Aloitin herkkulakon

tere!

Eilinen meni herkuitta, mutta tänään en ole voinut vastustaa lapseni tekemiä konvehteja. Hän halusi kokeilla suklaan tekemistä aiemmin saamillaan synttärivälineillä. Noh, en ostanut saunaolutta, vaikka olen ollut tämän viikon lomalla ja kolmena päivänä olen käynyt jumpissa. Huomenna jatketaan taas herkuitta! Ja menen ulos. :smiley:

T. sortsima

Hei taas!

Ehkäpä kirjoittelen itselleni, mutta mitä siitä. Day 5 ja 6: herkkulakko pitää! :laughing:

T. sortsima

Hei!

Tänään vielä lomalla ja tuntui aamulla mahtavalta käydä kaupassa. Ei tehnyt mieli ostaa herkkuja ihan niin paljon kuin aiemmin. Herättyä olo ei ole niin turvonnut ja askel on keveämpi.
Eilinen siis herkuton ja tänään myös toivottavasti. :smiley:

T. sortsima

Moikka!

Täähän on hyvä ketju! Voisin liittyä mukaan, aloittaa heti huomenna. eli 27.10

Mitä kuuluu herkkuihin? Ainakin karkit, sipsit, leivokset, keksit, limsa, hese ja mäkkäriruoka. Mites kebabit ja pizzat`? Varmaan kans grilliruoka… :smiley: Tai pähkinät? Eihä suolatikut kuulu siihen? xD Huhhuh. mihin minäki suostuin :smiley: No tästä se alkaa pian :smiley:

Ketuiks meni. No aloitin uudestaa. Ja korjaan. Oon sipsi ja karkkilakossa. Nyt menossa toinen päivä :smiley:

Moro!

Onneksi olkoon herkkulakon aloittamisesta!
Kullakin on omat herkut, minulla nuo karkit ja sipsit ainakin. Nyt ajattelen, yritän vähentää sellaisen ostamista kaupasta, jonka tiedän menevän pahan olon siirtämiseen eli katoavan kitaan. Jos pystyisi kävelemään ohi ja jättämään juuri sillä hetkellä ostamatta, kun kaupassa on, sekin on hienoa. :smiley:

T. Sortsima

Moro!

Olen edelleen “herkkulakossa”. Tämä ei tarkoita mitään absoluuttista herkkulakkoa, mutta en ole ostanut tällä välillä oikeastaan suuria herkkuja. Ja en tällä hetkellä kaipaa jatkuvaa syömistäkään, mutta en varsinaisesti kiellä itseltä mitään.

Kävin mielenterveysyhdistyksen keskustelupiirissä “Paineeton painonpudotus” ja siellä me emme puhuneet sinänsä painon pudottamisesta mitään. Huomasin, että läsnäoleminen ja lempeä hyväksityksi tuleminen riittää hyvään mieleen. Emme ole yksin, voimme auttaa toisiamme!

Tsemppiä itse kullekin! :smiley:

T. sortsima

Mulla on lakko menny harakoille. Oon ollut nyt ilman sipisiä ja karkkia onneks. Eikö se riitä herkkulakkoon? Vai mitä siihen kielletty listaan kuuluu?? Limsaa en voi jättää enkä jäätelöä. Tarkoitus on olla ainakin jouluun asti ilman!

Moro!

Minun mielestä herkkulakko on just sellainen kuin itse haluaa. Sehän siinä on mahtavaa, kun saa itse valita ja mikä tahansa herkku vähempänä arjessa on hieno juttu! :smiley:

T. sortsima

Mä oon jättäny kaikki muut herkut paitsi Pepsi Maxin. Ajattelin että on parempi jättää joku takaovi itelle ennemmin kun kieltäytyä ihan kokonaan kaikesta. Mulla meni laihdutuskin joskus aina pieleen kun olin liian ehdoton syömisten suhteen ja kyttäsin päivittäin painoindeksejä ja muita. Heti kun vähän hölläs linjaa niin alko onnistua. Sama on toiminu herkkujenkin kanssa. Välillä kun tulee himo niin kiskasen lasin tai kaks limsaa niin ei tarvi sortua muihin herkkuihin.

Itsellä paha taipumus lohtusyömiseen. Kesällä sain tiputettua 8 kiloa vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Syksyllä olen repsahtanut täysin. Mätän herkkuja naamariin melkein päivittäin. Hoidan niillä masennusta ja ahdetusta, mikä ei ole hyvä. :frowning: