Kummasti se tähänkin aineeseen toleranssi nousee. Nykyään ei sixpäkki kaljaa oikein vaikuta kummemmin, krapula ehkä lähtee. Olipas sitä hienoo kun teininä riitti tuollainen määrä kaljaa hyvin känneihin, nyt sellainen litra viinaa niin tuntuu jo hieman päässä. Sehän tässä alkoholissa on huonoin puoli, että vaikkei päähän kävisikään niin silti saattaa alkaa väsyttämään ja koordinaatisto heittää, mut pää kuitenkin ihan selvä. Paska huume, mut jos tarpeeksi ottaa niin saa jotain irti.
Se kasvaa kyl joo ihmeellisiin toleihin toi alko. Pari kertaa olen puhaltan liki 5 promillea ja viel pystyny puhaltamaan ja puhumaan- kun joku siin vaihees olis jo jopa kuollu. Luojan kiitos mulla jatkuu tämä elämä ja “harjoittelu” ja voi jeesus mitkä kankkuset: SE vapina ja ahdistus mil ei tunnu olevan mitää rajaa.
Tähän syntyy myös kestotoleranssia, kuukausienkaan täysi tipattomuus ei estä sitä, etteikö alkoon palatessa tarvitse silti järjettömän määrän päihtyäkseen ja pari tölkkiä ei juurikaan vaikuta.
Kestotoleranssi siihen todellakin syntyy. Itse juoma-aikoinani join sen useimmiten sen 21 tölkkiä illan ja yön aikana, sen pidempiä putkia en harrastanut. Juhannukset sun muut erikseen… Sitten lopetin juomisen, olin vuoden ja kahdeksan kuukautta täysin tipatta ja retkahdin. Vois kuvitella, että joku sixpäkki olis riittänyt kivaan känniin. Ja paskat, join 19. Ja kivaa känniä ei tullut missään vaiheessa, vain inhottava sössöjumitusolo. Ja olo oli karmiva monta päivää sen jälkeen… Joten kyllä se ainakin minun kohdallani taitaa mennä niin, että alkoholiin toleranssi ei juurikaan alene pitkänkään ajan kuluessa. Ei huvita kokeilla toista kertaa.