Ammattiryhmä jota arvostat eniten?

Työvoimaviranomaiset.

pienviljelijä

Sairaanhoitajat (vuorotyössä olevia ammattilaisia piiskataan niin että lounastuntikin on sen yhden juustoleivän pituinen)
Hyvää työtä tekevät…ja jaksavat!

Lähihoitajat myös.

Mä arvostan yksityisyrittäjiä. Miettikää mitkä riskit pärjätä elämässä kun ensin kanittaa talonsa ja vaimonsa jotta voi laittaa puljun pystyyn. Sen jälkeen viettää pitkälle yli 10h päiviä jotta saisi yrityksensä pyörimään. Tai esim. kiertää 200 päivää vuodessa ympäri suomen toreilla ja markkinoilla. Silloin ei mietitä jäiskö kotiin kun vettä sataa tai on pakkasta. Respect

Yksityisyrittäjät ja (Pienkauppojen)kassamyyjät! Kassamyyjillä ei aikaa edes vessankäyntiin ja samalla yksin pitäisi pitää kassa pyörimässä ja samalla olla myös esim purkamassa kuormaa (myöskin samalla vahtimassa, ettei varasteta tavaraa)

Jaa mä luin ensin ketä arvostat vähiten niin neurologi oli ollut vastaus, eniten ehkä sittenkin lentäjiä koska kovan paikan tullessa pyrkivät tekemään ratkaisunsa niin että suuurin osa matkustajista selviää. Näistähän viimeaikoina paljonki esimerkkejä eikä unohdeta niitä palomiehiä mitkä menevät varmaan kuolemaan ydin onnettomuuksissa.

EmuX eikö yksitäisyrittäjät voi olla naisia :open_mouth: . Hattua nostan niille yrittäjille ketkä tässä avli-helvetissä uskaltavat silti yrittää jotain uutta. Eipä ne pienet firmat tätä maata pystyssä pidä mut jos ei tarvitsisi kanittaa sitä taloa tai perhettä vaan jotain muuta ni ne tois hyvä lisän työllisyyteen yms. Jätettäis ne prkleen 9€:n työt pois jolloin firmojen on pakko palkata väkeä joka taas maksaa veroa. On se perseestä et jossain kaupassa joka on tarpeeksi suuri olemaan su jouluna ja kesänä auki (aiemmin), on 6 “harjoittelijaa” ketkä tekevät sen 9e/pv ja sekin tulee kelalta jolloin firmat eivät aina ota esim. kesätyöntekijöitä. Työläisille palkkaa myös! Oon itse ollu noissa töissä ja kas kummaa kun tuppaavat jättää yksinään jo ekan 2 vkon jälkeen ku hommat hoituu… :smiling_imp: Sit sanotaan medialle että “menee enemmän massia kouluttamiseen ku mitä on hyötyä” vaik saa 3kk:den “pestistä” sen 2,5kk:tta “ilmaisen työntekijän”. Esim. laitokset (vanhainkodit, päiväkodit yms) ei pärjäis ilman näitä sankareita… Työn ilo on paras ilo ku silti saa papereiden kanssa sämpälätä :mrgreen:

Enpä tiedä, onko kyse varsinaisesti “ammattiryhmästä”, mutta tietystä työntekijä-ryhmästä kuitenkin. Eli vapaaehtoistyöntekijöitä arvostan todella paljon. Ilman heidän työpanostaan, pelkästä vilpittömästä auttamisen halusta, eivät amnestyt, greenpeacet ynnämuut vapaaehtoistyöhön perustuvat humanitääriset järjestöt pystyisi toimimaan. Ja järjestöjen lisäksi tietysi katastrofi-alueille tarvitaan talkoo-henkistä vapaaehtoistyötä.

Siivoojia arvostan myös. Jaksavat kerätä muiden jätteitä rupuisella palkalla, eikä heille kunnioitustakaan yleensä kauheesti heru.

Peruskoulun opettajat ansaitsevat myös arvostusta. Nykypäivän kakaroita kun pitää opettamisen lisäksi myös paimentaa (ennenkin varmasti, mutta nykyään erityisesti). Lapsen kasvatuksesta kaadetaan ihan liian iso vastuu koulun niskaan.

Kun mä kävin koulua kansakoulussa olin usein nurkassa miettimässä ja vähän tukistettiin ja jokunen luunappikin tuli. Eikä koskaan aiheetta ja nyt opettaja joutuisi linnaan moisesta pahoinpitelustä, ei ihme kun nyt katsoo näitä että etsä mulle mitään voi tehdä lapsia, siis meitä ei koskaan pahpinpidelty vaan pidettiin järjerjestyksessä. En muista asiaa yhtään pahalla, vaikka yhden luunapit oli tosi kovia mutta kahteen luunappiin sai vaihtaa kahden tunnin jälkkärin jos Virkki oli valvojana, pani joskus mieleen et seisooko vau ottaa napit. Mitä opettajat nyt voi tehdä, ei ole mitään arvovaltaa.

.

Ei taida olla ammattiryhmää, jota voisin sanoa arvostavani eniten. Arvostan ihmisiä, jotka tekevät työnsä hyvin.