Amfetamiinipsykoosi vai vain vainoja?

Aikasemmin oli vähän pahempi, ku mitä tää nyt on. Mut ei tää kivaakaa oo. Luulen et vaan vainoja ja loppuu ku sais nukuttuu, mut enpäs saa.

Oon valvonu about 50 tuntii ellen 60 en jaksa alkaa laskee… taisin herätä viimeks torstai aamuna joskus 8 aikoihin ja siitä tähän kellonaikaan asti ollu valveilla… milläs muulla ku pirillä.
Eile meni 1g pommina, vähä päällekki. Oon kyl koittanu täs pitää silmii kii tänä aikana ehkä kaks tuntii, mut oon ku sätkynukke, pulssi 140, yhen propralin otin ainoo mikä mul oli jäljel, ni vähän ehkä autto siihe.

Noh niihin vainoihin tai mihin lie. Joo siis kaikki on mua vastaan, säikähän joka ikistä ääntä ja sydän pomppaa oikee. Joka nurkan takana on joku tai saattaa olla. Välil on taas seki tunne et kaikki on niinku samassa juonessa mukana, en luota kehenkään… tiedän et pelkkää kuvitelmaa. Mut jos oon samassa huoneessa kaikkien ihmisten kaa ketä täs kotona nyt on, ni ne puhuu ihan normaalei asioita… mut jos mä meen toisee huoneesee ni käännän ja väännän mun päässä et ne puhuu musta ja yrittää saada mua johki ansaan.
Ja jos kävelen vaikka kahen ihmisen ohi ni kuulen vaa koko ajan omaa nimee et musta puhutaan ja kaikki on uhkaavia.

En oo myöskään syöny no leivän söin väkisin eilen. Mut tähän melkeen kolmeen päivään, en mitään muuta. Vettä juonu vaa koko ajan. Ei oo huono silleen olo mut en pysty vaa ees syömää ja maha tuli vitun kipeeks. Viimesest pommist minkä otin on 11h suunnillee.
Vilunväreet koko ajan ja välil tuskakuuma ja samal kylmä.
Noi nyt ei liity siihe vainoiluu…

Tekis mieli vaan huutaa kaikille että lopettakaa toi esittäminen ja turhaa yritätte olla noin ovelia ku kyl kai mä ny kuulen mistä te puhutte ja haluutte vaan saada mut kiinni johonki ansaan ja et poliisit vie tai joutusin johki. Mutta mä tiedostan sen että se on mun kuvitelmaa eli niitä vainoja joten en voi mennä sanomaan niin, koska muuten jäisin kii että en taida olla ny iha kunnossa.

Jos kävelen ulkona, ni koko ajan pakko kattoo taakse ja joku siellä tuntuis olevan… vaikkei kuitenkaan oo ja kaikki nopeesti tuleva ja pieniki ääni ni hyvä ettei sydäri tuu.
Ja ai jumalauta nyt mä tiedän miltä sätkynukesta tuntuu ku tossa tunnin vaa silmii pidin kii ja koko ajan semmossii pakkoliikkeitä… naapuri hakkaa tuol jotain tai siivoo ja koira haukkuu josssain ja koputusta kuuluu siellä ja täällä.

Xanor ois kyllä niin ihana, mutta en tähän hätään sitä saa.

Ja ajattelin tässä nyt juoda vähä viinaa! :unamused: en tiedä mitä siitä sitte tapahtuu varmaaan flippaan ja alan raivoo kaikille iha kaikesta.
Kaikki semmonen ylimääränen sählääminen ja jos on paljo liikkuvaa ni tuntuu et sekoon siihe paikkaa ja ei oo voimii huutaa kellekkää et vittu nyt stop! Olkaa kaikki vittu hiljaa ja älkää liikkuko et saisin hetke olla hiljaisuudessa.

Iha pikkase kyl autto toi et vaikka en missää vaiheessa nukkunu mut pidin vaa silmii kii ni kai siinäki aivot vähän lepää.
Koska tos kuus tuntii sit alko menee jo siihe etten erottanu missä huoneessa on kukaki ja tuntu et sama ihminen on mones paikkaa, mietin vaa et mitä vittuu oikeesti.

Kellää kokemuksii? JA kertokaa kaikki mitä tiiätte…

Voiko tosta kehittyy joku psykoosi tai jotain jos juon viel täs vähä jotain ? En mä jaksa täs selvinpäikää olla. Vituttaa.
Ja mitään ei oo muuta… missään. Ja turha sanoo ni päivystyksestä ei saa edes rauhottavaa. Ei vittu saa. Kokeiltu on.

Ja täst nyt puuttuu varmaa muuteki jotain. ei ehkä aivotoiminta ihan pelaa, ei jaksa miettii niin niin… että pienii visuaalei koko ajan. Sellassii et kattoo sivusilmäl tos on joku hahmo ja mitä noi kaikki puut on ihmisii.

Kuuloharhoja ja aistiharhoja. Skitsooo…

Moikka. En jaksanut nyt lukea koko stooria ajatuksen kanssa. Sanat voiko psykoosi tulla pomppasi silmille jne.

Siihenhän ei edes nuppitohtori tiedä suoralta käsin vastausta ,mistä psykoosi kullekin tupsahtaa ja miten. Omakohtaisesti voin sanoa,että gramman pommien syöminen kerralla 60h valvomisen jälkeen voi kovasti edesauttaa spykoosin kehittymistä. Sekin tietenkin ihmisestä kiinni ja mielenlujuudesta tai spykoosi herkkyydestä. Myös annoksen koolla ja kaman laadulla hyvin paljon tekemistä mielen järkkymiseen.

Nyt vaan löysin ranteen ja vainoilut ,noijailut ja kaikki muu asiaan liittyvä ( lue pirin vetoon) sikseen ja hullunpillerit ja leptit kannattaa jättää väliin. Tuokin vain omakohtainen mielipide. Uni on paras lääke ,kun vähän vainoilee ja tuntuu ,että lepopulssi pari sataa. Pidä vaan silmiä kiinni ja älä kuumoile, niin herätä sitten uutena miehenä/naisena päivänä uuteen…

Ps. Tsori sekavassa viestistä juuri nyt ei aikaa keskittyä lukemaan ja skribaamaan.

5h oon saanu nukuttuu mut ei pysty. Ja ei tää oo piripsykoosi ku luin ettei siinä voi nähä harhoja. Tää on joku vitu skitsofrenia jota sanotaa jollai en muista sitä ekaa sanaa iha vitun sama.

Oon nii raivona että voi vittu en ees kuule korvilla enää kunnol. Näkee vaa harjoi ja kuulee harhoi en viiti ees kommentoida ihmisillemitää ku enhä mä vittu tiiä kuvittelenko vai puhuuko ne mulle oikeesti.
Vittu mitä paskaaaa.

Voi vittu. aaargh.

Kai se on yritettävä viel nukkuu ku ei tää lähe varmaa mitenkää muute pois.

Hengitä tunnontuska ensin ihan rauhassa syvään, ja yritä hetki rauhoittua. Ei sulla oo mitään sellaista “hätää” et olis jotain peruuttamatonta aiheutunu päänuppiin, noi kaikki johtuu vaan ja ainoastaan siitä univajeesta joka alkaa olla jo sitä luokkaa, et se tekee sulle noi vainot ja harhat ym.
Usko vaan, et kun kunnolla saat unta kuulaan etkä enää lisää ainakaan sitä vauhtia pämppää, niin siitä se helpottaa.! Oon itekin joskus piri-aikoinani sortunu tohon samaan hölmöilyyn, ja ei se sen vakavampaa ole, kun unta vaan on saatava.
Jos saisit syötyä jotain niin se vois jeesata siihen unen saantiinkin.

