Alkoholisteja autettava - ei maahanmuuttajia!

Me alkoholistit olemme suurin kansallinen vähemmistö. Silti oikeuksiamme ei aja kukaan! Pakolaisten ja mustalaisten asioille sitä vastoin löytyy ymmärtäjänsä; perheiden yhdistämisohjelma on järjetön (Iltalehden paras kolumnisti KHT-tilintarkastaja Pauli Vahtera huomauttikin, että maassamme on tuottavassa työssä vain n. 500.000 eli saman verran kuin alkoholisteja) ja mustalaisille syydetään rahaa (olin kesätöissä erään kaupungin rahatoimistossa ja mustalaiset saivat toistuvasti 1.500 mk “huonekaluihin ja mattoihin” mutta ei kukaan valkolainen). Pakolaiset asutetaan maamme parhaisiin paikkoihin eli Helsinkiin ja Turkuun, vaikka syrjäseudut ovat täynnä tyhjiä vuokra-asuntoja. Siksi vaadinkin tähän SDP:n, Vasemmistoliiton, Vihreiden ja RKP:n aikaansaamaan asiantilaan seuraavia muutoksia:

1. Syrjäytyneiden alkoholistien auttaminen: lounassetelit tai ruokakupongit kauppoihin, kuntouttava työtoiminta esim. lehtiä haravoimassa 1.500 €:n kuukausipalkalla (oppisopimuksella lähihoitajaksi opiskelevan palkka), verovapaa alkoholi Alkosta tai T-spriin tuominen takaisin markkinoille.
  2. Pienipalkkaisten alkoholistien auttaminen: valtion ja/tai kunnan on maksettava hoitoon hakeutuneen pienipalkkaisen (esim. alle 2.000 €/kk) hoito - vaikka sitten Myllyhoito - lain perusteella.
  3. Alkoholistien syrjimisen lopettaminen kunnallisia vuokra-asuntoja jaettaessa. (Alkoholistit saavat usein huonomman asunnon kuin maahanmuuttajat).

On surullista, että minimieläkkeen korottamisesta teki päätöksen vasta porvarihallitus. SDP:n aikana köyhien asemaa vain huononnettiin (Filatovin laki kahden kuukauden karenssista). Yleisellä tasolla voidaankin sanoa, että vain oikeistolaiset miljonäärit ovat köyhien ainoita ystäviä (vrt. esim. Allen, Gates, Soros). Tämä seikka kannattaakin muistaa nyt vaalien kynnyksellä ja äänestää Perussuomalaisia!

:question:

Mies metsänreunasta kirjoitti rehellisesti ja hyvin. On mukava ylipäänsä ajatella, etteivät kaikki suomalaiset veisaa noita iänikuisia junttivirsiä.

Voi jessus. Mä jotenkin vähän pelonsekaisin tuntein odotin, että missä vaiheessa tätä skeidaa tulee vastaan täällä. En aio ottaa millään tavoin kantaa esittämiisi näkemyksiin, mutta huomauttaisin, että valitsemasi aihe on palstan päätarkoitusta (juomisen lopettamisessa tukeminen) ajatellen helevetin huono. Mä käyn täällä pysyäkseni päätöksessäni. Mua ei pätkän vertaa kiinnosta tietää, mitä te muut olette mieltä maahanmuuttajista, homoista, feministeistä, vihreistä tai suomenruotsalaisista. Noille huutokilpailuille on omat fooruminsa, mm. Suomi24, jossa saa kyllä päästellä ihan kaiken mikä sydämellä on, kenenkään estelemättä. Että sinne vaan. Muussa tapauksessa joudun harmikseni toteamaan, että tämä(kään) palsta ei ole mun paikkani.

No, kyse Arskalla oli tuista, joita eri tahoille maksetaan, ei maahanmuuttajista sinänsä. Mutta kun lähtökohta on silti todella huono. Ei noita asioita voi nimittäin rinnastaa tällä tavoin.

1. Useimmat syrjäytyneet (juovat) alkoholistit ei jaksa käydä töissä säännöllisesti. Viinan saaminen halvemmalla kuin muut herättäisi puolestaan antipatioita “taviksissa” joka koituisi loppujenlopuksi alkoholistien haitaksi.

2. Toteutuu toisinaan jo nyt. Kuntakohtaisia vaihteluitakin on.

3. Syrjäytyneet (juovat) alkoholistit ei yleensä pysty normaaliin asumiseen vuokralla: vuokrat jää maksamatta ja aiheuttavat kohtuuttomasti häiriötä muille. Seurauksena on lopulta vain häätöjä, vaikka kunnalliset vuokranantajat onkin hyvin pitkämielisiä ja joustavia.
    Monet syrjäytyneet alkkikset valitsee suosiolla mieluummin asumisen heille tarkotetussa asuntolassa tai kommuuneissa.

Kuulin, että arvostetun Newsweek -lehden barometrissa SUOMI oli arvioitu maailman parhaaksi maaksi elämiseen! :smiley:
Tämähän ei ole edes ensimmäinen kärkisija tällasissa kansaivälisissä barometreissa viime vuosina. Kriteereinä käytettäneen monen eri osatekijän summaa: hyvinvointi, elintaso, elämisen taso, terveydenhoidon taso, sosiaaliturva, työllisyys, tasa-arvo, demokratia, korruption ja järjestäytyneen rikollisuuden suhteellinen vähäisyys jne.

Kyllä mä oon ainakin ylpee suomalaisuudesta, ja onnellinen siitä että asun Suomessa. Kun on nähnyt paljon mitä muualla on, osaa arvostaa sitä mitä täällä kotimaassa on.
Tietysti ikävöin ajoittain takaisin Intiaan tai Britanniaan tai muuallekin, ja niissä on ihana käydä… En kuitenkaan haluaisi asua pysyvästi muualla kuin Suomessa.

Valituissa paloissa osui puolestaan silmiin vertailu mihin ammatteihin suomalaiset luottavat eniten.

Kaikkein luotettavimpina suomalaiset pitivät lentäjiä, palomiehiä ja hoitajia! (94 % suomalaisista luottaa näihin täysin). Vasta piirun verran perässä tulivat lääkärit (93 %).
Vertailun vuoksi esim. opettajiin luottaa vain 87 % ihmisistä.

Muitakin mielenkiintosia sijoituksia oli, mutta sammion pohjimmaisina, eli kaikkein epäluotettavimpina pidetään toimittajia, autokauppiaita ja poliitikkoja. :smiley:

Tämä viesti ei liity kovin oleellisesti ketjun aiheeseen saati palstan aiheeseen, mutta oli vaan pakko hehkuttaa täälläkin.