Antabus salaa vaimolta

Day 3 menossa. Taas tuntuu vähän vaikealta, mutta Antabus auttaa kestämään.

Antabuksen joudun ottamaan salaa vaimolta: hävetti niin pirusti tunnustaa, että mussa ei ole miestä lopettamaan ilman. Kaiken lisäksi vaimo kysyi kautta rantain, kävinkö lääkärillä vain nilkan takia, vai hainko myös Antabus-reseptin. Mutisin vastaukseksi jotain niin epämääräistä, että siitä ei saanut selvää.

Antabukset kaadoin särkylääkepurkkiin, jotta en jäisi niistä kiinni. Vähän typerä olo kyllä. Ensin piilotellaan pulloja, sitten Antabuksia ja molempia samasta syystä, häpeästä.

Jaksamista ja voimia Sulle Axcu51!

Mitään hävettävää ei antabus -reseptin hakemisessa ja lääkkeen käyttämisessä kylläkään ole mielestäni. Päinvastoin, olet tehnyt miehen teon hakiessasi apua ja tehdessäsi aktiivisesti asioita alkoholiongelman kanssa pärjäämiseksi.

Mieti vielä, josko kuitenkin olisi helpompaa avoimesti kertoa vaimolle, missä mennään, jos suinkin siltä yhtään tuntuu.

Kerrot tai et, olet oikealla tiellä :smiley:

Nyt kyllä sanot kaiken ihan suoraan ja kasvat tuplasti pidemmäksi - Oikeesti! ! :smiley:

Minusta antabus-reseptissä ei ole mitään hävettävää. Pyysin itsekin samaisen reseptin ja hain antabukset tueksi ja hätävaraksi. Jos koet, että antabus on sinulle oikea tapa raitistua, niin sitten se on sitä :smiley: .

Voimia!

Minäkin aloitin tänään Antabuskuurin, ja olen kyllä kanssa samoilla linjoilla että ei siinä ole mitään hävettävää. Omalle vaimolle varmasti uskaltaa kertoa siitä, mutta ei sitä ihan kaikille tarvitse mainostaa. On nimittäin itsellänikin tästä vähän huonoja kokemuksia koska aika helposti leimataan juopoksi jos ihan jokaiselle menee asiasta kertomaan.

Jos kerta vaimosi kysyi siitä jo niin hän varmaan toivoikin että olisit sen hakenut.

Kiitos rohkaisusta! Kaiketi juoposta tulee niin pelokas, että oma vaimokin tuntuu vaaralliselta. Noh, kerron kyllä. Aikanaan. Nyt säilytän pienen salaisuuteni.

Akseli

Jk. Day 4!

Kerro heti vaan.

Salailu kuluttaa vaan tahdonvoimaasi, jonka tarvitset juomattomuuden säilyttämiseen.

Vältä monen rintaman sotaa.

^ Täsmälleen.

Holismin hoito vaatii todellista halua lopettaa ja jatkuvaa rehellisyyttä itsellekin,
eikä juttuja pimittämällä edetä minnekään. Salassa raitistaminen on… kummallista.

Alkoholismi on moniulotteinen sairaus. Yksi ulottuvuus on rooli näytellä voimakkaampaa kuin on. Kuitenkin heikkouden myöntäminen ääneen sanottuna vapauttaa rohkeasti ja nöyrästi pyytämään apua ja tukea. Pilleri on hyvä tuki alussa, mutta puolison tuki on lopulta tärkeämpi.

Ryhmissä jaamme kokemuksemme, voimamme ja toivomme

Hei. Minulla itsellä on ollut monesti antabuskuuri. Kyllä se voi alussa tuntua nololta. Itse aikoinaan hain antabukset ekalla kerralla apteekista niin luimuillen kuin vain kykenin, mutta se vie vain voimat.

Luulen, että vaimosi olisi hyvillään, kun kerrot. Hän näkisi, miten kovasti yrität raitistua.

Minä kehotan pysymään rehellisenä vaimollesi. Hän on kuitenkin ( toivottavasti) läheisin henkilö sinulle. Henkilö jonka kanssa jaat elämäsi.

Salailu ei tee hyvää suhteelle, eikä omalle itsellesi.

Minä elin muutaman vuoden salaillen. Tuo aika söi minusta paljon voimavaroja, kun ei voinut elää edes kotonaan avoimesti.

Ehdotankin, että otat asian puheeksi ja kerrot kaiken (myös sen, että koet olevasi huonompi mies kun et kykene lopettamana ilman antabusta). Kyllä vaimosi ymmärtää, olethan hänet itsellesi valinnut.