Rankkoja kokemuksia on kyllä teillä molemmilla… oma velipoika löyty kans kuolleena mm. rauhoittavien lääkkeiden yliannostuksen vuoksi… ei ollut/ole kiva homma käsitellä moista…mutta rankka elämä kanssa takana hänellä ja tais kaikki paisua lopilta liian suureksi, että olisi elämällä elämästään ja vaikeuksistaan selvinnyt…
Ton antabuksen kanssa on ihmisten toleranssi melko erilainen,kuten juoppokin kirjoitti…itse astmaatikkona ja lievän sydänvian omaavana jouduin henhityskoneeseen, kun kerran vuosia sitten yritin vetää kännit ja alla oli kaksi päivää sitten otettu antabuslääke.
Jokatapauksessa… voimia molemmille ja Allu hoi…sulle nostan erityisen isosti hattua näistä kaikista kavereista, jotka täällä sivustolla pörrää…olet käsittääkseni (muiltakin palstoilta juttujasi luettuani ,tähän johtopäätökseen olen tullut) selvittänyt elämässäsi aikalailla muitakin kovia aineita ja kokemuksia ja vaikeuksia, kuin tämän alkoholismin…ja noin hyvällä mallilla olet nyt… valtavan työn olet ottanut ja tehnyt itsesi ja elämäsi suhteen… aika kannustavaa ja rohkasevaa itsellekin…perässä tullaan!
Reilu kuukausi takana. Aluksi 400 mg jokatoinen, nyt 200 mg. Varmaan yksilöllistä mutta mun keho ei kestä mitään alkoholia. Alkuviikkoina aamulla suihku, dödö, suihkaus aftershavea ja ihmettelin, miten aina niin turpea olo. Näin mainoksen, jossa sanottiin, ettei ko deodorantissa ole alkoholia. Aloin tutkimaan ja totta, on jopa vaikea löytää mitään ilman (benzyl alcohol). Monessa shampoossakin on. Noita kun on varonu, niin menee ok. Noiden alkuhämmennysten jälkeen parasta antabuksessa on se, ettei voi ottaa vaikka haluttais. Vaikka tulee olo, että nyt maistuis, ei voi. Antaa siis perspektiiviä elämään kun ei viitsi lopettaa ja odottaa paria viikkoa. Erinomainen lääke!
Minulle ei sopinut. Pari ekaa päivää vatsa ihan kuralla. Etova olo ja kaamea väsy. Siirryin puolikkaaseen ja otin illalla. Edelleen väsy, etova olo, pää kipeä, uupumus, masensi. Ja flunssa joka oli jo lähdössä jäi päälle. Lisäksi alat oli ennen aloitusta 20, siis reilusti viitearvossa. Reilu kaksi vkoa ja oli 55, siitä kaksi viikkoa niin lukema oli jo 396. Siihen loppu lääke. Viikossa oli olo kohentunut jo huomattavasti ja alatkin romahti 396 → 174. Pitäs taas käydä labrassa.
Silti ollut juomatta Tuolla se purnukka on kaapissa ja jos oikeen vaikeaa alkaa olemaan ja hitokseen juotattaa niin puolikkaan nappaan niin siihen loppuu juomisen miettiminen ainakin siltä erää
Mulla tää toimii kuin unelma! puoltoista kuukautta ollut nyt käytössä ja olen aivan järjettömän onnellinen kun TIEDÄN etten voi juoda alkoholia joten ei tarvitse joka-helvetin-päivä käydä sitä mielentaistoa että hakeakko kaljaa vai ei. Alotuksessa ei tullut mitään oireita, maksa-arvot laskee joka labrassa ja hyvä mieli senkun paranee. Ainoa todella pikkuriikkinen miinus on että kahviöverit tulee helvetin helposti, päivässä ei tohdi juoda kuin pari pientä kuppia sumppia tai muuten on niin hemmetin huono olo. Eräs sairaanhoitaja ystävä kertoikin tutkineensa että antabus lisäisi kofeiinin tehoa n. 30%. Kahvin ryystämisen vähentämisen tosin on pieni hinta siitä ettei tarvitse miettiä viinaa
Hei, hyvään alkuun olet päässyt Antabuksen avulla! Ja kun juomatonna jatkat, jonain päivänä huomaat, että ei tarvitse juoda, vaan olet vapautunut alkoholinhimosta. Tiedät kuitenkin, millä sen saa takaisin, joten ekan ryypyn välttäminen on keino jatkaa raitista elämää sittenkin, kun on aika luopua kemiallisesta avusta.
