Amsterdam infoa?

Menossa hetken päästä amsterdamiin pienestä päähänpistosta johtuen, elikkä kaipaisin lähinnä tietoa siitä, että
mitä ei kannata tehdä ja mitä voi tehdä (yksin menossa, ekaa kertaa)? Päihteistä olisin suhteellisen kiinnostunut.
oon ollu joskus kirjautuneena tännekki, mut en muistanu salasanaa… Kiitoksia kaikille vastaajille!!

Kännissä älä mene hasakuppiloihin se on kiellettyä ja sieltä ei alkoa myöskään saa. tupakointi yleisillä paikoilla “kiellettyä”, tosin itse aina polttanut tupakkaa vilkkaimmallakin kävelykadulla. Dami muuttuu toiseksi kaupungiksi tasan kello 18.00! eli silloin tulee helvetinmoinen ruuhka kun lapsiperheet lähtee pois alta ja kaupat on mennyt kiinni. aivan kaupat menevät kiinni illalla klo 18.00, poikkeuksena torstai. viikonloput kaupat auki kuuteen. Umm, kun pääset central halliin schiphallin lentokentältä. niin matkaa suoraan ovesta eteen päin ja seuraa vain väkijoukkoa, menevät kumminkin pääkadulle ja siitä hajaantuvat. katsele oikealle niin löydät tupakka kaupan missä on perällä motelli/hostelli/hotelli bookingservice eli ottavat noin 5% välistä, mutta löytävät nopeasti sulle paikan missä haluat yöpyä ja kuinka monta yötä, siitä sitten suoraan menet mihin ohjaavat ja viet kamasi sinne mahd. nopeasti.
Varo taskuvarkaita, eli ei takataskuihin mitään arvokasta eikä mielellään reppua jne… Noin 20% poliiseista ei ole poliiseja, tyhjäävät vain sut, eli jos poliisi tulee jotai kyselemään kysy aina ensiksi nähdä ID. hmm mitäs vielä, niin punastenlyhtyjen kadulla sulle tullaan noin 5sekunnin välein kauppaamaan heroiinia,kokaiinia,lsd jne jne. älä osta, 99% sisältää rotanmyrkkyä tai pesuainetta. Nämä kauppiaat useimmiten noin 15kesäisiä ja pitkälti kultaketjuja joka paikassa. Umm, osta samalla sieltä bookingservicestä damin keskustan kartta missä on kaikki hasa kahvilat, Se on sellainen kartta missä on etusivulla muija ison sätkän kanssa ja maksaa 3€, sen avulla on helppo oppia amsterdam ja katujen nimet ja paikat, ne kuppilat kun erottuu hyvin muistapaikoista niin osaa suunnistaa niiden avulla.
Jos käyt huorissa niin älä koskaan ota kadulta, siellä on kyllä niitä parittajia mutta jos joku tulee kysymään niin huuda vaikka poliisia. yli 90% kuuluu huorien omaan ammattiliittoon ja ovat normaalija työn tekijöitä. Älä koskaan kiroile, sano huoraksi tai ota valokuvia. Niin ja älä käytä taksia, aivan helvetin kalliita ja ryöstää päivittäin paljon ihmisiä. Kun laskeudut Schiphalliin eli damin lentokentällä niin sen alakerrasta lähtee 10min välein juna centralstationiin eli damin keskustaan, matkaa noin 25km ja hintaa 3.80€ tai 4.30€ jos ostaa virkailijalta eikä automaatista, ja ei hätää jos myöhästyt junasta, lippu on aina koko päivän voimassa. taksi maksaakin sitten likemmäs 50e keskustaan. noin 43-47e. Juna automaatit eroitat keltaisesta väristä ja samaten junien palvelutiskit. Öö olishan sitä vaikka mitä neuvottavaa mutta toivottavasti tästä oli edes jotain hyötyä jos sait selvää :smiley:

Ainiin ja pilvi on aika kallista damissa, niin kuin yleisesti ottaen kaikki damissa, noin 50-75% kalliimpaa kuin yleisesti ottaen hollannissa, ja vältä niitä pieniä ohuita kujia kuuden jälkeen. Ja yleensä noin 8 jälkeen molemmat niitten päistä tukkivatkin ~5 neekeriä blingblingeineen. Ole kuin et huomaisikaan, ja/tai kaikille kauppiaille (varsinkin huume) kannattaa vaan sanoa ei kiitos ja jatkaa matkaa, ottavat yleensä heti seuraavan kohteensa huijattavaksi. Tapot yms on harvinaista, mutta taskuvarkaus tosi yleistä ja hakkaamisryöstöt semi/ei niin yleistä.
Mitä enemmän sulaudut paikallisväkeen sitä helpommalla pääset :wink:
itse kun kuljen siellä niin usein selkeät turistit piilottavat kameransa ja lopettavat puhelut ja pitävät taskuistaan visusti kiinni kunnes olen ohi kävellyt :laughing: Ehkä tosin osin johtuu pukeutumistyylistäni, kaljusta, lävistyksistä ja tatuoinneista :laughing:

parempaa pikaopastusta en osannut edes kuvitella. todella suuret kiitokset! Ehkä joskus löytyy keino miten korvata tämä.

