Alkoholiriippuvuus

Mulla mennyt alkoholinjuonti siihen, että pitää juoda melkein joka päivä. Välillä ollut reiluun puoleen vuoteen muutamia selviä hetkiä mutta ei ilman juomaa yli kahta vuorokautta kuitekaan.
Nyt tuntuu että selvänä menee olo niin heikoksi. Alkoholi ei tee oloa hyväksi ainoastaan seidettävämmäksi kuin selvänä oleminen.

Moi ja tervetuoa Päihdelinkkiin!

Pitkään ja runsaaseen alkoholin käytön jälkeiseen aikaan voi kuulua krapulan jälkeen varsinaiset useamman vuorokauden kestävät vieroitusoireet kuten ahdistus, levottomuus, unettomuus, morkkis etc. Nämä voi yrittää vaan kestää tai sitten hakea lääkäriltä apua. Onko paikkakunnallasi katko tai avokatko josta saa pienen määrän oloa helpottavia lääkkeitä mukaan!

Nythän ehtisit viettää vielä puolikkaan tipattoman tammikuun ja miettiä sitten uudestaan alkoholin käyttöä! Paljon tsemppiä!

t. Juhani

Terve eniz. Tervetuloa joukkuun. Minä liityin samassa tiöanteessa kuin sinä kolme viikkoa sitten. Tää on loistava porukka! Lue viestikerjuja ja kirjoittele gänne mitä mielewn tulee. Minua on kantanut tosi paljon päivittäiset listaukset siitä mikä on selvinpäin kivempaa tai mahdollista. Roiku mukana.

Moi ja tervetuloa eniz munki puolesta.

Mullakin on ollut ainakin viimeiset 2 vuotta yhtenäistä juomista, korkeintaan 3pv/vk on ollut selviä päiviä. Nyt loppiaisena aloitin tipattoman, ryhdy ihmeessä mukaan, tuossa on toinen ketju missä kirjoitellaan siitä. Mun oli käytännössä pakko valita: jatkanko tätä sekavaa elämää oluiden kanssa, vai pidänkö taukoa ja koitan vähentää pikkuhiljaa. Jälkimmäinen on suunnitelmani nyt. Mulla oli ihan samanlaista kuin sullakin, selvinpäin ei enää tuntunut terveeltä, oli pakko ottaa edes muutama olut että saisi normaalimman olon. Sitä se rankka juominen teetti, mutta nyt kun olen ollut viikon selvinpäin niin olot on alkaneet normalisoitua. Kyllä se siitä, pikkuhiljaa eteenpäin!

Oon juonu aina Vapun jälkeen joskus kymmen päivän päästä ymmärsin että ei juomisen lopettaminen tunnu kivalta. Koko loppu vuosi meni niin ettei parin päivän selvää jaksoa ollut. Vuoden vaihteessa olin kolmepäivää juimatta ja kun pääsin siitä olen juonut mutta vain siksi, että tulee kunnon olo. Selvänä hikoiluttaa ja heikottaa.
En edes juo itseäni sellaiseen kaikki on hienosti känniin vaan fysiikka on kunnossa kun otan.

Kirjoitat että sua hikoiluttaa ja heikottaa ilman alkoholia. Onko sulla mitään rauhoittavaa lääkitystä? Jos rauhallisesti selittäisit tilanteesi lääkärille ja hän toivottavasti määräisi sinulle max neljän viikon annoksen Diapamia ja Imovanea nukahtamiseen, että pääsisit tuosta alkoholilla lääkitsemiskierteestä eroon! Myös beetasalpaaja Propral voisi olla hyvä lääke, eikä ole riippuvuusongelmaa kuten ensin mainituissa. Sittenhän on vaihtoehtona varsinainen katkaisuhoito. Rohkeasti vaan liikkeelle!

t. Juhani

Tervetuloa Eniz!

Saat asian kuulostamaan vähän kuin terveytesi ja fyysisen kunnon ylläpitämiseksi ”joutuisit” juomaan. Ei varmastikaan ole olemassa sellaista olotilaa tai sairautta joka vaatisi lääkityksekseen alkoholia. Joten se hikoilu ja huono olo ovat alkoholin vieroitusoireita joista pääsee eroon vain kärvistelemällä ne läpi ja mahdollisesti hoitamalla niitä katkolääkkeillä.

Kolme päivää ilman alkoholia ei varmaankaan ole ollut tarpeeksi pitkä aika että olisit ehtinyt toipua. Mitä jos kokeilisit vaikka kahta viikkoa?

Täältä todellakin tukea ja sympatiaa saa joten liity ihmeessä joukkoomme, lue ja kirjoittele. Siitä se lähtee!

Onneksi on diapamia, olin eilen nolla promilleilla yli kymmenen tuntia. Sain nukuttua kun otin yöllä pameja ja ne auttoivat kyllä oloa, mutta vasta vodka sai olon paremmaksi.
Minulla on tarkka alkometri, kalibroitin sen joulukuussa. Olen huomannut, että promillet laskee mittarin mukaan yli puolet nopeammin, kuin tämänkin sivuston laskurit sanovat.
Nyt nukuin vähän promillet on yli yhden olo tuntuu selvältä. Päätä vähän kivistää, kun promillet on laskussa.

Kyllä kehottaisin hakeutumaan katkaisuhoitoon! Nyt kuulostaa siltä että menee vaikeaksi pamien ja alkoholin sekakäytöksi! Paljon tsemppiä!

r. Juhani

moi eniz, tervetuloa porukoihin mukaan!
olen samalla kannalla kuin Juhanikari, että kirjoittamasi perusteella sun kannattaa harkita todella vakavasti katkolle menoa.
ensimmäiseksi tarvitset fyysisiin oireisiin hoitoa. varsinkin, jos et omin voimin saa putkea poikki. siinä ei ole mitään hävettävää ainakaan että hakee apua. kovasti tsemppiä. kunhan katko on hoidettu “pois päiväjärjestyksestä”, sulla on voimavaroja keskittyä ongelman henkiseen puoleen. muista että et ole yksin.