Alkoputken katkaisu Opamoxilla?

Moikka!

Toistan toiselle alueelle laittamani kysymyksen tänne: Miten onnistuu alkoputken katkaiseminen Opamoxilla?

Montako tuntia alkon käytön jälkeen niitä uskaltaa ottaa, ja kuinka paljon päivässä ilman että henki lähtee? (Toki henki voi lähteä koska tahansa muutenkin, ja alkonkin takia.)

Vieroitusoireet on vaan niin hirveet, että sen takia vaan jatkan ja jatkan alkoa. Ja sitten kun otan sitä vieroitusoireisiin, niin oravanpyörä on valmis.

Opamox aiemmin ahdistuneisuuteen siis määrätty, mutta purkin kyljessä lukee 1-2 tbl tarvittaessa. :unamused: Eli jos tarviin niitä 10x päivässä, niin voinko ottaa? :open_mouth: Propral löytyy myös, joka aikoinaan esiintymisjännitykseen määrätty.

Voiko Opamoxia ja Propralia ottaa yhdessä? Minkä verran?

Vieroitusoireet on niin v-mäiset tärinöineen, että jotain niihin tarviin, mutta pelkään että henki lähtee noista lääkkeistä (olen aika lääkekielteinen ollut aina).

Alkoa olen siis nyt juonut lähes ympäri vuorokauden 3 viikkoa suunnilleen putkeen. Ja pelkään vieroitusoireita kuin hullu puuroa. :open_mouth: Alkoa otan heti jo aamuyöstä, ettei nää oireet pääse päälle. :cry: Saatan juoda litran viiniä aamu(yö)palaksi, jotta olo on ns. normaali.

Tällä kertaa “loiventaminen” ei taida onnistua. Niin ajattelin kertarykäisyllä katkaista, kun viinit loppuu (niitähän ei pois voi heittää).

Mulle vinkattiin että Winston 84 on varsinainen asiantuntia “krapulan” parantelusta rauhoittavilla!!! Toivottavasti oot kuulolla! Lähinnä siis noi Opamox + Propral määrät per kerta / per päivä kiinnostaa.

Piti oikein tsekata, onko se yksi trolli taas vinkkaillut mun “asiantuntijuudestani”. Ei näemmä ollut se, vaikken kaikesta sensuroidusta materiaalista tietenkään enää tolkkua ottanutkaan. Vinkkaajalle ihan vink vink kuitenkin, että varoisin vähän käyttämästä asiantuntija-termiä tässä yhteydessä :wink: . Se kun kuulostaa joltain vieroitushoitoon/päihdelääketieteeseen erikoistuneelta lääkäriltä tai hoitajalta ja ihan sellaiseksi ei suinkaan pätevöidy vanhan sekakäyttäjän omakohtaisilla kokemuksilla krapulan/alkoholivieroitusoireiden hoidosta, vaikka henk.koht. metodeihini olenkin ihan tyytyväinen :wink: .

Asiaan: Aivan hyvin voit ottaa Opamoxeja sen 2x10, vaikka olisivat 30 mg:n tabujakin, etkä saa niillä itseltäsi henkeä pois. Katkoilla käyttävät diatsepaamia 200 mg:n annoksilla tai jopa tuplat siitä, mikäli johonkin HC-juoppoon ei vähempi tehoa, eivätkä ne katkopotilaat siihen suinkaan kuole. Kyllä se tuossa sinunkin tilanteessasi viina ja rännin jatkaminen on paaaaljon, paaaaljon vaarallisempaa. Benzot eivät ole sillä tavoin vaarallisia lääkkeitä, että lamaisivat hengityksen ja tappaisivat laakista suurillakaan yliannoksilla. Sekakäyttö monen aineen kombolla on tietenkin eri asia, mutta nyt puhun pelkkien benzojen suurista annoksista. Toki benzoilla on sitten välillisiä vaaroja, ts. tapaturmariski kasvaa, jos aivan pöhnässä häärii(Tämä toki tapahtuu yhtälailla viinan kanssa), joten parempi sitten vain pysytellä hissuksiin kotosalla ja nukkua, jos/kun nukuttaa. Myöskin impulsiivisuutta suuret benzoannokset voivat lisätä, eli viinakauppaan ei pidä sitten sännätä hakemaan lisää juotavaa lääkityksen päälle, vaikka olo kohenisi ja se alkaisi yhtäkkiä tuntua hyvältä idealta.

Propralia voi käyttää yhdessä benzojen kanssa ja usein käytetäänkin. Sen yliannostus voi jo ollakin tappava, eli voi laskea verenpaineet vaarallisen alhaalle, mutta siihen kyseistä lääkettä pitää ottaa jo oikeasti yliannos. Pakkausselosteen mukaisissa annoksissa pysyminen ei vielä mitään vaaraa aiheuta ja ainahan voi aloittaa ihan siitä 10 mg:stä. Lisäksi vaikeissa alkoholiviekkareissa verenpaineet ovat järjestäen korkealla, myös niillä, joilla ne tavallisesti ovat matalat, joten tuokin luonnollisesti vähentää riskiä vaaralliseen verenpaineiden laskuun ja tuon vuoksi Propralin käyttö on peräti suositeltavaa.

Jos sulla on kovasti huono olo ja olet tosissaan huolissasi ja peloissasi, niin ihan varteenotettava ja suositeltava vaihtoehto on hakeutua oikealla katkolle ammattilaisten valvontaan. Tämä on ihan hyvä siksikin, että osaavat siellä sitten hoitaa/toimia, mikäli putki on aiheuttanut muutakin damagea elimistöllesi, kuin pelkästään pahat vieroitusoireet.

Edit: Lääkkeiden ottamisen voi aloittaa siinä vaiheessa, kun promillet tosissaan kääntyvät laskuun ja vieroitusoireet alkavat kunnolla puskea päälle. Mitään yleispätevää aika-, promille- tmv. rajaa tähän ei voi antaa, koska kunnolla itsensä marinoineelle ammattilaiselle hengenvaaralliset viekkarit voivat iskeä jo siinä vaiheessa, kun promillet laskevat alle 2:n ja vähän amatöörimällä tapauksella pahimmat tutinat alkavat vasta siinä vaiheessa, kun promillet ovat olleet tyystin nollissa jo useamman tunnin tai jopa vuorokauden. Olennainen sääntö on se, että sitten kun lääkitys on aloitettu, ei oteta enää pisaraakaan alkoa, vaikka miltä tuntuisi ja mieli tekisi.

Tsemppiä.

Mielestäni ylläolevasta viestistä huokuu eräänlainen rankan alkoholin väärinkäytön glorifiointi ja ylpeys mikä ei suoranaisesti kannusta ihmisiä lopettamaan.

Me Vähentäjät osiossa saa mielestäni huomattavasti kannustavampia vastauksia jotka huomioivat yksilön henk.kohtaisia tarpeita enemmän. Ketjun ensimmäinen vastaus on mielestäni juttelua yleisellä tasolla.

Kysyn ihan näin varovaisesti että oletko tyytyväinen Winstonin vastaukseen ja jos olet auttoiko se sinua?

t. Korppi

Kiitos vaan Winston viestistäsi! Ja sorry liian innokas vinkkaamiben. Olisiko luuseriäiti sittenkin päätynyt katkolle kun ei mitään kuulu? Vai onko tämä trolli pelottanut hänet? Hyvää kesän jatkoa! :smiley:

t. Juhani

Mikä on “trolli” ja miten se definioidaan?

Korppi, kyllä, Winstonin vastaus auttoi. Koska en ole tiennyt millä määrillä noita lääkkeitä voisi ottaa. Olen todella lääkekielteinen (ollut), joten toivon etten joudu asiasta toiseen. Valitettavasti marssin tänään alkoon. :unamused: Joten homma alkaa alusta sitten toisena päivänä. :frowning:

Moi vaan!

