Alkoholittomuuteni ensimmäinen tarkoitus ei ole laihduttaa, mutta en voi olla ihastelematta tätä sivutuotetta ja olla miettimättä, että on varmaan muitakin henkilöitä, jotka tyytyväisenä seuraavat kalja/siiderivatsan pienentymistä. Voisiko täällä olla ketju, jossa tukisimme ja tsemppaisimme toisiamme tässäkin asiassa?
Eiväthän kaikki alkoholia käyttäneet missään tapauksessa ole ylipainoisia, enkä rajaisi tätä ketjua myöskään niin, etteikö tähän saisi kirjoittaa nekin, jotka päin vastoin ovat saaneet toivotusti lihaa luidensa ympärille. Tunnetusti alkoholi turvottaa ja lihottaa, onhan se puhdasta sokeria.
Minua se on lihottanut ihan hirveästi ja olen myös herännyt ajattelemaan terveyteni tuhoutumista, jos jatkaisin juomista ja lihomista. Ilokseni ja yllätyksekseni, vaikka lopettamisestani ei ole pitkä aika vyötäröltäni on lähtenyt 16cm! Paino ei vielä ole laskunut kuin 4,6kg, mutta hyvä niin. Vyötäröä riittää vielä ja kilojakin, olen vielä yrityksessäni aika alussa.
Tavoitteena ei ole laihduttaa itseäni nuoruuden mittoihin tai saada jokaista löysää kohtaa häviämään. Ei ole realistista sellainen, mutta hyvän olon haluaisin ja vyötärön turvallisiin mittoihin. Voimaa jonkin verran jäseniin ja kestävyyttä. Olis nimittäin kiva vaikka ensi vuonna tehdä pieni vaellus.
Ja näin naisena tuntea olemuksensa edes vähän viehättävämmäksi.
Olisiko mukaan tulijoita? Pidetään kuitenkin maltti mielessä ja se pääasia, alkoholista luopuminen. Kun oikein nyppii niin parempi ottaa herkkuruokaa kuin viinaa. Eikös niin. Ja ei tehdä laihduttamisestakaan uutta riippuvuutta, sillä tiedän, että sekin onnistuu.
Mutta terveellisesti, iloiten ja toisiamme tsempaten. Ja hei, ei ole tarkoitus hypettää tietyn painoista tai muotoista kroppaa. Nykyisyyden nimissä annetaan kaikkien kukkien kukkia, omasta kehostaan saa iloita olipa paino mitä tahansa. Tiedän itsekin, että tietyistä kohden en pienene, tarvittaisiin plastiikkakirurgiaa ja siihen en ole valmis.
Nettihän on täynnä eri laihdutusryhmiä, mutta tämä olisi varmaan ensimmäinen jossa ei palkita viinilasillisella?