Allerginen subulle?

Voiko oikeesti olla?

Nykyään pienestäkin murusesta tulee hengitysvaikeuksia, heittää päässä, näkö sumenee, tajunan taso laskee, mahaan sattuu jne. Ihottumaa mulla tuee kans, lähtee kun olen ilman.

Nyt pitäs jotenkin päästä irti. Mies joutuu vahtia mua aina kun vedän. Ei se voinut taas eilen nukkua kun piti mua ravistella vähän väliä.

Voi mille vaan olla allerginen, mutta epätodennäköistä, jos olet vuosikaudet käyttänyt. Oppareiden sivuvaikutuksiinhan kuuluu muutenkin hidastunut hengitys, ihottumat, kutinat ja tajunnantason lasku, kun isoilla annoksilla liikutaan. Monia ne kutittaa jokatapauksessa, annoskoosta riippumatta, ja herkempi-ihoinen saa ihottumaa.

Olin vuosia käyttämättä eikä sitä ennen ollut mitään ongelmaa. Nyt kun aloitin uudestaan alkoi ensin satunnaisesti tulla oireita. Nyt tulee 0,2 millin vedoista vaikeita hengitysvaikeuksia sun muuta. Menetin eilenkin tajun monta kertaa kun oli hengityskatkoksia ja pinnallista hengitystä. Olen joutunut sairaalaan samaisen ongelman takia. Nyt oon pulassa kun en pysty lopettaa eikä oo turvallista vetää…

No siis 0.2:han ON sellainen annos, että jos sun tolet on oikeesti laskeneet aivan nolliin, niin tostakin jonkinnäköistä sivuvaikutusta tulee. Ainakin mulla, kun pitkästä aikaa otin selkää varten ton 0.2:n, niin hidastu kyllä todellakin hengitys ja kutitti niin maan perkeleesti.

Mut sun oireet nyt kuulostaa vähän rajummilta kirjotusten perusteella. En tiedä, miten nautit ton subun? Esim. voisko Temgesicissa, jos sellaisena käytit, olla muuttuneet täyteaineet vuosien varrella, ja saat niistä oireita, etkä itse subusta. :confused:

Allergiaoireet eivät ilmene satunnaisesti kylläkään toisaalta. Mulla on monia lääkeaineallergioita ja kyllä ne iskevät ihan joka kerta, jos sellaista lääkettä otan, jolle olen allerginen. Vai vedätkö hihaan kenties joidenkin jatkeaineiden kanssa tota settiä?

Mä en sitten tiedä yhtään, miten subua vedetään hihaan ja voiko siinä olla pirin tapaan jatkeaineita, vai miten toi homma hoidetaan. Piikittänyt en ole koskaan ja subua käyttänyt vain muutamia kertoja. Joku muu kyllä varmaan osaa neuvoa tossa asiassa.

Olen käyttänyt jotain kaks milliä päivässä ja pudottanut tuonne [Poistettu iv-annostus -Päihdelinkin moderaattori]. Iv ja nimenomaan subutex. Pitää reflat nipin napin kurissa mutta ei poista kokonaan.

Vedot saa aikaan sen että pää tulee kipeeksi, alkaa heittää silmissä, rintaa puristaa ja hengittäminen on manuaalista ja vaikeaa, kurkku turpoaa, taju lähtee.

Onhan nuo listattu pakkausselosteeseen. Se on mysteeri miksi oon nyt herkistynyt.

Muoks. Tämä siis tosiaan tapahtuu nyt joka kerta. Siksi oltava joku kattomassa mun perään kun otan.

^Ookko Sharina kokeillu xonea, et tekeekö saman?
Tosin xonessa on lisänä toi naloksoni, jolle on monikin allerginen, mut ei tollasilla oireilla kuitenkaan…?

Entä jos kokeilet seuraavalla kerralla nokittaa sen 0,2mg, ja jos ei mitään oireita tuu siitä, niin sit kokeile 0.4mg annos nokittaa sitä seuraavalla kerralla.