Pullon henki on liian voimakas!
Kai ymmärrät että mitä pitempään juominen jatkuu, sitä vaikeammaksi lopettaminen tulee! Ja esim. haimatulehdus on aika tuskallinen juttu! Ja jos siitä selviää niin se merkitseekin loppuelämän raittiutta. Mutta oma valinta ja hyvää alkanutta viikkoa Sinulle kuitenkin!

t. Juhani

^^ Niinhän se on, että katko on vain katko, tapahtui se sitten omin konstein kotioloissa tai ammattilaisten valvonnassa laitoksessa. Siinä hoidetaan vain pahimmat akuuttivieroitusoireet pois, mutta ei se viinanhimoa poista. Katkon jälkeen pitäisi saada sitten heti jotakin muuta apua tai ainakin muuta sisältöä elämään. Esim. A-klinikka, AA tai vastaavat vertaistukiryhmät, terapia tai ihan vain uusi harrastus, jonka kylkeen ei pämppääminen sovi ja joka kiinnostaa paljon enemmän. Paraskaan hoito(En sano, että A-klinikan ootko juonut, älä juo enää- “keskustelut” parin viikon välein olisi mitään parasta mahdollista hoitoa, AA ei sovi kaikille jne.) ei kuitenkaan auta, jollei ole omaa halua sulkea korkkia. Korkki voi mennä kiinni myös ihan sillä, että lopulta vain kyllästyy läträämiseen tyystin, mutta se tarkoittaa nimenomaan ryyppäämiseen kyllästymistä, ei sitä, että ikävät lieveilmiöt ketuttavat ja pelottavat.

Niin, totta se on, että “katko on vaan katko”. Omasta halusta se vähentäminen lopettaminen pitää tapahtua.

En tiedä ENÄÄ miten sen tein, mutta onnistuin aiemmin lopettamaan useiksi kuukausiksi.
Alkottomuuteen auttoi äärimmäisen terveelliset elämäntavat, tyyliin ei edes pullaa. Mulla OLI liikuntaharrastus.

Mulla tää lopettaminen on just se kinkkisin juttu. En tajua miksi taas aloitin, en muista yhtään! :cry: Melko turhautunut fiilis. Semmonen, että kaikki on kuitenkin jo menetetty, kaikkien elämän pilannut, ja jos lopetan juomisen, niin kuolen kuitenkin johonkin syöpään tms. Noin 12 vuotta olen juonut. :blush: :cry:

Ai niin, piti vielä sanoa, että juu, ne a-klinikan oletko-juonut-älä-enää-juo -käynnit ei ainakaan minua auta. Olen niin syvällä suossa jo. :unamused:

Ja kiitos vastauksista. :slight_smile:

Ymmärrän. Sehän tästä touhusta tekee vielä tyhmempää. Silloin kun edes viitsin katsoa itseäni peilistä, puhun itselleni tosi rumasti. Kuinka tyhmä sitä voi ihminen olla, oikeasti?

Missä kohtaa toi haiman reistaaminen tuntuu? Viime kesänä mulla oli selän puolella kipua, ja ripulia, oksentelua, ei pysynyt viinat eikä ruuatkaan sisällä. Nyt mulla on kipeä tuosta vas. kylkikaaren alta, tai mikä nyt onkaan. Varmaan olen jo tuhonnut kropan. :unamused:

Hei luuseriäiti,
Haima sijaitsee vatsan yläosassa. Mulla ei ole haimakivuista kokemusta. Maksa-arvot sain juomalla koholle ja aloin pikkuhiljaa tajuta, etten enää voi jatkaa samaan malliin… en halunnut, että tuhoan kehoni.
Kannustan ja tsemppaan sua pohtimaan, mihin suuntaan haluat elämäsi jatkuvan. Mihin juominen sinua vie? Millainen elämä sua siellä odottaa?

Minä väsyin omaan väsymykseeni ja juuri tuohon sanaan luuseri. Sellaisena itseäni pidin. Ja ajattelin, etten ole minkään arvoinen. Väärässä olin. Minusta on paljon iloa esimerkiksi tyttärelleni! Ja olen alkanut pitää itsestäni jälleen. Kyllä se on mahdollista!

Muista olla rehellinen itsellesi sekä hyvien että huonojen asioiden suhteen. Itselleen ei kannata valehdella. Mullakin meni pitkään ennenkuin antauduin kunnolla ajatukselle, että juomalla asiat vaan hankaloituvat entisestään. Välttelin pitkään itseni rehellistä kohtaamista.

Alkoputken katkaisu Opamoxilla? Valitettavan usein bentso-lääkitys lisää viinanhimoa. Useinmiten dokuilla joilla on tämän tyyppinen lääkitys aloittaa uuden putken kun pelkoa krapulasta ei enään ole.

t. Niina-94

Muokkasin alkuperäistä viestiä.