Olen aina ollut hyvin herkkäuninen. ![]()
Mikäli jokin asia jää vaivaamaan, niin en saa koko yönä unta silmäystäkään. ![]()
Nytkin turrutan taas nuppiani vodkalla, jotta edes nukutuksi saa. ![]()
EDIT: Huomasin vielä typon topicissa, mutta nyt sekin on korjattu. ![]()
Olen aina ollut hyvin herkkäuninen. ![]()
Mikäli jokin asia jää vaivaamaan, niin en saa koko yönä unta silmäystäkään. ![]()
Nytkin turrutan taas nuppiani vodkalla, jotta edes nukutuksi saa. ![]()
EDIT: Huomasin vielä typon topicissa, mutta nyt sekin on korjattu. ![]()
Hyvinhän se toimii, mutta parhaan tuloksen unen pituuden ja laadun kanssa saanee jos annokset on jotain sixpäkin luokkaa, ei enempää. Vodkan ja muiden terävien kanssa meikäläinen pääsee unen päästä kiinni, mutta sitten sitä heräilee keskellä yötä sätkimään kevyessä horroksessa aamuun asti. Maltti on valttia jos haluaa hengailla Nukkumatin kanssa tositarkoituksella! ![]()

Minähän nukun oikein hyvin niin kauan kuin viina virtaa suonissa. ![]()
Mutta kun promillet haihtuvat, alkaa armoton sängyssä pyöriminen. ![]()
Väsyttää niin julmetusti, joten ei himota yhtään jalkeille lähteminen. ![]()
Tämä supersankari siis vetää vaan peittoa takaisin korviin ja jättää maailmanpelastamiset raittiimmille kollegoilleen. ![]()
No mitenkäs nyt ihmeessä noin
? Ettei vain johtuisi vieroitusoireista
. Jos sä olet tottunut jo useamman vuoden(?) olemaan melko tasaisesti 24/7 promilleissa, niin onko tuo ihmekään, että alat saada kaikenlaista oiretta, kun ne promillet vähenevät veressä. Unettomuus nyt on hyvin tyypillinen vieroitusoire alkoholista, jos toki myös monesta muusta substanssista.
Alkoholi on tosin ihan paska unilääke, koska se heikentää unenlaatua huomattavasti, vaikka sen avulla saisikin pitkät unet. Kaikki unilääkkeet tosin heikentävät unenlaatua jonkin verran, ehkä jotakin melatoniinia lukuunottamatta, se kun on kuitenkin ihmisen luonnollinen hormoni. Muilla unilääkkeillä ei vain yleensä ole niin pahoja muita terveyshaittoja, kuin alkoholilla
. Luomu-uni=paras uni, mutta toisaalta, jollei sellaista saa, niin minkäs teet
. Parempi heikkolaatuisempi kemiallinen unikin, kuin ei unta lainkaan.
Hmm… Jos sanoit olleesi aina huono nukkumaan(Oletan tämän tarkoittavan aikaa myös ennen juopottelusi aloittamista), niin silloin sulla lienee joitakin ahdistuksia tmv. pääkopassasi, jotka haittaavat nukkumistasi ja alkoholilla ne on helppoa turruttaa hiljaisiksi. Toki on myös ihmisiä, jotka kärsivät unettomuudesta ilman mitään varsinaista syytä, eikä tuo mainitsemani seikka mitenkään sitä tosiasiaa kumoa, etteivätkö myös itse alkoholivieroitusoireet unettomuuttasi aiheuttaisi, tai ainakin pahentaisi.
Minullepa alkoholi onkin varsinainen piriste, eli kun juon itseni känniin, en tahdo nukkua lainkaan, vaan päinvastoin, alan säntäillä ympäriinsä ja puuhata kaikenlaista enemmän tai vähemmän hölmöä :mrgreen: . Valvoinkin tuossa taas pari vrk. putkeen viinan voimalla. Sen jälkeen sitten maittoikin uni taas pari vrk. putkeen, koska olin niin perkeleen väsynyt pämppäämisestäni. No, se uni tosin tuli Diapamin voimalla, ilman ko. lääkettä olisin varmasti minäkin valvonut kaameassa liskodiskossa
. Nyt krapulani ja väsymykseni ovat jälleen poisnukutut ja kofeiini virtaa elimistössäni pitkästä aikaa. No, mulle pitkästä aikaa. En siis juonut kahvia pariin päivään, etten olisi saanut siitä krapulassa ilkeitä sydämentykytys- ja paniikkioireita, vaikken nyt sitten tiedä, olisiko se edes päässyt sen kaiken diatsepaamin lävitsen tuntumaan
. Parempi kuitenkin olla riskeeraamatta krapulassa, kun olen sen verran herkkä noille krapulaoloille. Nyt kuitenkin taas nokka kohti uusia sekoi… anteeksi, seikkailuja
.
