Amfetamiinin valmistus

Tietokilpailu!

Kuinka moni tätä palstaa lukevista tietää mikä on amfetamiinin valmistamisessa tarvittava pää raaka-aine? Itse osasin joskus 20 vuotta sitten valmistaa amfetamiinia, mutta olen nyt unohtanut sen taidon :frowning: . Siis kerro mikä on pää raaka-aine 98% pirin valmistukseen? Sen verran voin kertoa, että se alkaa sanalla fenyyli :sunglasses:

VH

Eikös se ole se fenyylietikkahappo tuo tärkein aine, mitä pirin valmistuksessa tarvitaan.

älkää silti ruetko kotikemisteiksi, siitä saa kiinni jäädessään kovan tuomion, jopa sen yrityksestä rangaistaan.
ja onhan siinä vaaransa joka tapauksessa.

^^Aika oikea vastaus HH!

Amfetamiinin pää raaka-aine on fenyyliasetoni. Ainetta voi valmistaa myös fenyylietikkahaposta. Kummankin kemikaalin saaminen on vaikeampaa kuin itse amfetamiinin :frowning: . Lisäksi amfetamiini valmistus on aika vaativa prosessi ihan tavalliselle tallaajalle. Valmistusvirhe voi tehdä aineesta super myrkyllistä. Lisäksi väärä toiminta valmistuksen aikana muodostaa tislauksessa erittäin haitallisia kaasuja ja höyryjä…

VH

mitä väliä oikeesti? löytyy googlaamalla? ja kuka haluaa tietää tarkemmin?

No ei ole kyllä koskaan käynyt edes mielessä että amfetamiinia rupeaisin itse valmistamaan. Raaka-aineet tosiaan vaikea hommata ja vauhdin valmistamisessa pitää oikeasti tietää mitä tekee, hallita kemian taidot hyvin ja olla kunnolliset tilat ja välineet. Erittäin vaarallista puuhaa :exclamation: Eipä piriä juuri Suomessa valmistetakaan. Ja en myöskään suosittele kenellekään amfetamiinin valmistuksen yrittämistä, hieman eri tason hommaa kuin kodeiinin erottelu panacodeista tai kotikemistitouhut ressupullon kanssa :laughing:

HH