Alussa vasta alkosta

Vuosia tissuttelua, juomista, ihme ettei ole haima poksahtanut. Kavereita on kuollut alkoholiin. Nyt mä olen taas uudessa yrityksessä, 11 päivä ilman alkoa. On ollut levottomuutta, oon nukkunut huonosti, muisti pätkii pahasti. Väsymys on aikamoista. Ruokahalu on kyllä hyvä. Tulin tänne hakeakseni tukea ja jos joku kertoisi, miten tää jatkuu. Palaudunko enää, miten muistini? Jollain varmasti kokemusta, itse haluan vakavissani nyt lopettaa, en ole nuori enää. Olen työelämässä vielä, se jelppaa

5 tykkäystä

Lämpimästä tervetuloa @Laura, olet tehnyt hienon päätöksen. Paitsi lopettamisessa, myös siinä, että kirjoitit tänne.

Itse olen ollut pian seitsemän viikkoa ilman alkoholia, joten alkuvaihe on hyvin muistissa. Joku “konkareista” voi kommentoida pidemmältä ajalta.

Kyllä sinä tuosta varmasti toivut. Aikaa se vie ja usko tulee olemaan koetuksella. Aika on tietysti suhteellinen kokemus, mutta kyllä ensimmäinen kuukausi itsellä tuntui pitkältä ja vaikealta. Alkuhuuman jälkeen oli ihan turta olo. Uni oli levotonta ja aina väsytti, varsinkin loppuiltapäivisin.

Noin viiden viikon jälkeen itse huomasin selkeän eron, kun yhtäkkiä olin nukkunut useamman yön hyvin ja energiat tuntuivat palautuneen. Muisti pätkii välillä edelleen, mutta todellakin se on mennyt parempaan suuntaan. Viisaammat väittävät, että aivotoiminta alkaa muistuttaa normaalia kolmen kuukauden raittiuden jälkeen. Sitä odotellessa :slight_smile:

Itselleni vertaistuki on toiminut todella hyvin. Suosittelen sitä sinullekin, jos et ole vielä kokeillut. Päihdepoliklinikan kautta sellaista voi olla tarjolla ja AA-toimintaahan on ympäri maan. Toki sitä täältäkin saa, pääasia ettei jää yksin.

Tsemppiä sinulle!

2 tykkäystä

Moro
Pidä kiinni tiukasti tästä.

Suosittelen vitamiinikuuria ulkoilun, lepäämisen ja olemisen rinnalle. b12 vitamiinia, magnesium, d-vitamiini.

B12 vaikuttaa hermoston ja aivosolujen kykyihin ihan tutkitusti.

Myös alkoholin suurkuluttajilla B12-vitamiinin puute on yleistä

T. Puuhapete