Rouva Saunamestari rölöttää nyt ohi asian, sillä näissä suonissa viina virtaa melkolailla todistetusti ainoastaan sen kuuluisat 23/7. ![]()
Minulle on toki monesti paasattu brenkun heikentävän unen laatua, mutta omasta mielestäni vetelen ihan makoisia unia turrutettuani nuppiani tukevaan humalatilaan. ![]()
Keväällä olin huikeat 6 viikkoa ilman tippaakaan viinaa, mutta silloin nukkuminen oli koko periodin ajan hyvin katkonaista. ![]()
Mieleni sopukoista toki löytyy ties mitä nukkumista(kin) häiritseviä solmukohtia, mutta niihin julkinen ei
terveydenhuolto tietenkään suostu puuttumaan, koska päädyin jo kauan sitten lääkitsemään pahaa oloani sillä
kaiken helpoiten saatavalla substanssilla. ![]()
Mutta minä en kyllä kykenisi ryyppäämään Rouva Saunamestarin tavoin eli pari vuorokautta samoilla silmillä ilman kiinteää ravintoa. ![]()
Mikäli juopottelua verrattaisiin juoksulajeihin, niin Iso W:n matka olisi 400 tai 800 metriä, jotka vedetään melkolailla täysiä alusta loppuun. ![]()
Minun lajini sen sijaan olisi kuningasmatka maraton, joka vaatii jo reilusti malttia, taktikointia ja tankkausta. ![]()
Sama täällä, ihan lapsesta asti. Jo parikymppisenä huomasin alkoholin unettavan vaikutuksen - ja huomaan sen edelleen. Unen laatu vaan kärsii aivan tajuttomasti, etenkin jos tinaamista päivittäin harrastaa ja elämässä on muutakin sisältöä kuin se dokaaminen, ts. mä en ainakaan suoriudu työtehtävistäni läheskään samalla tasolla vaikka tissuttelisin sen 8 annosta illassa ja aamulla promillet ois nollissa vrt. siihen, etten juo mitään. Bentsoilla olen huomannut samankaltaista vaikutusta kuin alkoholilla, joskin huomattavasti pienemmissä määrin - Tenox pisti ehkä pahimmin jumiin, hyvänä kakkosena tsolpideemi. Imovanella, aka tsopiklonilla nukuin pari vuotta tosi hyvin, kunnes lähdin väärinkäyttämään sitä. Nykyisin en saa unta ilman Diapamia, yksi päivä ilman menee mutta toisena iltana ei vaan uni tule. Jos mitään näistä bentsoista ei ole käytössä (kuten ei varmaankaan Korkkiksen kanssa ole), magnesiumsitraatti 450 mg per ilta ja kamomillatee rauhoittaa mukavasti. Valeriaana saattaa myös toimia, itselleni ei tosin koskaan… ![]()
Ai niin, mähän olin se juoppo joka ei osaa juoda, joten mun viestejä ei varmaan Korkkiksen kannata ottaa tosissaan… ![]()
[quote=“Korkinkadottaja”]
Minulle on toki monesti paasattu brenkun heikentävän unen laatua, mutta omasta mielestäni vetelen ihan makoisia unia turrutettuani nuppiani tukevaan humalatilaan. ![]()
Keväällä olin huikeat 6 viikkoa ilman tippaakaan viinaa, mutta silloin nukkuminen oli koko periodin ajan hyvin katkonaista. ![]()
/quote]
No, minähän sanoin jo, että parempaa se heikkolaatuinenkin uni, kuin ei unta laisinkaan tai sitten kovin katkonaista ja lyhyttä unta. Totta kai susta tuntuu, että nukut makoisasti viinan voimalla, jos ilman sitä nukut paljon huonommin, mutta, kuten grip jo vähän asiaan viittasikin, mites se jaksaminen noin muuten. Jaksatkos makoisten känniuniesi voimin touhuta kaikenlaista ja esim. harrastaa liikuntaa vai löhöätkö enimmäkseen sohvalla toljottamassa telkkaria ja liikut peräti lähikauppaan/Alkoon saakka täydentämään varastojasi?