Edessä olisi kalareissu Norjaan. Miettiny pitäisikö lopettaa kuuri. Aika kosteita reissuja. Päätin, että antaa olla eli olen ilman alkoholia. Saa aamulla keittää ekana kahvit ja potkia muita teltoista ylös klo 6. “Nyt juopot pilkkimään!”
En ole koskaan saanut selville, miksi join. Pitkään mieltin antabusta koskei ollut henkisiä voimia itse lopettaa (kuin satunnaisia pätkiä niinkuin tammikuu). Vuosien kuluessa syntyi juomisen tapa. Kun otin, aina aamulla päätin, että nyt se on loppu. Töistä kuitenkin baarin kautta kotiin ja mielessä, onkohan kotona juomaa. Aina oli. Aika sielutonta puuhaa nyhertää kännissä vaikka myönnettävä on, että nousuhumala on eksistentiaalinen kokemus.
Tarkoitus on lopettaa kokonaan. Mun juomat on juotu. Kerroin omasta juomisesta (ei koskaan kunnon krapulaa, maksa-arvot OK, töissä ei pulmia). Psykiatri sanoi, että olen perinyt hyvät geenit. Intti, että oleko varma ton antabuksen kanssa. Sanoin, että olen, kosken jaksa enää juomista.
Viina vaikuttaa persoonallisuuteen ja syö itsetunnon lopulta nollaan. Nyt on kiva olla. Vähän niin kuin sinut itsensä kanssa.
Keskiviikkona lääkärissä, torstaina verikokeet, perjantaiamuna lääkäri soitti, että heti sairaalaan. Säikähdin pahasti kun ajattelin, että haima (ei kyllä kipuja). Maksa-arvot aivan tapissa ja kuuri lopetettava välittömästi. Sairaalassa maksa skannattiin: normirasva muttei muuta hälyttävää. Maanantaina taas verikokeet. Ellei arvot laske, taas sairaalaan.
Jos keho olisi kestänyt, olisin jatkanu antabuksella. Sen antama “kahden viikon fyysinen harkinta-aika” olisi sopinut tosi hyvin. Olo raittina oli ponteva, seuraelämä luontevaa. Sain reilussa kuukaudessa tehtyä kirjoitushommia enemmän kuin edellisessä vuodessa. Uusi ideoita tulvimalla. Yksi elämäni parhaimmista kuukaisista. Ajatellaan, että alkoholi tappaa vain fyysisesti mutta mun mielestä pahempaa on sen henkiset vaikutukset eli ihmisen kutistuminen.
Nyt on pohdittava muita keinoja alkoholismin hoitoon eli naltreksonia tai akamprosaattia. Konsultaatio noista parin viikon kuluttua. Tärkeintä 100% sitoutuminen “kahvi ja kokis” linjalle (tai mä kuolen).
Lääkkeissä on aina joitain sivuvaikutuksia, haitallisiakin. Alkoholismiin on myös lääkkeettömiä toipumistapoja, eikä siihen ole keksitty pätevaa lääkettä. Vertaistuiryhmiä kokoontuu tänäänkin paljon yli sata.
Kiitos. Vieroitusoireita. Huomenna verikoe. Toivottavasti maksa menossa parempaan. Totta puhuen, en uskalla enää olla ilman lääkkeitä. Panokset liian kovat ja riski suuri. Lukekaa YLE:ltä Tapsan tarina, jos löytyy. Julkaistu about 2015.