Ja onks sulla siis aitoa texiä vai teemuja? (kun mietin et miten ihmeessä texistä joka on 8mg, saat lohkaistua 0,2 murun, ja vielä tarkasti…?)
Kun tosta texistä on ollu jotain ihme huhua liikkeellä jo täs pidempään, et olis jotain “väärennettyjä” tai jotenki feikkejä mut sisältäisivät vähän kumminki buprea…???
Sillonhan ei tiedä mitä paskaa siinä on lisänä, JOS ne olis jotain feikkei.
Tosin en ole kertaakaan sellaista käteeni saanu (siis olevinaan väärennöstä) vaikka yhdessä vaiheessa texejäkin pyöri täs “näkyvillä” :wink:

Aitoa on, xonea en oo aikoihin kokeillut. Vois testata nokittamalla. Mä fiktaan niin saan muruset mitattua :stuck_out_tongue:

Nyt otin puoi milliä. Päänsärky tuli heti, sit alkoi heittää päässä ja pian tuli kuvioihin taas hengenahdistus. Ihan ku joku istuis mun keuhkojen päällä ja puristais henkitorvea.

Astmalääkkeet otin vaikka ei ne tunnu tähän auttavan. Ehkä joku antihistamiini?

Erikoiselta kieltämättä kuulostaa :confused: . 0,2 mg EI ole sellainen annos, että se tekisi tyystin tolettomallekaan hengityslamaa, ellei sitten ole todella yliherkkä ja/tai ole muita lamauttimia mukana toimimassa, mutta tässä tapauksessa nyt ei ole siitä kyse ensinkään. No, en tiedä, käytätkö/oletko vastikään alkanut käyttää muita roippeita(benzot, Lyrica) bupren lisäksi, mutta luulisin, etteivät nekään maltillisilla annoksilla, tolea omaavalla ja Subu-annoksen ollessa noin pieni ihan noin vahvasti vaikuttaisi. Veikkailen, että I.V. -käyttö aiheuttaa nyt nuo ongelmat, eli jotakin paskaa siinä päätyy verenkiertoosi, syystä tahi toisesta, vaikka tarkkaan ja siististi rännäisitkin, ja ihan mahdollista tuo Zeusin mainitsema hommakin, että olet saanut sitä paljon puhuttua feikki-Subua, joka saattaa aiheuttaa jotakin paskaa, vaikka buprea ihan normimäärän sisältääkin. Ensimmäisenä neuvonani on, että lopetat nyt heti I.V. -käytön, vaikka buprea sitten menisikin suurempia määriä. Toki on mahdollista, että olet sairastunut jotenkin ja nuo ylireagoimisesi johtuvat siitä. Esim. maksaongelmat saattaavat(Ihan mutuiluani tosin) aiheuttaa sitä, että aine X vaikuttaa paljon voimakkaammin ja haitallisemmin, kuin normaalisti.

Kutina nyt sinänsä on ihan tyypillinen opparisivari. Itse kärsin siitä aina, enemmän tai vähemmän, ihan riippumatta toleransseistani ja vetämistäni määristä. Myös, kun on tottunut aineeseen, eikä saa siitä irti enää muuta, kuin reflojen poissapysymisen ja olon normalisoitumisen, niin ei-toivotut sivarit tuntuvat herkemmin, kun ei ole enää niin hyvissä. Itse asiassa mulla alkoi mm. opparipäänsärky vaivata pahemmin, kun toleranssia jo oli ja käytin buprea/muita oppareita ainoastaan oloni normalisoimiseen/mielialalääketarkoituksessa. Hengityslamaa, tajunnan tason alenemista ja muita mainitsemisia vakavia sivareita tuo ilmiö ei kuitenkaan selitä.

Sori, jos toistin paljon jo mainittua tai kirjoitin ihan asian vierestä. Hieman puusilmäisesti luen tänään :blush: .

Edit: Sharina ehti väliin. Ihan heti en suosittelisi ainakaan mitään kovin väsyttävää antihistamiinia, tyyliin: Atarax, koska se saattaa voimistaa Subun vaikutusta ja näin ollen vain pahentaa tajunnan tason häikkiä ja hengityksen hidastumista. Toki, jos kyse on puhtaasti allergiasta, niin jostakin miedosta antihistamiinista voisikin olla apua, mutta kehotan nyt äärimmäiseen varovaisuuteen niiden kokeilun kanssa. Muutenkin nuo oireet ovat sitä luokkaa, että lienisi parempi mennä lääkäriin, eikä vain peittää niitä jollakin, mutta ymmärrän kyllä erittäin hyvin, jollet tahdo mennä virallisesti mainostamaan sitä, että olet Subu-narkki.

^^ No sit on kyl oudompi homma…?
Ei oo minunkaan kohdalle sattunu tollasta, siis kellekkään kaverille, vaik oon jo reilu 20v. pyöriny näis “narkki touhuissa” ja viimeset reilun 10v. subu-koukussa…!