Nyt rouva Saunamestari-Pikaspurttijuoppo jatkaa asian ohi rölötystä vielä pahemmin: Grip, siis menitkö sä zolpideemista ihan pihalle seuraavaksi päiväksikin
? Tenoxin kanssa ymmärrän, jos siitä jää tokkuraiseksi vielä seuraavalle päivällekin, mutta zolpideemi puoliintuu niin helkutin nopeasti, että luulisi sen pöllyn haihtuvan kevyesti yön aikana. Toki zolpideemi siksi aikaa, kun se vaikuttaa(2-4 h), saattaa sotkea monenkin ihmisen nupin varsin tehokkaasti, mutta sitten vaikutuksen pitäisi hävitä hetkessä. En mä lainkaan kokemustasi epäile, ihmettelen vain suuresti.
Edit: Kämmäsin sitten tuon lainauksenkin, mutta en jaksa ryhtyä korjaamaan sitä. En ole kännissä ja nukkunutkin olen ihan hyvin
.
Rouva Saunamestari rölöttää nyt oikein huolella. ![]()
Ensinnä: minä en edes omista sohvaa. ![]()
Toisekseen: katson telkusta lähinnä ainoastaan suoria urheilulähetyksiä. ![]()
Kolmanneksi: tänäänkin kävin keräämässä ison pussin kanttarelleja. ![]()
^ Rölötirölöti
.
Enhän minä väittänyt, että sinä vain löhöäisit sohvalla, minä kysyin, miten sen sun jaksamisesi laita on. Sienestys on hyvä ja terveellinen harrastus ja kanttarellit hyviä
.
Mä olen nukkunut hyvin, vaikka olenkin hereillä jo tähän aikaan. Alkoi näet suu jälleen napsuttaa ja päätin, että taidan tänään herätellä itseni taas kunnolla ja vetäistä kunnon spurtin :mrgreen: . Jaa jaa, sopiikohan tällainen ryyppäämisellä leveily lainkaan tänne vähättelijöiden puolelle
?. Noh, kaiketi minäkin mahdun tänne, kun pelkkää känniraporttiahan porukan jutut täällä ovat
. Niin no, mä en tosin vähättele, vaan olen ihan rehellisesti alko-ongelmainen, joka tietää, ettei vähentely toimi, joten ehkä mä en sittenkään kuulu tähän itsekusetusjengiin :mrgreen: .
Teoriassa kyllä. Käytännössä ei. Eli omakohtaiset kokemukset menee jotenkin niin, että kun ottaa sen suositellun päiväannoksen 2-3 annosta niin illalla ei saa unta ja herää aamuyöstä kolmen neljän aikaan. Sitten kun ottaa sen vajaa mäyräkoiran niin uni alkaa jotenkin jopa tulla, mutta aamulla on sitten krapula. Paras unilääke on se, että hoitaa stressin elämästään pois alta ja pitää päänsä selvänä.
Heissan! Mä ymmärrän hyvin, oon aina ollut sellainen, että uni ei vaan tuu. Nukun kyllä hyvin kunhan vain ensiksi jotenkin nukahdan. Viinalle on kyllä vaihtoehtoja, jos kaikki muut niksit on kokeiltu. Aika monet huonouniset hyötyvät käsittääkseni useamman toimenpiteen yhdistelmästä. Itse koen, että ketiapiini/melatoniini/atarax vaihdellen on hyvä ja turvallinen kombo. Näin lääkemäärät pysyvät siis minimissä ja melatoniinista ei toki mitään haittaa olekaan. Viina toki turruttaa ja väsyttää, mutta itse ainakin herään 3-4 tunnin päästä pyörimään, jos olen ollut viihteellä. Toki paras unilääke on päivä pihatöissä, muttei aina mahdollista. Kauniita unia kaikille ![]()