Itse olen lopettanut seinään kahdella tavalla.
1- Hangonkadun katko, jos asuu stadissa. Erittäin hyvä paikka, tosin pumpattiin hyvän makuista nestemäistä Diapamia vähän liikaa, ensimmäisenä päivänä 2 tunnin välein. Ei tarvinnut kärsiä krampeista.
2- Jos itse lopettaa, paras on Lyrica. Ei myöskään tarvitse kärsiä alkon lopettamisesta ja olo parempi kuin kännissä. Lyrica tosin tuntuu keinohumalalta aluksi mutta hyvä olo jää, kunhan ei juo alkoa!
Diapameja ei ilmeisesti oikein terveyskeskuksesta saa…
Tuttu paikka vuosituhannen alusta 
^^ Tästä aiheesta olikin jo keskustelua tuolla Saunan puolella, mutta kirjoitanpa aikani kuluksi tännekin. Totta hitossa ryyppyputken saa poikki sopivalla lääkityksellä, olipa se sitten Diapam, Lyrica tai mikä vain kenellekin sopii(Itse en kyllä ikimaailmassa ottaisi Lyricaa alkoholivieroitusoireisiin, siitä lääkkeestä tulee mulle pelkästään kaamea olo, mutta kukin tyylillään. Monethan tuosta Lyrican vaikutuksesta pitävät), mutta eipä sillä, että saa akuutit, mahdollisesti hyvinkin vaaralliset vieroitusoireet lopetettua siinä vaiheessa, kun kroppa ja/tai pää ei enää kestä dokaamista, ole varsinaisesti mitään tekemistä alkoholin käytön lopettamisen kanssa. Riippuu toki pitkälti siitä, kuinka pitkäksi aikaa aikoo lopettaa. Jos tavoitteena on esim. viikko, jonka jälkeen on tarkoitus ryhtyä taas kumoamaan kuppia, niin kyllähän tuo menetelmä silloin toimii mainiosti. Noinhan se itsellänikin menee, että kun mun pitää katkaista juominen, niin siinä auttaa kummasti se, kun kaapit ovat täynnä Pameja
. Sitten dokaaminen onkin hyvä aloittaa taas uudelleen, kun tietää, että kyllä niistä pahimmistakin krapuloista selviää tarpeeksi vahvalla lääkityksellä
. Jos jollakulla kuitenkin on tavoitteena lopettaa alkoholin käyttö kokonaan tai pidemmäksikin aikaa, niin silloin tarvitaan yleensä muitakin keinoja, kuin lääkkeet. Mikä keino kenellekin sopii, on sitten ihan jokaisen oma juttu. Toki päihteen voi myös korvata toisella ja hillua onnellisena Lyrde-päissään, mutta siinäkin hommassa käy lopulta huonosti
.
Mulla ei ole hajuakaan mistä pameja sais. Kallis yksityinen leguri ehkä?
A-klinikka on hyvä paikka, jos haluaa katkaista juopottelunsa, tai lopettaa juomisen kokonaan. Ja sieltä saa kyllä katkaisulääkkeetkin, jos tarve vaatii.
No niin
Puoli vuotta on mennyt hyvin kivasti lähes ilman alkoa. Yhtenä päivänä vedin puolen litran viinapullon, mut se siitä. Ripulia ja ruokahaluttomuutta kestikin sen jälkeen viikon.
Mulla ei ole dokaavia kavereita, joten alkoholismini ei ole sosiaalisesta elämästä kiinni.
Jään vain siihen koukkuun jos juon kahtena päivänä.
Lyricasta toki kammottava huomio. Kun koitin lopettaa sitä, vasta monen päivän päästä huomasin erikoiset viekkarit. Itsetunto hiipien romahti ja tuntui etten pysty mihinkään.
Mitään vapinoita tai sydämentykytyksiä ei esiinny lyrica-viekkareissa, vaan enemmän henkistä romahtamista joka aiheuttaa riskin juoda alkoa.
Otin juuri täydellisen verenkuvan ja kaikki maksa-ja munuaisarvot hyvät joten lyrica ei näytä olevan toksinen elimistölle (600mg/pv puoli vuotta)
Mut koukussa ollaan siihen ja pelottaa kun ei ole hajuakaan miten lyrtsistä pääsee irti…