heissan kaikille!
pitkästä aikaa jälleen tänne palailen ja aloin mietiskelemään elettyä elämää ja vielläkään en ole valmis lukemaan viime kesän ja syksyn kirjoituksia…
tämän hetkisestä elämän vaiheesta voisin sanoa että olen nyt jonkin aikaa “istunut peilin ääressä” ja tutustunut uudelleen itseeni. kuka olen ja mitä oikein on tapahtunut…
nyt olen hieman alkanut miettimään viime kesän ja syksyn työtaakkaa ja ihmettelen itse, kuinka helv. olen oikein siitä selvinnyt
, millä ihmeen voimalla olen oikein mennyt eteenpäin päivä kerrallaan? enään en pystyisi samaan, en yksin kertaisesti jaksaisi.
päällimmäisenä herää ajatus kuinka puolisot voivat elää niin kahta eri maailmaa, mitä minä ex:n kanssa elin. mikä meitä yhdisti viimeiset 5 vuotta? tuohon en pysty sanomaan muuta kuin postilaatikko johon tuli molempien laskut. ei mikään muu!
vielläkään en ole elukoita kaivannut kertaakaan (ja turhahan niitä on kaivatakkaan), mutta jotenkin vielä muutama viikko sitten muistin kuinka loppu aikana inhosin joka ainoota elukkaa ja tein työni kuin kone, syötä, juota ja siivoa jäljet ja sama toistui…mutta nyt jo alan hieman muistelemaan kuinka ennen aina rapsuttelin niitä ja juttelin höpö höpö juttuja ja aina aamusella niille huomenet toivottelin kuten iltasella hyvät yöt ja kuinka muksut niillä laitumella ratsastivat
, mutta samaan en enään alkaisi enkä jatkaisi
ennen tein varmasti 3 ihmisen työt, enempään en pystynyt, 3 x 8h=24h/vrk, en aivan, muistelen nukkuneeni siinä klo 01 ja 04 välillä ![]()
tai muistellen viime joulun ja uuden vuoden väliä…traktori ei käynnistynyt ja yksin yritin saada sitä käyntiin nostellen työkaluja lumihangesta, hyppien välillä käynnistämään ja välillä taas kiristämään…edes takaisin ylös alas…ainoa mitä muistan siitä oli et yhtään ei sormet palelleet tai se saakelin navetan tukitolppa minkä joku luupää oli puskenu poikki
…mikä helkkarin suojelu mekanismi oli oikein iskennyt päälle? varmaan olin ottanut aivoista jonkun itseni suojelu osion käyttöön…miten ihmeessä ihminen kykenee niin mielettömään työmäärään…
oikeastaan ajattelen että se oli aivan oikea aika lopettaa kaikki (voi lukea myös “viimeinen hetki”) ja kääntää uusi sivu elämässä. se homma oli nähty!
mitä ex:lle kuuluu? hyvin juo ja minä olen syypää kaikkeen tapahtuneeseen…ei haittaa, sovitaan vaikka sitten niin…pidän mahdollisemman vähän yhteyttä häneen ja tulen tulevaisuudessakin pyrkimään koko aika vähempään. hän on edelleen sitä mieltä, että on kohtuus että minä elättäisin hänet (antaisin rahaa)…pyh! en latin latia!
on aika hirveä huomata kun katsoo toista niin huomaa ettei ole toista (läheisintä) ihmistä tuntenut enään moneen vuoteen. mutta ehkä juuri sellaista elämä on…
mitäs minä? ihan hyvää ja rauhallista aikaa vietän. mies ystävää tapailen n. 3krt viikossa ja pientä puhetta on ollut tulevaisuudesta…voitaisiin muuttaa yhteen…jos ei ens kesänä niin sitten seuraavana tai…
…
olen ajatellut että eletty elämä on jonkin näköisen trauman minulle tehnyt ja traumasta yli pääseminen vie keskimäärin 2-4vuotta aikaa toipumiseen, joten ei ennen sitä
mutta jatketaan tästä taas kevään merkeissä ja hyviä päiviä jokaiselle!