Niin, ja kun sulle tulee ikää (oletan että olet vielä aika nuori), niin silloin alkaa näkymään “paremmin” ne alkoholin huonot puolet. Tämän lisäksi nousuhumalakaan ei tunnu missään, sitä vaan tulee semmoinen “intoxicated” -fiilis.
Haima on elintärkeä elin, ja sitä ei voi korjata. Haimatulehdus lienee yksi juomareiden yleisimpiä kuolinsyitä, itse sain ekan haimatulehdukseni kun olin vasta 25v!!! Tämän jälkeen niitä on ollut monta. Ja kun se kerran tulee, niin sitten alttius sille kasvaa. esim. itse sain haimatulehduksen, sen viimeisimmän, ihan vaan pe ja la -juomisesta. Ennen noita kahta päivää olin pitkään juomatta. Ja se osaa olla kuule kipeä, ei auta morfiini eikä oksikoni, mulle oli kepidi ainut vaihtoehto. Eli selkäytimeen viedään letku ja kipupumppu pumppaa sinne jatkuvasti lidokaiini/fentanyyli -yhdistelmää.
Ja jos vielä puhutaan addiktioista, niin hyvin usein meillä addikteilla on vain tarve päihtyä. Siis aluksi. Siitä se sitten johtaa pikkuhiljaa siihen, että jokainen valitsee tai jokaiselle valikoituu se oma aineensa. Mulle se oli/on opiaatit.
Alkoholiaddiktio kehittyy hitaasti, mutta sitten kun se on kehittynyt se istuu lujassa.
Pilveen voi psyykkinen riippuvuus kehittyä kohtuu nopeastikin, mutta se ei ole likimain yhtä vahva kuin alkoholin vastaava.
Sinällään pilvessä on se hyvä puoli, että se näyttää aika aikaisessa vaiheessa ne huonommatkin puolensa.
Muista en tiedä, mutta minulla itselläni, mitä enemmän on tullut ikää: niin alkoholin huonot puolet on kasvanut ja pilven huonot puolet vähentynyt. Johtuisiko sitten siitä että vanhemmiten tuntee itsensä paremmin tai jotain muuta vastaavaa.
Todellakin nyt kun muistelen, niin edellisen juomaputken jälkeen, siitä on vuosia, mut kuitenkin. Ensin tuli kolmen päivän kanuuna sitten pari välipäivää ja sitten tuli viikoksi-kahdeksi semmoinen epämääräinen ahdistus ja viinanhimo, kaveri sanoi että ne on vaan viinan vieroitusoireita ei sen kummempaa. Mutta: krapula lähtee bentsoilla, varsinkin jos ei ole tolea, jos on niin sitten bentsoannoksen on ainakin mulla oltava aika xl-kokoinen. Sen sijaan nuo viinareflat ei lähteneet bentsoilla mihinkään…
Juu, mut se oli pointtina että sitten kun alkoholi alkaa näyttää niitä huonoimpia puoliaan niin sitten ollaan jo aika syvällä kuopassa. Siksi ajattelen että pilvi, joka näyttää aikaisemmin huonot puolensa on turvallisempi.
Tutkimukset ovat osoittaneet, että alkoholiriippuvuus on paljon kannabisriippuvuutta suurempi, tämä on tosiseikka. Toki aina ei voida vetää yhtäläisyysmerkkejä, koska yksilölliset erot voivat olla hyvin suuret.
Niin, siitä empatiasta.
Itsellä ainakin kännissä ei ole kyllä paskan vertaa empatiaa edes itseä kohtaan.
Siksi en nykyään enää juokaan, olen antabuksella siis. Eli en juo yhtään.
Mutta pilveä joskus olen polttanut ja tulen vielä joskus polttamaan lisääkin, ja silloin empatiakykyni kyllä on kasvanut, kuten arvata saattaa.
Niin, vielä siitä surullisesta vanhenemisesta.
Mulla on käynyt pilven kanssa vanhemmiten niin, että se ei ns. skitsota, ei ollenkaan. Päinvastoin. Monet ovat ihmetelleet, että miten on mahdollista, en tiedä mutta pilvi toimii mulla osaltaan bentsojen tavoin, toki se toimii niin ku kannabis muutenkin, mutta sillä on myös bentsojen tapainen rauhoittava vaikutus.
Mutta mutta: jos vielä pääset irti alkoholista, niin ole ihmeessä se kuukausi juomatta ja kun pää on kunnolla selvinnyt niin sitten voi kokeilla.
Mun mielestä viikonloppupössyttely on paljon turvallisempaa kuin juominen, mutta se on vaan mun mielipide!
Ps. Oho, tulipas tekstiä.