä annoksellakin voisi toimia esim 75 mg + 75 mg (+75mg).
kannabis pahentaa ahdistusta ja unettomuutta mulla, kaverille siitä tuli paniikkihäiriö, tosin yksilöllistä