juu täytyy kans kiittää hyvistä neuvoista kun itelläni ja parilla frendillä on kans menoo sinne tossa maaliskuun aikoihin niin kyl tätä tarvittiin kiitos :wink:

Mulle aika oudolta kuullosti addien ohjeet. Milloin olet viimeksi käynyt? viimeisimmästä reissuistanikin on jo 5v aikaa tosin,
mutta silloin kyllä alkoholia sai ihan jokaisesta coffeeshopista, eikä kuumottavia tilanteita ainakaan omalle kohdalle tullut
yhtään, päinvastoin: ystävällisempiä kokkelikauppiaita saa hakea… imo amsterdamissa turpaan saanti on moninverroin todennäköisempää jonkun brittituristin toimesta. niitä riittää…

Jos ketjun aloittajalla oli muutkin päihteet kun kannabis mielessä, niin klubeista/baareista aika helposti tuntuu saavan.
älä yritä ostaa coffeeshopeista muuta roinaa. niin ja punaisten lyhtyjen alueella vedätys on satavarmaa.

Olin Amsterdamissa viimeksi 2008 ja silloin sai ostaa alkoholia ainakin niissä coffee shopeissa, missä käytiin. Kadulla kukaan ei tullut kauppaamaan mitään, rauhassa sai kulkea.

2005-2009 ajalta kokemuksia ja opittua:

• Kaduilla saa olla rauhassa kun ei oo tillin tallin. Varmin tapa tulla ryöstetyksi / hakatuksi on hoippua pitkin katua eteenpäin. Siihen tarttuu aina joku “fiksumpi” ja käyttää tilaisuuden hyväkseen.

• Junalle jo tulikin ohjeet, sillä pääsee hyvin keskustaan. Paikannimissä kannattaa olla tarkkana ettei mokaa. Ja jos näyttää oudolle, eikun seuraavalla takaisinpäin.

• Rautatieaseman etuovilta jos kävelee sitä isoa leveää katua (en tiedä nimeä) eteenpäin, siinä on ruokapaikkoja. Sitten kun vasemmalle jää se historiallinen poltteluaukio (siinä on joku vesiputous ja pallo muistaakseni), on aika kääntyä vasemmalle vaalean hienostohotellirakennuksen sivua eteenpäin. Mitä pisemmälle kävelee, sen paremmat coffee shopit. Ainakin yksi hyvä on siinä kun kanaali (vesi) tulee vastaan niin heti vasemmalla.

• Perus hollantilaiset ovat sitten erittäin huumekielteistä kansaa, joten ei kannata toitottaa asiasta väärissä piireissä.

• Shopista saa viedä mitä vaan mukanaan joten siellä kannattaa nauttia vain sopivasti että osaa majapaikkaansa ja ei menetä niitä rahojaan matkalla.

• Shopeissa ei saa polttaa tupakkaa ja kadulla ei saa polttaa shoppitavaraa.

• Ja siellä hotellissa on syytä poltella ihan yhtä hissukseen kuin kotosuomessa koska suvaitsevaisuus rajoittuu shoppeihin.

• Punaisten lyhtyjen alueelta ei tosiaan kannata ostaa mitään, tarjontaa on mutta satavarmasti paskaa. Klubit parempia paikkoja.

• Alueella kannattaa käydä viikonloppuiltana katsomassa jos tilaisuus on. Liikenteessä on myös perheitä ym. ja kaduilla on tehokas valvonta pl. nuo paskan myyjien alueet joista kannattaa pysyä poissa.

• Pienen pienille kaduille ei kannata koskaan mennä vaan pysyä väkijoukon mukana, lyhdyillä ja muuallakin.

• Lähes aina Hesassa koira odottaa palaajia koneen portilla.

Muutaman reissun tuolla käyneenä olen tuolta keskustasta en varsinaisesti aivan punaisten lyhtyjen alueelta, mutta siitä liepeiltä kokaiinia ostanut ja mielestäni ollut ihan kelvollista laadultaan. Ainakaan itsellä ei ole jäänyt paha mieli suhteessa siihen mitä on tullut maksettua.

