Joskus oon saanut antabuskuurilla naaman punotusta noista alkoholittomista. Taitaa olla niin, että vaikka väitetään että on nolla niin alle prosentti tai päälle prosentti niissä on. Ei niistä humalaan tule, niin ei niistä mitään haittaakaan silleen ole. Ite vappuna hatkahdin ostamaan 0,8% simaa ja olin juonut jo kun katoin etikettiä niin mitäpä siitä. En tullut humalaan.
Jos nyt ihan varman päälle haluaa pelata, niin löysin linkin noista alkoholittomista oluista. 0,0:kin on 0,05… Tosiaan alle 1,2% sanotaan alkoholittomaksi…
tiede.fi/artikkeli/kysy/mite … nta_olutta
En tiedä haittaako tuo mitään…?? Itse oon pyrkinyt jättämään kokonaan oluet pois. Liekkö koskaan maun takia juonutkaan. En tiedä. Maku tuo mieleen juomisen niin silleen se maku ei houkuttele enää.
Jos on oluen ystävä, niin voihan sitä juoda. Onhan vappusimoissakin samaa luokkaa prosentteja ja niitä juo lapsetkin. Niitä kotitekosia simoja ei tislatakaan niin mistä sitä tietää paljon niissäkin prosentteja on. Tosiaan jos kattilassa kiehauttaa niin saa varmaan prosentteja tiputettua. En tiedä jos alkoholittomat oluet kiehauttaa kattilassa niin ehkä saa jokusen etanoli-molekyylin sihautettua taivaan tuuliin.
Tuon maun takia itse kaataisin pois jos se juomisen mieleen tuo. Jos on muuten oluen ystävä ja ei halua hyvästellä oluita niin väliäkö sillä mitä niissä on prosentteja. Ei niissä enempää ole kun toi 1,2% ja nähtävästi 0,0%:ssa on kuitenkin alle tuon. Moni täällä juo alkoholittomia oluita ynnä muita ja pysyy raittiina. Itsekin vappuna tempaisin 0,8% simaa mutta ei se kolissut päähän tai mitään ja tosiaan vahingossa. Joskus edesmenneen mummon tekemää simaa join niin siinä oli jo prosentteja - ainakin tuntui päässä. Simat kaupasta ja tarkka syyni niin näkee paljon prosentteja on. Sama oluiden kohdalla…
Itestä se on kiinni miten ehdoton haluaa olla. Jäin pohtimaan tuota juttuasi, niin tämmösiä mietteitä nousi. 
Itse sen rajan vetää onko se nolla vai alle 1,2%. Siihen en osaa kantaa ottaa että herätteleekö pienet pitoisuudet alkoholia juomaan? Mut osa näyttää juovan noita täällä, niin tosiaan ei jää kun vastaus, että itsestä se on kiinni tuo ehdottomuus. Alkoholipitoisten alkoholittomien juominen ei minusta niin paha juttu ole jos ei halua vaikka olutta kokonaan hyvästellä.
Itselle se ryyppääminen ja kovaan humalaan tulo on ollut juovana se ykkösasia niin empä usko että mihinkään kovaan tuiteriin itteensä saa jos pari alkoholitonta olutta juo tai vaikka lavallisen. Pääsääntöisenä raittiina pyrin välttämään alkoholia ja ennenkaikkea sitä että olisin humalassa. En usko itseeni löytäväni putkasta jos laatikollisen nikolaita tempaisin huiviini.
Fakta taitaa olla, että jokunen tilkka alkoholia noissa alkoholittomissa on. Haittaako se, niin se on itsestä kiinni.