Voimia kaikille kanssa-alkoholisteille: pysykää elossa!
Maksa voi olosuhteet nähden hyvin mutta hepatiitti E ei meinaa antaa periksi. Verikoe ja tulokset huomenna. Menin sairaalaan oikein kirjat mukana kun en tiennyt kauanko siellä ollaan.
Minäkin olen kokeillut Antabusta vuosien varrella useammankin kerran. Pysyvää raittiutta en sillä saavuttanut vaan opin pelaamaan sen kanssa. Jätin tauolle kun oli tulossa tilaisuus jossa aoin naittia alkoholia. Tai jätin tauolle kun alkoi tehdä viiniä mieli. En kyllä jaksanut viikkoa odottaa vaan usein oli pari päivää taukoa antabuksesta ja naama sitten tulipunainen ja sydän hakkasi niin että se kuului korvissakin. En koskaan oksentanut tai joutunut sairaalaan. Nyt ei ole Antabusta käytössä kun koen ettei se ole ratkaissut mitään minun kohdallani. Nyt haluan lopettaa kokonaan ja lopullisesti ja haen siihen kaiken muun avun mitä saan. Ei enää mitään pelaamista. Mutta uskon kyllä että monelle muulle on ollut apua antabuksesta ja hyvä niin.
Toista viikkoa syönyt ja kokemukset. Ei tee viinaa mieli. Mutta ne haittapuolet. Nenän tukkoisuus , maha sekaisin ja päänsärky eli yleinen pahoinvointi joka kerta kun olen antabusta ottanut mukaanlukien tämäkin Aamu kestoltaan aina jopa 6 tuntiin. Viimeksi lopetin itse koska oireet vaan eivät hävinneet.
Moi.
Itse käytin Antabusta tuhat päivää.
Alkuun oli kyllä joitakin edellä mainituista oireista. Yhtenekään päivänä olo ei kuitenkaan ollut läheskään niin huono kuin lievässä rapulassa.
Putkis, Antabus fani.
Totta ei niin paha kuin juomalla JUOTU eli väh 2vk putki ni darra on uskomaton. Mutta kemiallinen krapula kuitenkin. Aion syödä antabusta näin alkuun jotta omat jalat alkaa pitää tätä aikomustani tulla päihteettömäksi täysin. Muutenkin jo epilepsiaa, verenpainetautia pukannut tähän ikään.
Tuli mieleen, että onko kenelläkään kokemusta reagoiko Antabus käsidesin kanssa, kun sitä nyt koronan vuoksi on pakko päivittäin käytellä?
Kaverin puolesta kyselen
Antabuksesta ei ole kokemuksia mutta kerran oli sellainen antibiootti että olisi kuulemma aiheuttanut antabus-reaktion alkoholin kanssa. Silloin varoittelivat apteekissa että reaktio voi tulla etanolipitoisen partavedenkin kanssa (no varmasti voikin jos käyttää siten kuin alkoholistille ensinnä tulee mieleen, mutta tarkoitan tässä ihan sivistynyttä käyttöä, ulkoisesti…).
Onko se niin että iholta ei imeydy mutta limakalvoilta, kuten huulista, sierainten sisäpinnoilta, korvien sisäpinnoilta ja silmien limakalvopinnoilta imeytyy?
Yksi vaikeus on siinä että reaktiot eivät ole kaikilla samanlaisia ja yhtä voimakkaita.
Olenpa kuullut erityisherkästä henkilöstä joka joutui luopumaan partaveden käytöstä antabuksen aikana. Lienee siis täysin yksilökohtainen asia joka selviää vain kokeilemalla. (Ei Putkiksen testeillä).
Luultavasti partavedetkin ovat nykyään alkoholittomia.
Revia(naltreksoni) - https://specialmedassortment.com Itse olen pari kertaa ottanut kuurin. Kyllä se auttaa, ei kiinnosta dokata kun ei tule mielihyvää. Ja aikansa kun on dokaamatta, asia jää sivuun. Ja toki lääkityskin sitten unohtuu tarpeettomana.