Alkoholin käytön lopettamisen jälkeen jatkuva flunssa

Moikka, olen ollut tässä täysin juomatta 6 viikkoa. Alkottomuus on lähtenyt liikkeelle melko hyvin MUTTA olen ollut enemmän tai vähemmän flunssassa koko ajan! Jenkkisivuilla puhutaan siitä että vierottautuminen voi vaikuttaa immuunijärjestelmään näin mutta voiko se todellakin olla? En nyt kuitenkaan ihan hillitön juomari ole vielä ollut :thinking:

1 tykkäys

Moi, Anneli48.
En oikein usko että juomattomuus aiheuttaisi flunssa -oireita. Silmät tosin monilla alkaa vuotamaan säännöllisin väliajoin. Ai niin, nehän on niitä kyyneleitä😪.
Kiva kuulla sinusta vuosien jälkeen. Minä täällä vielä keikun. Raittiina olen pysynyt.

1 tykkäys

Mahtavaa Putkis_0132, olen onnellinen puolestasi! Minäkin uskon vahvasti nyt pystyväni tähän, ei vaan haluta enää juoda. Mutta tuo immuunijuttu on kai ihan mahdollinen, alkoholi heikentää ihmisen immuunijärjestelmää ja kun lopetat, se voi pillastua. Siinä mielessä huolestuttaa kun autoimmuuni sairauksia jo on…mutta ei tässä vanhoihin tapoihin tämän vuoksi palata mutta jos joku on kokenut samaa tai on tietoa kuinka tämä hoituu niin kiitollisena otan vinkit vastaan.

1 tykkäys