alkoholi

piti laittaa tälläinenkon topikki tänne…varmasti koskettaa monia…itse ottanut 4päivää eikä meinaa enään pysyä pää mukana ja alkaa olla jo jonkinlaisia kramppejaja. niin pieni paikkakunta ettei ole minkäänlaista päihdehuoltoa ja turha hakee lääkäristä helpotusta kun ei siellä tiedetä mitään päihdehuollosta luullaan vain et ihan hauskuuden vuoksi niitä pameja kysellään…täällä moni on ottanut varmasti useammankin päidän ja vähättelee mun 4päivää mut hekilökohtainen helvetti tämä alko taitaa olla…kädet kamppaa ja burana ei enään auta olisko vinkkejä

Hmm… Propral on beetasalpaaja, jotkut on tietääkseni ottanu niitä vapinoihin ja muihin. Laskee kai verenpainetta ainakin ja tasaa sitä kautta oloa. Beetasalpaajia käytetään esimerkiks esiintymiskammoon. Liikaa ei tietenkään saa ottaa, alotat ihan pikku määrällä ja katot mitä tapahtuu.

Bentsot ny on yleishyvä krapulalääke - ja varsinkin jos tulee oikeita epileptisiä kohtauksia, niin auttavat siihen. On se ny kumma paikkakunta, jos ei saa avokatkoa tms. alkon takia - mut kaipa niitä sitten on.

Auttaiskohan joku neurolepti pahimpiin vainoiluoloihin? En tiä…

Mut nopeestihan se alkoholin vierotusoireilu menee ohi - mullaki tuntu joskus ku olin tintannu viinaa monta päivää, viikkoja itse asiassa, että nyt lähtee järki. Mutta ihan itsestään se meni ohi, kun vaan oli ja odotti. Päivä pari niin olo on jo ihan erilainen.

Kai se ainoa oikea vaara on paha kramppitila ja se kuulu delirium tremens, mutta neljä päivää on kyllä tavallaan aika vähän - mut yksilökohtastahan tämä.

älä missään nimessä mene ottamaan bentsoja tai alpatsoraameja tms… kestät vaan sen kankkusen, juot mehua, pari olutta, lihalientä yms. tällasena vanhana alkoholistina tiedän, että jos tolle lääkkeen tielle lähtee, niin se on huono homma. itse en käytä lääkkeitä… enää, jos joskus retkahdan niin en ota edes betasalpaajia kun se huono olo tulee, parempi vaan levätä ja yrittää syödä suolaa ja sokeria ja vaikka makaa suihkussa yms…vittu että jotkut menee neuvoo täällä, että pitäis ottaa lääkkeitä

toki katkolla valvotusti otetaan lääkkeitä silloin ku tilanne on tosi paha tai sairaalassa, tarkoitin vaan ,ettei niitä pameja yms kannata ottaa liian herkästi jos toiset kannustaa…

Alkoholi on aika perseestä kun aletaan kunnolla läträämään.
Siihen saa suht nopeasti sitten rauhoittavia ja kun niitä saadaan niin voidaankin taas juoda oikein urakalla.
Tämä johtaa jonkin ajan päästä supervittumaiseen oloon ja sit onkin ongelmia jo suuri kourallinen tähän tilanteeseen verrattuna.

Jätä alko yhteen kertaan kk niin ei varmasti tule ongelmia. Jos et pysty yhtä kuukautta olee ilman niin on jo jonkin näköinen riippuvuus ansaittu.

Keität litran vettä ja paat lusikallisen suolaa ja 6 lusikallista sokeria tai hunajaa. Krampit on osittain suolojen puutosta, maratoonareille suolapillereitä kun hikoilessa ja kustessa elimistöstä poistuu. Ite söin suolakurkkuja joka on myös hyvä “lääke”, loivennus on kellosepän hommaa ja siihen riittää 4 ykkösolutta ettei lähde mopo keulimaan. Kun pahin ohi niin syöt varovasti ja ei mitään pupun ruokaa vaan vähän esim. makkaraa ja nestettä ja meet nukkumaan. Joku ystävä katsomaan perään kun pahimmillaan voi purra kielensä poikki, päivystävästä apteekista mannesium poretabletteja on äärinmäisen hyvä rentouttamaan lihaksia.