Kysyisin onko kokemuksia, meillä tilanne nyt se että kolme kuukautta mieheni on syönyt antabusta mutta aina kolmen viikon jälkeen jättää ottamatta ja juo yhden viikonlopun sitten taas kolmisen viikkoa syö antabusta.
En oikein tiedä miten suhtautua kun mielestäni tämä on vaan portti siihen vanhaan eli jokapäiväiseen juomiseen. Voiko tämä onnistua?? Mieheni mielestä se on ihan ok mutta mua ahdistaa… En haluaisi rikkoa perhettä mutta en halua myöskään takaisin siihen vanhaan…
Lyhyesti taustaa, 14v parisuhdetta ja noin 2 vuotta jokapäiväistä alkoholin käyttöä takana. Erottiin (omat asunnot) jo mutta kun mieheni haki apua ja alkoi antabukselle niin hän muutti takaisin.
Ihan selkeästihän tuossa ei olla edes yrittämässä raitistumista, vaan antabus toimii välineenä sun lepyttelyyn. Miten niin olisit rikkomassa perheesi?
Senhän on tehnyt mies itse ja miehen kittaama alkoholi.
Totta… Olisin vaan niin halunnut uskoa hänen puheisiin ettei halua juoda yms. Lepyttelyä vaan… Tiedän etten ole syypää tilanteeseen mutta silti tuntuu että minä olen se rikkoja vaikka oikeasti se on alkoholi.
Kiitos kun sanoit tuon ääneen!
Sitä oon pohtinut miks alkkis menee nii pitkälle että ottaa lepytelläkseen puolisoa niitä lääkkeitä? Mitä järkeä siinä on? Eikö olisi helpompaa vaan erota ku ryhtyä lepyttelemään. Oon pohtinut tätä monesti et mitä järkeä ja onko ylipäätään missään alkkiksen touhus mitää järkeä. Vai onko alkkiksen sisällä vielä se sama ihminen joka tahtoo olla kuitenki parisuhtees ja tuntee jotain pakottavaa tarvetta lepytellä? Vaikka juominen vie voiton loppu peleis…
Alkkis tarvitsee sen kulissien ylläpitäjän, ruuan laittajan, pyykin pesijän ja vakituisen p*llun. Onhan se kamala sanoa muille, että akka lähti alkoholin käytön takia, koska siinähän samalla myöntäisi itselle, että alkoholi on ongelma. Siksi sitä kodinhoitajaa kannattaa vielä joskus lepytellä. Myöhemmässä vaiheessa, nalkutuksen lisääntyessä, voi käyttöön ottaa henkisen ja fyysisen väkivallan. ![]()
Jos mies on vähentänyt alkoholinkäyttönsä neljännekseen entisestä, niin eikö miestä pitäisi kehua siitä?
Ei mikään ihme että mies juo kerran kuukaudessa, jos nainen on tuollainen.
Hatunnosto miehelle, kun on tuollaista nalkuttajaa kestänyt noinkin kauan.