Antabus ja piiloalkoholi

Heippu!

Aloitin antabuksen ja nyt tuskailen kun en selkeää tietoa löydä mistään…joten:

kuinka tarkka pitää olla kosmetiikan ja hygtuotteiden suhteen? Tuntuu, että kaikissa on alkoholia jossain muodossa :thinking:

1 tykkäys

Tämä taitaa olla tapauskohtaista. Itse antabusta kun käytin, niin käytin samoihin aikoihin myös erästä miesten hajuvettä. Siinä olikin alkoholia, mistä en ollut tietoinen. Mitään vaikutusta ei kuitenkaan syntynyt.

Mutta hyvin varovainen olin kyllä kaiken kanssa. Piti oikein tuulilasinpesunesteen ainesosatkin tarkistaa, ettei siinä ollut alkoholia.

2 tykkäystä

Tosi yksilöllistähän se on, kuinka voimakkaan reaktion kukin Antabuksesta saa. Joillain ei aiheuta käytännössä mitään, ts. voivat tintata viinaa ihan surutta kuurilla ollessaan. Jos siinä nyt vähän posket punoittavat, ei se harrastustoimintaa haittaa. Itse puolestani melkein kuolin aikoinaan Antabus-reaktioon, eikä siihen tarvittu, kuin pari-kolme bisseä, kun henki lakkasi kulkemasta ja pillit päällä lanssilla sairaalaan. Onneksi silloin oli paikalla kaveri, joka soitti apua. Tosin minäkään en silti saanut minkäänlaisia reaktioita kosmetiikasta, esim. hiusväreistä, dödöistä jne., mutta onhan niitä juttuja, että vastaavat tuotteet ovat aiheuttaneet jollekulle lievän Antabus-reaktion.

Kokeilemalla tuo kait vain selviää, miten itseen vaikuttaa. Tuskinpa se ulkoisesti käytetystä kosmetiikasta mahdollisesti iskevä Antabus-reaktio niin paha kenelläkään on, että siihen suorilta jaloilta kuolee.

1 tykkäys

Kiitos vastauksista :blush:.

Muusta ei oo mitään tullut mutta kortisoninenäsumute, jossa alkoholia aiheutti pienehkön kutinan.

Pitää nyt silti muistaa kattella mitä kannattaa suihkia. Ja syödä.