Alkoholisti ja raha-asiat

Olen monesti ärsyyntynyt miehen käytöksestä perhettä kohtaan raha-asioissa, meillä on kolme lasta ja hän ei halua antaa esim. lapsilleen rahaa juurikaan ikinä, murrosiässä kaikki, kaupassakin hän käy vaan yleensä hakemassa kaljaa ja ehkä muutaman maidon jos joutuu enemmän ostamaan niin naama solmussa tai valikoi tuotteita et onko tätä nyt pakko ostaa jne, itselleni tulee lapsilisät ja niiden pitäisi kuulemma kattaa lasten menot, voin sanoa ettei riitä. Nyt olen itse jo miinuksella kun rahani ei riitä. Laskuista hän on hyvinkin tarkka että ne laitetaan puoliksi vaikka minä saan noin 500€ pienemmän tilin kuin hän. Olen yrittänyt sanoa ettei tämä ole reilua lapsia kohtaan, eikä minuakaan. Tämä on tullut siis juomisen myötä, onko tämäkin nyt jotain minun kontrollointia etten vaan pääse tai pysty tekemään mitään yksin ja ettei mulle vaan mitään säästöön jäisi. Ainoatakaan vaatetta ei ole koskaan viitsinyt lapsilleen ostaa saatika antaa shoppailurahaa vaatteisiin :frowning: onko muilla tämmösiä kokemuksia?

Hei, Mä vaan!

Tervetuloa Kotikanavalle! Toivottavasti saat pian vertaistukea. Keskustelu täällä Kotikanavalla on välillä hiljaista, mutta näitä viestejä käydään kyllä lukemassa paljon. Joskus kynnys kirjoittaa vain on vielä liian korkea. Oletko käynyt lukemassa aikaisempia viestiketjuja? Niistä voi löytyä hyvinkin samankaltaisia kokemuksia kuin sinulla on.

On rankkaa, kun joutuu puolison liiallisen juomisen lisäksi huolehtimaan ja murehtimaan myös raha-asioista. Oletko miettinyt, että kirjaisit ylös kaikki lapsiin liittyvät menot ja näyttäisit sitten miehellesi, kuinka paljon tosiasiassa sinulla menee rahaa lapsiin? Ehkä se auttaisi häntä ymmärtämään, ettei lapsilisät yksinään riitä kaikkeen.

Jaksamista arkeen!

Yst.terv.
Pinja/Plinkin tiimi

Voihan siltä olla rahat loppu. Kaljottelu on kallis harrastus ja saattaa työpäivätkin jäädä välillä hieman vajaiksi. Mulle kävi molemmat ja sitten vaimo sai maksaa enemmän kun oman osuutensa. Mä olisin mielellään maksanut jos sitä rahaa olisi ollut. Olisi voinut paremmalla omallatunnolla keskittyä harrastamaan ja ehkä olisi selvinnyt vähemmällä nalkutuksella.

Heippa! Ei varsinaisesti kokemusta tästä mutta kaipa rahat täytyy säästää itseään ja juomia varten… Miehelläni lapsi mutta ei ole osallistunut lapsen “rahoitukseen” millään lailla ennen minun tuloa kuvioihin. Nyt lapsi jo täysi-ikäinen ja pyytää aika ajoin muutaman kympin rahaa. Tähän asti minun rahoistani on lapselle annettu esim synttärirahaa yms. Pääsetkö näkemään mihin miehen rahat todellisuudessa menevät? Jos ei sitä kertakaikkiaan ole, jos kaikki menee omiin kotkotuksiin…