Kovin on turistirysä, erikoisen luontoinen ja aika kalliskin kaupunki lomailla, mutta itse olen kovasti tykännyt.

itse kävin syyskuussa 2009 ja joulukuun lopussa menin ja lähdin päivän ennen uudenvuodenaattoa, KOSKA esim DI-ANN niminen hotelli, missä normaalisti maksaa kahden hengen huone ~70€ alkoi jo maksamaan likemmäs 200e / yö. Eli en ainakaan suosittele vuoden vaihteeksi menemäään sinne, ellei ole sitten jo puolivuotta sitten varannut hotellia / motellia, pelkästään hostelli mikä on normisti 10-15e maksoi pari päivää ennen uuttavuotta jo 35e ja keskellä uuttavuotta olisi maksanut 50e, eli siis raha määrää pitkälti damissa, turisteja on aivan älyttömästi ja rahavirtaa löytyy myös. Ja ainakin jokaisessa Coffee shopissa oli ovella/sisään käynnillä erittäin iso kyltti ja jokaisessa luki 5 sääntöä, 1. Ei kovia huumeita 2. Ei alkoholia 3. Ei alle 18vuotialle 4.Ei teräaseita/aseita 5. Ei riehumista / isoa metelöintiä. Niin ja sienien myynti oltiin kielletty silloin, tosin nyt olen kuullut, että paikat saivat luvan taas myydä sieniä.
Ja nimenomaan mieluusti pilvessä kuin armottomassa kännissä, poliisit eivät katso hyvällä ja vievät helposti putkaan. Ei mene suomalaisten juomakulttuuri siellä oikein jakeluun :smiley:

Se uusi alkoholisääntö tuli nettitietojen mukaan jo huhtikuussa 2007, mutta ehkä siinä on ollut jokin siirtymäaika. Nykyään sääntö on siis se, että kannabista ja alkoholia ei saa anniskella samassa paikassa, vaan on valittava joko/tai.

Dami on tosiaan aika kallis kaupunki, joten kannattaa katella vähän ympärilleen muutakin Hollantia. Junia kulkee ympäriinsä tosi taajaan, eivätkö mitään mahdottoman kallita ole, joten kulkeminen on helppoa. Oma suosikkini on n. puolen tunnin päässä Damista oleva Zandvoort - ei sillä, että sillä mitään kummempaa menoa olisi (taitaa olla eläkeläisten suosiossa), vaan siksi, että siellä on silmänkantamattomiin merta ja rannikkoa.

Mutta ei se Dami nyt mikään ihmeellinen paikka ole, tai sen kummempi kun mikään muukaan Euroopassa - kunhan suunnilleen varot taskuvarkaita etkä ihmeemmin ilakoi punaisten lyhtyjen alueella, ei sen kummempaa hätää pitäisi olla. En ainakaan itse sen kummemmin ole kaduilla bongaillut tai varonut blingbling-väkeä, enkä oloani uhatuksi kokenut, vaikka öitä myöten on tullut koluttua niitä pienempiäkin katuja. Ja humalassa oleminen on muuten junttia - on se sitä kyllä Suomessakin, täällä vain kovin moni ei sitä tajua…

[poistettu asiatonta - Päihdelinkin toimitus]

Tervehdys!

Uskon kyllä diilereillä olevan kaikkia mahdollisia nappeja. Kun kysyt heiltä esim. metadonia tai Subutexiä niin kysymys kuuluu heti paljonko olet valmis maksamaan? Parhaat diilerit tapasin punaistenlyhtyjen alueella noin klo 04:00. Ostin heiltä kokaiinia ja heroiinia. Kokaiini oli oikein hyvää ja rännäsin senkin. Koko kroppa puutui koksu vedoista. Heroiini oli siedettävää ja kun tulin kotiin minun metallisessa klikkikupissa oli pohjalla vielä niin paljon ruskeaa herskaa, että niistä sai vedot. Salakuljetin Amsterdamista kaksi jointtia :sunglasses: .

VH

mutta entä apteekin valikoima? kuulin myös huhun kaverilta että coffeeshopista voi poistaa jotain rauhottavia jos siltä tuntuu, pohdin tätä asiaa siksi koska olen pahassa bentsokoukussa.

Jos olet pahassa bentsokoukussa, niin suosittelen ottamaan lääkkeet mukaan. Minun käsityksen mukaan Amsterdamin lääkärit ovat vähintään yhtä tiukkoja kuin suomessa. Coffeshopeista et varmasti saa muuta kuin Ganjaa. Jos muuta haluat, niin diilerit ovat ainoa toivo ja niitäkään ei näy niin paljoa kuin jossain on annettu ymmärtää. Alankomaat ei ole mikään banaanivaltio vaikka siellä myydään Ganjaa…

VH

Hei,
viestiketju perustuu huumeiden ja lääkkeiden hankkimisvinkkeihin, joten se suljetaan.

Toimitus