Tsemppiä! Ite omien kokemuksien perusteella suosittelen sitä, että joksikin aikaa “eristää” ittensä kaikista tilaisuuksista ja tilanteista, joissa voisi edes tulla mieleen ostaa/tilata alkoholia. Erittäin ikävä addiktio, johon toimii vain nollalinja.
Pikku päivitys tänne. Oon ollu ilman alkoholia, mutta retkahduksiakin on tullut. Joku mainitsi tästä Ei Teoriasta ja luulen, että se saattaa pitää paikkansa. Kun sitä miettii että ei juo niin alkaa vain tekemään lisää sitä juomista. Juuri tätä kirjoittaessakin himo vain yltyy.
Alkoholi on kuitenkin pelkästään vain ja ainoastaan myrkkyä. Siitä ei ole todistetusti ainuttakaan terveydellistä hyötyä.
Toivottavasti muilla menee hyvin!
Hei @Janppa Huomasin vasta viestisi.
Kuten täälä on moni kirjoittanut, nää polut on hyvin erilaiset itsekullakin. Kerron vaan omastani.
Lopetin kerrasta. Olihan ne vieroitusoireet kamalia, elän silti vielä. Ja voin rehellisesti sanoa, että tää juomaton aika on ollut parasta aikaa vuosikymmeniin ( oon siis jo vanha ) On niin ihana nousta aamuisin sängystä ilman kohmeloa. Saan enemmän suunniteltua kaikkea ja tehtyäkin. Aikuisten lasten ja lastenlasten takia oon ikionnellinen, etten enää juo. Kaikki mukavat hetket tuntuu aidosti kivoilta, ei mitään alkoholin aiheuttamaa, mikä häipyy laskuhumalassa.
En osaa noista maksa-arvoista sanoa mitään. Lue paljon tätä plinkkiä. Täältä saa huomaamatta apua muihinkin, kuin alkoholin aiheuttamiin ongelmiin.
Lastenkin takia on parasta jättää viinakset kauppaan. Ennenkaikkea pidä itsestäsi huolta. Olet arvokas. ![]()
Onko täällä uskovaisia tai uskoon kääntyneitä, joita usko jumalaan tai kristukseen on auttanut pysymään raittiina?
Ostin tänään alkoholittomia oluita ja ihmekyllä ne maistuvat itseasiassa aika hyvältä. En kaipaa oikestaan humaltumista vaan oluen makua.
Taas mökillä. Nyt varauduin ja valmistauduin iltaan alkoholittomalla oluella.