Tunnontuska: Miten voit nyt? Saitko nukuttua ja syötyä? Tuo kertomasi kuulosti niiiiin peruspirivainoilulta, jollainen meikäläiselle iskee lähes järjestäen parin päivän pirivalvomisen jälkeen ja joka on mielestäni lähinnä hauskaa, kun tosiaan tietää vainoilevansa, mutta mä nyt olenkin ihan hullu :unamused: . Sitten, kun on siinä vaiheessa, että harhat alkavatkin olla “totta”, ei enää nauratakaan. Tarkoittaa siis sanoa, että tuo on tila, joka puskee tervepäisimmällekin ihmiselle päälle, kunhan tämä tarpeeksi valvoo ja vielä buustaa hommaa syömättömyydellä. Se sekopäisyys kuitenkin korjaantuu heti, kunhan saa hoidettua unettomuuden ja syömättömyyden pois vaivaamasta. Mitään pysyvämpää ja vakavampaa oikeaa psykoosia amfetamiini ei aiheuta, ellei ole jo omasta takaa taipuvainen psykoottisuuteen. En toki tiedä, oletko, mutta jos olet, niin silloin ainakin kannattaa lopettaa pirin kiskominen siihen paikkaan, kun noita vainoja alkaa puskea ja yrittää saada unta keinolla, millä hyvänsä. Usein se on tietty helpommin sanottu, kuin tehty, eikä onnistu ilman lääkkeitä. Kyllä ne päivystyksessä rauhoittavaa antavat, kunhan tarpeeksi pahassa kunnossa on, koska eivät ne ketään kuolemaan voi jättää. Sinänsä toki ikävää, että pitää vetää itseltään toinen jalka hautaan ennen kun apua saa, mutta toisaalta ymmärrän, etteivät tahdo jaella sieltä nappeja kaikenmaailman narkeille ja sekakäyttäjille vain sen tähden, että nämä saisivat unta sen verran, että jaksaisivat pian uudelleen jatkaa pirin(tai minkä tahansa emmeen) vetämistä :confused: .

Edit: Ei ollut sitten tarkoitus vähätellä tuota pirivalvomisen aiheuttamaa tilaa, sillä se saattaa hyvinkin rasittaa pahoin fyysistä puolta, vaikka pää kestäisikin. Tietenkin tuokin riippuu ihmisestä, eli kovakuntoinen tapaus kestää yleensä paremmin kaikenlaista rääkkiä, mutta esim. mulla(Olen vaikeasti alipainoinen ja sen tähden jokseenkin heikossa kunnossa ihan ilman piriä tai muitakaan päihdykkeitä) amfetamiinin kiskominen ja siitä seuraava valvominen ja syömättömyys ovat aiheuttaneet vakaviakin sydänongelmia ja kahdesti olen ihan oikeasti meinannut kuolla niihin :open_mouth: :frowning: .

Sitten toki laskumasennus, joka voi kestää pitkäänkin, seuraa usein rankemmasta pirittelystä, vaikkei mitään psykoosia tulisikaan ja laskumasennuksesta ei voi selvitä muuten, kuin ajan kanssa(Toki esim. rauhoittavat toimivat akuuttiapuna pahimpiin itsemurha-ahdistuksiin). Tai voihan laskumasennusta lääkitä aina uudella pirikuurilla, mutta se lämmittää vain hetken, kuten pissi housuissa pakkasella ja siinä hommassa mennään ojasta allikkoon niin, että ryminä käy :wink: . Mitä tulee näköharhoihin, niin tarpeeksi pitkä valvomisputki, johtuipa sitten piristä tai ihan mistä tahansa, aiheuttaa niitä kyllä herkästi kovakalloisemmallekin tyypille, joten eivät ne sinänsä sen vaarallisempia tai kummallisempia ole, kuin kuulo- ja/tai ajatusharhatkaan, mutta ovatpa kuitenkin selkeä merkki siitä, että nyt nukkumaan :wink: .