Olisko se sit jotain elimistön herkistymistä/allergian tapaista, niinku Nnaana totes et allerginen voi olla mille vaan.?
Kun ei noi kyl ns. “överi/normi vaikutus” oireillekkaan kuullosta.
Mut tosiaan outoa kun et aiemmin ole buprelle ollu allerginen tms. :question:

Edit. Winston ehtikin jo väliin, niin tuli aika samaa pohtimista mullakin, mut ei kai se niin vaarallista… :wink:

Vielä tuosta kutinasta, mulla ei sitä juurikaan ole mutta tulee suun ympärille kipeää ihottumaa, semmosta märkäruven näköstä.

Mulla ja mun perheellä on paljon allergioita niin tiedän kyllä että mille vaan voi allergisoitua ja ihan koska vain. Uskon että harvinaista se on jos nyt edes on allergiaa tai yliherkkyyttä.

Sydän mulla on oireillut jo pidempää ja subu on auttanut siihen, mutta nyt alkanut pahentaa. Sattuu sydämeen. Ja verenpaine mulla on liian matala niin pyörtyilyn ymmärrän. jotain nyt on muuttunut ku näin reagoi kroppa.

Oikeesti, kyllä sun pitää mennä lääkäriin. Toi maksajuttu on ihan totta, jonka Winston mainitsi. En tullut ajatelleeksi aluksi itse sitä laisinkaan.

Mutta näin lääkeallergiasta kärsivänä tiedän ihan satavarmaksi, että lääkeallergia muodostuu eri tavalla kuin muut allergiat. Lääkeallergia EI iske puskista vuosien jälkeen. Lamictal on sellainen lääke, että siinä ne reaktiot ovat viivästyneitä, mutta siinäkään ei sentään vuosikausia mene. Kuukaus-pari ehkä korkeintaan. Sama joillain muilla epilepsialääkkeillä. Jos lääkkeistä tulee allergiaa, se tulee yleensä 2-10 päivää käytön aloituksesta ja opparithan ovat lääkeaineita, joten sama mekanismi niihin pätee.

Eli älä ota turhaan antihistamiineja tohon mututuntumalta. Ne potentiaalisesti lamaavat keskushermostoa entisestään. Muutkin kuin Atarax.

Huomenna mulla onkin palaveri jossa sekä päihdepuolen lääkäri että mtt-lkr. Pitää heidän kanssa keskustella. Sydänfilmissä mun ois jo pitäny käydä mutta jäänyt hoitamatta.

Onhan mulla jonkun verran lääkkeitä mut ei tosiaankaan mitään vaarallisimpia:

Zyprexa 15mg aamuin illoin
Ropinirol 8mg
Propral 40mg
Triptyl 40mg
Elvanse 30mg
Brintellix 10mg
Stilnoct 10mg
Oxamin 15mg tarvittaessa 1-2
Sirdalud 4mg
Naprometin 500mg aamuin illoin

Se kuulostais mahdolliselta, että joku noista muista reagoi ristiin subun kanssa. :confused: Sillä tavoin, et saat tollasia oireita.

Suoriltaan osaan neuvoa et beetasalpaajat (Propral), lihasrelaksantit (Sirdalud), sekä tulehduskipulääkkeet (Naprometin) ja Brintellix on sellaisia, jotka useampaakin kuin vaan harvinaisissa tapauksissa allergisoivat.

^^/^ Jep, aivan hyvin selitys voi löytyä noista muista lääkityksistäsi. Jos napsit nelikymppisiä Propraleja pitkin päivää, kuten tuolla toisessa ketjussa kerroit, niin ei ole ihme, jos heikottaa, pyöryttää, sydämestä ottaa, eikä henki meinaa kulkea. Ei ole todellakaan mikään harmiton troppi, vaikka sitä lekurit sellaisena markkinoivatkin benzojen sijaan. No, jos olet verenpainetautinen, niin sitten suuret Propral-annokset voivatkin olla käypiä, mutta perusvapinoihin/-jännitysoireisiin on parempi käyttää huomattavasti maltillisempia annoksia.

Sitten tuo Zyprexa voi aiheuttaa tajunnan tason alenemista, huimaamista ja sydänoireita ja etenkin Propraliin yhdistettynä. Leptit ja beetasalpaajat ovat yleensäkin vähän huono kombo, jollei siis oikeasti kärsi korkeasta verenpaineesta.

Brintellix taas allergisoi hyvinkin herkästi porukkaa ja allergiaoireitasi saattaa pahentaa se, kun Subu provosoi kutinaa, niin raavit itseäsi verille kahta kauheammin.

Tiedä sitten, kuinka uusia nuo lääkitykset sulla ovat, ts. jos vastikään olet ne aloittanut, niin tuossapa melko käypä selitys, mutta jos ne ovat menneet sulla vuosikausia ongelmitta, niin tuskinpa yhtäkkiä ja aivan puskista alkavat oireita aiheuttaa :confused: . No, tietty se maksahomma, eli maksaongelmiahan alkaa monesti tulla vasta pidemmän lääkkeiden käytön seurauksena, kun maksa on tarpeeksi pitkään kuormittunut. Mutta lääkärin konsultaatio nyt ensin ennen kuin alat purkaa ja säätää lääkitystesi kanssa mitään. Tosin Propralin kanssa voisit himmata ihan ominpäinkin. Sen puutteeseen tuskin kukaan kuolee tahi sekoaa.

Propralia menee siis yhteensä 40mg vuorokaudessa, ovat liian korkeaan sykkeeseen kun mulla on leposyke 100-140.
Zyprexa on kyllä alotettu samoihin aikoihin ku ongelmat alkanu ja sen annosta on nyt ostettu mikä selittäis oireilun lisääntymisen. Se on kyllä aika välttämätön. Mut jos jotain yhtälöstä poistaa niin subun. Kyllä mun pitäis saada jo jotain kanta-asiakasetuja katkolla… :unamused:

Luepa Zyprexan pakkausseloste. Se ennemminkin varmaan allergiaa aiheuttaa kuin subu, tai sitten se myrkky tekee sun kehollesi vielä jotain pahempaa kuin perus-allergia, vaikka lääkeallergiat vaarallisia ovatkin. Zyprexassa on mainittu kaatuilu ja tajunnantason lasku. Siksi se kielletiin dementiapotilailtakin.

Vähän offiksi menee nyt, mutta musta on helvetin vittumaista, kun neurolepteillä on niin pirun pahoja ja oikeastikin hengenvaarallisia sivareita. Noiden off-label -määräämistä joka pikku-unettomuuteen, ahdistukseen( :open_mouth: :question: ), tasariksi jne. en nyt hyväksy ensinkään, ellei joku sitten aivan oma-aloitteisesti ja riskeistä tietoisena tahdo niitä noihin vaivoihin vetää. Oikeus kai siihenkin pitää ihmisellä olla. MUTTA kun on näitä psykoositapauksia, joissa miedommilla/vähähaittaisemmilla tropeilla ei ole mitään tekoa ja pitää lääkitä, ettei sattuisi aivan kamalia, niin on se nyt aika kurjaa, että ainoat psykoosiin vähänkään toimivat lääkkeet ovat sellaisia myrkkyjä, että saattaa päästä hengestään tai vammautua pysyvästi niiden vuoksi :frowning: :angry: . Leptit ovat kuitenkin niin vanhoja lääkkeitä, että luulisi, että niitä oltaisiin jo ehditty kehittää turvallisempaan suuntaan, mutta mitäpä sitä suotta rahaa tuhlaamaan moiseen, kun käyvät muutenkin kaupaksi varsin hyvin ja hulluilta ei tietenkään tarvitse kysyä mitään :smiling_imp: :unamused: .

Edit: Toki leptejä on kehitelty paljonkin niistä kunnon wanhan liiton myrkyistä, mutta ei mitenkään turvallisempaan suuntaan. Esim. Abilify on näitä uuden ajan leptejä ja sen pakkausselosteessa on aivan turhia kursailematta ilmoitettu sivariksi äkkikuolema niiden kaikkien muiden kauheuksien ohella :open_mouth: :smiling_imp: :cry: :laughing: :mrgreen: .

Jos tulee tollasta oireita ni kannattaisi harkita Subun lopetusta. Tyhmää pelleillä hengen kanssa ja
muutenki kuulostaa aika diipiltä toiminnalta jos pitää olla joku vahti Subun kanssa. Älytöntä ja erittäin typerää toimintaa sanon minä.

Juu ja ZYPRESSASAKIN on ilmoitettu äkkikuolema. Mä luulen, että aivoista ei vaan olla tarpeeksi perillä, niin noita ei olla voitu/osattu kehittää kauheasti turvallisempaan suuntaan tai sit se on vaan niin, että noiden reseptorien sörkkiminen on haitallista ylipäänsä. :confused: