Antabus-kysymyksiä

Olen ollut selvinpäin 25.2.2010 lähtien. Nyt alkoi kesä ja retkahdin kaksi kertaa kahden viikon sisällä: vedin kunnon koomakännit. Siksi marssin tänään lekurille ja sain Antabukset.

Nyt muutamia kysymyksiä:

-Onko tää pirullinen väsymys nyt sit pysyvää? Otin nimittäin aamupäivällä ekan Antabus-satsin ja olo on tosi tokkurainen. (Ei silti, tämä on 10000000000 kertaa parempi olotila kuin viinatokkura tai krapulatokkura.)

-Kosmetiikkahörhönä kiinnostaa tietää myös, mitä tapahtuu, jos vahingossa läträän itseeni voidetta tms., jossa onkin alkoholia. Tai esim. meikkaan jollain maskaralla, jossa onkin alkoholia.

Olen onnellinen saatuani tän Antabuksen ja valmis kestämään sivuvaikutuksia, koska ne eivät milloinkaan yllä viinapirun sivuvaikutuksien tasolle. Mut tottahan tää uusi lääke herättelee typerän kyselemään tyhmii kysymyksii. :blush:

Olis kiva kuulla Antabus-käyttäjien kokemuksia muutoinkin! Itse tartten tän Antabus-tuen raittiuteeni nyt kesällä, kun koko Suomi pämppää eikä toi jussikaan perinteisesti absolutistien merkkipäivä ole…

Antabus voi aiheuttaa iholle reaktion, jos käytät jotain kosmetiikkaa joka sisältää etanolia. Usein antabus aiheuttaa etanolin kanssa käytettynä ns. flushing-reaktion, eli punottumisen. Ei se välttämättä ole yleistä, mutta mahdollista.
Voit kyllä tsekkailla käyttämäsi kosmetiikan etanoli-pitoisuutta. Kaikki kosmetiikka ei sisällä lainkaan alkoholia. :slight_smile:

PS. Niin ja ei se väsymys ole pysyvää. Kolmen vuoden päästä et edes muista koko asiaa! : )

Minulla oli ensimmäsiten raittiiden kuukausien aikaan aika paljon väsymystä ja keskittymiskyvyn puutetta. Ymmärsin sen itse niin, että ajatukset viinasta erossa pysymiseksi kuormittivat mieltä todella paljon. Mihinkään muuhun ei jäänyt ylimääräsiä voimavaroja. Minulla tuo väsymyksen tunne alkoi tasaantua puolen vuoden jälkeen ja voimavarat vähitellen palautua. En olisi väsymyksestä mitenkään huolissani - pikemminkin se kuuluu asiaan. :smiley:

Kiitos, tarharyhmä ja smokkis. Pitää nyt vähä puljailla näitten kosmetiikkatuotteiden kaa. Mut pientä on tämmönen puljailu verrattuna viinan kaa töhöttelemiseen.

Olen tosi onnellinen jokaisesta raittiista päivästä. Nää pari retkahdusta ovat muistuttaneet mua siitä, missä helvetissä olen vuosikaudet elänyt. Alkuun viinanhimo oli valtava, mut nykyisin on päiviä ja jopa viikkoja, etten edes muista himoita viinaa. Sain uuden elämän! Kun vain aina muistaisin pitää tästä jatkoajastani kiinni.

Hyvää kesää kaikille. Raitista juhannusta! (Itse tarviin raittiiseen jussiin tän Antabuksen mut ehkä koittaa sekin juhannus, jolloin en tarvi edes tätä lääkettä.)

T: Alkkis72

Antabuksesta :neutral_face:

Se on noin 70 vuotta vanha kokeilu alkoholisteilla.
Muita sen ajan lääkekeksintöjä on onnistuttu kehittämään potilasturvallisemmaksi , antabuksen teho perustuu hengenvaaralliseen yhteisvaikutukseen alkoholin kanssa :angry: mielipuolinen on se . Eli kuoleman pelekoon !

Hae muuta apua raittiuden turvaksi .

Toivottaa Kanttoona

Tiedän muitakin liki satavuotiaita keinoja raitistua, jotka ovat parempia, kuin bentsopussillinen uusia. :smiley: Hengenvaarallista se on se juominenkin. Itse käytin antabusta kolmisen kuukautta. Sen jälkeen AA alkoi purra vaivaan sen verran hyvin, että enää tabletit ovat turvana tuolla kaapin hyllyllä. Yhden pillerin nappasin, kun lähdin lomalle Turkkiin . Anatbuksen vaikutus säilyy kehossa jopa parti viikkoa, joten viikon lomamatkan ajan se toimi tukena ihan hyvin. En tosin testannut vaikutuksia.

S&S Huomenta Sullekkin :smiley:

En lähe arvottamaan kahta mielestäni huonoa vaan kun parempaa on olemassa niin miks edes puhua niistä.
Tarkoitin muulla avulla hakeutumista raittiiden ihmisten seuraan .

Tarkoitti Kanthoona :sunglasses:

Minulle tämä Antabus on loistava. Aion syödä tätä niin kauan kuin siltä tuntuu. Mikä mahtava fiilis, ku sen pillerin aamulla pistää veteen poreilemaan ja sit juo sen koktailin! “Tänään mun ei TARTTE juoda, kiitos Antabus!” on se mun päällimmäisin ajatukseni.

Muitakin keinoja on, mutta salaa yksin ryypiskelevälle kaappijuopolle tää tuntuu olevan hyvä lääke.

Saa juoda parikolme bisseä ennen ku mulla alkaa naama punottaa. (oon n. 100kg) Joskus siis hirveessä vitutuksessa juonut muutaman vaikka kuuri oli päällä (tosin vain puolikkailla ja useampi päivä jo ilman) naama meni ihan tomaatiksi eikä siis mitenkään vähän vaan olin aivan kuolemansairaan näköinen ja jyskytys päässä ja rinnassa oli erittäin paha D: mutta tosiaal pienten alkusekoilujen jälkeen antabus ollut ainoa lääke mistä oli mitään hyötyä tässä länsimaalaisten mielenterveysongelmien kanssa. suosittelen erittäin lämpimästi kaikille antabusta c: :sunglasses:

Muankin on alkanut askarruttamaan Antabuksesta tulleet reaktiot. Alkoholia en siis ole juonut yli kuukauteen. Olen käyttänyt kynsilakanpoistoainetta, hiuslakkkaa, kynsilakkaa, desinfointiainetta, hajuvettä ja käsivoiteita. Ja olen huomannut että viikko takaperin alkoi sinne tänne kasvoihin ilmestyä punaisia niinkuin finnin näköisiä näppylöitä. Ja ne ovat vaan lisääntyneet. Tänään huomasin että kasvot punoittivat normaalia enemmän ja näppylöitä ilmestynyt myös kaulalle, otsaan ja rintakehään sinne tänne muutama kappale. Yleensä kun mulla ei näppylöitä tule niihin paikkoihin , tosin touhusin sitä ennen puolisen tuntia. Mutta mulle tulee näppylöitä ennen menkkojakin, mutta ei näin paljoa yleensä. Mut voiko Antabusreaktio tulla takautuvasti? Olen käyttänyt Antabusta noin kaksi viikkoa ja tänään kävin verikokokeissa ja tiistaihin asti saan odotella mitä maksani on mieltä lääkityksestä. Ihottumaa on ollut jonkun verran mutta oon pistäny sen kuivan ihon piikkiin. Joskus aamuisin särkee päätä ihan hitosti. Ja kun kynsilakanpoistoainetta asetonitonta käytin eilen, niin helvetinmoinen päänsärky siitä tuli ja jouduin vaihtaan roskispussin ja roskiksen parvekkeelle tuulettumaan. Etovaa oloa mulla ei ole ollut kuin kerran. Ruokahaluttomuutta on melkein joka päivä.

En tiennyt miten poistaa viestin, mut en halunnut et se näkyy