Antabuksen hinta

Moi
Anteeksi jos tulee väärään paikkaan tai asiasta jo keskusteltu, en löytänyt ketjua. Mutta anyway.
Mitäs hyvät ystävät olette mieltä tuosta antabuksen hinnan noususta: ts.fi/online/kotimaa/288229.html
Niin paljon puhutaan alkoholin vaaroista, kuolemista, jotka johtuvat alkoholista jne jne.
Ja kun haluaa vähentää / lopettaa alkoholin käytön niin nostetaan tässä tapauksessa antabuksen hintaa n. 16 kertaiseksi, eli hinta 100kpl pakkauksella n. 60€.
Itse kuulun tähän “väliinputoaja” ryhmään ja uskoisin etten ole ainoa, jolla ei ole tuota 60€ “ylimääräistä”,
no kai sosiaalihuolto tuossa voisi apuun tulla.
Tänään aloitin antabuksen ( oli vielä jäljellä edellisestä “raittiuskaudesta”), eli pääsen halvalla muutaman kuukauden :wink:
Olisi mukava kuulla toisten mielipiteitä tuosta hinta-asiasta.

Minulla ainakin maksoi 26,12e 100 kappaletta 200mg pillereitä vuonna 2009. Ei olleet ihan halvimpia, mutta mitätön hinta suhteessa alkoon+lieveilmiöihin palaneeseen rahaa. Eli ei ihan 16-kertaiseksi ole minun hintani kasvanut, mutta toki hölmöä nostaa hintaa lainkaan.

Muuten vähän inhottaa tuon antabuksen mahdollinen vaikutus maksa-arvoihin ja muiden lääkkeiden kanssa. Lisäksi yritän nyt vähentää, joten ajoittainen antabus alkoholin kanssa ilmeisesti on hyvinkin haitallista maksalle. Korjatkaa jos olen väärässä.

Onhan se tietysti ikävää kun hintoja nostetaan mutta toisaalta alkoholiin juopolla aina riittää rahaa. Turhaa rutinaa.

Minuahan tämä ei tosin koske koska antabus ei minuun vaikuttanut. Ihan itse vaan pitää olla juomatta.

Hölmö päätös, paljonkohan valtio mahtoi tuostakin leikkauksesta säästää? Vai lieneekö lääkeyhtiön vika (hintaa korotettu enemmän kuin kansainvälinen hinta noussut?). Kannattaa ottaa joka toinen päivä, niin sadan paketti kestää yli puoli vuotta. Vaikutushan on joka tapauksessa sama, kun ei yhden antabuksettoman päivän jälkeen voi juoda.