Alivuokralainen huumeidenkäyttäjä?

Vuokrasin asunnostani huoneen nuorelle pojalle. Eräänä päivä vessassa haisi järkyttävälle! Haju oli imelä ja pistävä, erittäin voimakas ja tärpätti/tinnerimäinen. Onko olemassa joku poltettava huume johon kuvaus sopii? Kannabiksen hajun tiedän, ja se se ei ollut, enemmänkin kemiallinen haju… Meni paniikkiin kun menin hänen jälkeensä vessaan, siitä heräs tää epäilys.

Kertokaas te joilla näistä asioita on tietoa!
kiitos jos etukäteen

Hei,

siirsimme keskustelun Kotikanavalta Saunan puolelle.

Terveisin,
Päihdelinkin toimitus

mikä tää ongelma täs nyt on se et se käyttää päihteitä (mihin alkoholikin luokitellaan) vai se että se käytti sitä sisätiloissa? en mäkään tykkää et joku tulee kiskoo yhtään mitää mun vessaan ilman lupaa mut ei ihan auennu et mikä tos nyt oli ongelma.

Anna vuokralaisen käyttä mitä käyttää, vaikka polttaa banaanin kuoria (jos nyt ei hirvee käry tuu) pääpointtina se että hän maksaa vuokran sovittuna aikana, eihän siinä silloin mitään ongelmia ole :exclamation:

No en mä haluaisi, että joku asuisi mun luona ja kysymättä lupaa käyttäisi laittomia aineita ja aiheuttaisi sitä kautta mahdollisesti ongelmia. Esim. tilaisi ulkomailta paketteja ns. väärälle henkilölle eli asunnon omistajalle - vain yhden riskin mainitakseni. :exclamation:

Eri asia, jos asuisi erillisessä vuokra-asunnossa kuin alivuokralaisena.

Ja vaikka siis itse jotain käytän/olen käyttänyt enkä kenenkään käyttöä sinänsä voi tuomita, ei musta muita ihmisiä saa sotkea niihin kuvioihin. Ja kyllä, saatan jotain laitonta ainetta joskus ottaa jonkun kaverin luona (tai lähinnä käyttää väärää ottotapaa), mutta lähes kaikki kaverit tietävät asiasta eikä siinä isoa riskiä heille muodostu. Mutta toisen luona asuminen ja salaa käyttäminen ei kyllä musta olisi ok, vaikka siihen joskus aikoinaan olenkin syyllistynyt. :neutral_face:

Jospa aloittajan kämppis oli vain hankkinut jotakin helevetin pahanhajuista partavettä/deodoranttia, jota siellä vessassa suihki ja tuo paniikki johtui siitä, että sitä hävetti, kun oli moista tököttiä erehtynyt ostamaan, eikä tietenkään kehdannut tunnustaa hölmöyttään :confused: :mrgreen: . Henk.koht. olen kyllä sitä mieltä, että jonkin aivan törkeän hajuisen partaveden käyttö on paljon pätevämpi syy heittää alivuokralainen pihalle, kuin doussaaminen :laughing: :mrgreen: .

En tiedä mitä tarkottaa alivuokralainen. Ite olen tässä asunnossa vuokralainen ja vuokraisännällä on tiedossa, että käytän joskus kiellettyjä aineita ja sitä ei voisi asia vähempää kiinnostaa.

Et ole tosissasi!

Alivuokralainen tarkoittaa henkilöä, joka asuu asunnon omistajan/vuokraajan KANSSA siinä asunnossa ja maksaa siitä vuokraa.

Sori offista, mutta laitanpa nyt tähän väliin palautetta ylläpidolle: Voisitteko mitenkään otsikoida tuon Kotikanavan uusiksi ja hieman yksiselitteisemmin? “Kotikanavalla keskustellaan asioista ja ongelmista, joihin voi törmätä kotona päihteiden kanssa” kuuluu palstan otsikko. No, minä voin törmätä kotonani ongelmiin päihteiden kanssa, jos multa loppuu viina keskellä yötä, kun on hyvä otto päällä. Tai voin päihtyneenä törmätä kotonani seinään, mistä voi seurata ongelmia, kuten kipeä otsalohko. Käytännössähän Kotikanava on tarkoitettu valittamiseen juopoista ukoista(Joissakin harvinaisissa tapauksissa akoista), mutta ei se nyt ihan ummikolle tuosta otsikosta aukea, varsinkin, jos on kiire kirjoittaa asiastaan. Kotikanavalle kun ei vaadita rekisteröitymistäkään(En tuotakaan ymmärrä), niin eipä silloin välttämättä tule palstan sääntöihinkään perehdyttyä niin tarkoin sen yhteydessä.

Ja miksi ihmeessä Kotikanava on tarkoitettu vain alkoholiongelmaisten siipoille? Jos se ukko/akka vetää pääasiassa Subua tai piriä, niin kirjoitukset siirretään automaattisesti Vilpolaan. Päihdeongelma, mikä päihdeongelma. En näe niissä lopulta niin suurta eroa, etenkin, jos puhutaan siitä, miltä homma läheisen kannalta tuntuu. No, tätä alkoholi ja sitten ne huumeet -jaotteluahan tämä on, jota A-klinikkasäätiö(kin) tykkää niin kovin harrastaa, että eipä siinä :unamused: . Äärimmäisen pahaankin alkoholiongelmaan on ensisijaisena ratkaisuna vähättely, mutta ne huumeet ovat suoraan helvetistä kaikki :unamused: . Jos jokin kahtiajako on tarpeen tehdä, niin mielestäni se toimisi niin, että Vilpola on tarkoitettu päihdeongelmaisten(Oli päihde sitten mikä vain) lasten(Vaikka siis jo ihan aikuistenkin) vanhemmille, joilla nyt on ihan oikeita ongelmia sen päihdepään kanssa. Toki tämä koskisi myös sisaruksia ymv. Kotikanava voisi olla sitten pyhitetty näille marinoille ja märinöille, kun juoppo/narkki/sekakäyttäjä ukko on ihan paska ja pilaa kaiken, mutta jostakin syystä siitä ei voi eroonkaan hankkiutua :unamused: :mrgreen: .

Kiitos nyt olen fiksumpi, kyllä sitä vanhakin koira oppii uusia temppuja.