Älä ikinä sorru muskottipähkinään !

Päihteissä olen alkoholissa pysynyt, lukuunottamatta, että N. 10kk sitten
pariin kertaan sekaannuin muskottipähkinään, jonka kannabismaisesta vaikutuksesta netistä olin lukenut. Viikolla join 0.5L viinaa ja nieleskelin reilu 20g muskottia. Illan aikana sit arvelin, että ihan paskapuhetta se huumaava vaikutus, kun ei minkäänmoista vaikutusta tullut. Seuraavana aamuna sitten töihin 7:ksi, ihan pirteänä, ei krapulaakaan ollenkaan.
Sitten n.10 aikoihin alkoi tapahtua :cry: Aivan ykskaks tuntui että kaikki pysähtyi hetkeksi. Tuntui kuin tajuntani olisi hiljalleen venynyt 15m yläviistoon ja sieltä kuminauhamaisesti pamahtanut takaisin. Justiinsa joo, muskotissa tosiaan onkin vaikutusta. Olo oli todella outo, lähinnä ahdistusta, epäilin kylläkin ahdistuksen johtuvan lähinnä siitä, että olen töissä “huumeen” vaikutuksen alaisena. Olo oli niin ahdistava, että menin lääkäriin. Odotushuoneessa aika tuntui loputtuman pitkältä. Oli vapinaa ja älytön jano. Ainankin 10 mukillista vettä kävin hakemassa. Lääkärille sitten lopulta tunnustin, että olin muskottia ottanut. Hiukan tuimaksi muuttui katse. Stetoskoopilla hengitystä lääkärin kuunnellessa alkoi tulemaan pieniä lihaskramppeja. Ne kumminkin loppuivat lyhyeen. Myrkytyskeskukseenkin lääkäri soitti ja kyseli muskotista, ei pitäis mitään jälkivaikutuksia/vaaraa olla. Esucos-reseptin se sitten antoi ja painotti viellä, ettei ne ole mitään diapameja, eikä niistä mitään iloa alkoholin kanssa otettuna. Pari niitä sit otin, älytön väsymys ylle ja seuraavana päivän sit taas alkoi kaikki oleen okei :slight_smile:
Sitten parin viikon päästä. Kaverin kanssa ryypiskeltiin ja päätimme testata muskottia polttamalla (Kun uskoin vakaasti, että se ahdistus johtui siitä, kun vaikutus ilmaantui töissä ollessa). Polttamallahan vaikutus tulee heti. Kyllä vastaava ahdistus taas hiljalleen tuli minulle. Kaveri kyl uskoi jotain positiivisiä fiboja saaneen, mutta lopulta sillekkin niitä outoa ahdistuksia tuli… Se niistä muskotin testailuista. Ei enää ikinä !!!

ÄLÄ IKINÄ KOKEILE MUSKOTTIPÄHKINÄÄ HUUMAUSTARKOITUKSEEN !!!

Juu ei!

En ole koskaan erehtynyt minkäänlaisiiin huumeisiin, ihan muista yhteyksistä vain tiedän, että kyseessä ei ole mikään leikin asia. Muskottipähkinällä voi hyvin helposti saada hengen itseltään. Tai näin olen joskus jostain lukenut. Eli pitää todella tietää annostukset ym.

Tästä syystä mm. kaupassa myytävä maustemuskotti on hyvin pienissä erissä…Olen tainnut joskus kuulleen jonkun nuoren tietämättämän kuolleen muskottiin…

YLIPÄÄTÄÄN, EI HUUMEITA, MISSÄÄN MUDOSSA. JA VIELÄ ALKOHOLIA MUKANA. HUH, HUH.

"Tästä syystä mm. kaupassa myytävä maustemuskotti on hyvin pienissä erissä…Olen tainnut joskus kuulleen jonkun nuoren tietämättämän kuolleen muskottiin… "

Kaupassa myytävä jauhe muotoinen muskotti ei edes toimi vaan pähkinän pitää olla kokonainen. Muskottia on perinteisesti käytetty vankiloissa kun mitään muuta ei ole ollut saatavilla tai sitten pennut hölmöyksissään kokeilevat. Oikeat huumeet eivät ole näin vaarallisia/typeriä vaikutuksiltaan.

“YLIPÄÄTÄÄN, EI HUUMEITA, MISSÄÄN MUDOSSA. JA VIELÄ ALKOHOLIA MUKANA. HUH, HUH.”

Väärin. Mielellään ei mitään missään muodossa mutta jos otetaan niin järki mukaan ja kohtuudella.

Kyllä se jauheena vaikuttaa luultavasti ihan yhtäpaljon kuin kokonaisena. McCormick jauhepurkki kaupasta oli jota kokeilin.
Kokonaisia muskottipähkinöitä ei myydä, koska olisi hengenvaarallista jos vaikka lapsi kokonaisen pähkinän nielaisisi. Jauheena maku on sen verran paha, ettei lapset sitä vahingossa voi suuria määriä mussuttaa.

Mitä tästä opimme?

Käytä vain oikeita ja hyväksi havaittuja huumeita kuten kannabis, lsd, ekstaasi, kokaiini jne…

“Kyllä se jauheena vaikuttaa luultavasti ihan yhtäpaljon kuin kokonaisena.”

Ei vaikuta. nimim. kokemusta on.

Muskotti on saavuttanut eniten suosiota vankilloissa koska siitä saa pienen pilven aikaiseksi jos riittävästi vetää mutta kaiken kaikkiaan turhaa kamaa. Voihan sitä juoda vaikka tärpättiä jos haluaa mutta onko se järkevää tai terveellistä, se onkin eri asia.

Jos nyt päihteitä haluaa käyttää niin yleensä kannattaa luottaa vain perinteisiin ja hyväksihavaittuihin kuten kannabikseen, ekstaasiin, lsdhen jne. Ja aina pitää tietää oikeat määrät ja käyttötavat eikä lähteä soitellen sotaan.

HUOM! Tässä vaiheessa on hyvä huomauttaa että huumausaineiden käyttö on Suomessa laitonta. Aikuisen ihmisen vastuullinen huumausaineiden käyttöhän aiheuttaa valtavia vahinkoja koko ihmiskunnalle ja rappeuttaa koko Suomen tasavallan kun sen sijaan alkoholi on vaaratonta ja sitä voivat kukkahattutäditkin aperitiivina juoda miten paljon vaan.

Heippa,

Meillä on ainakin maustekaapissa kokonaisia Muskottipähkinöitä. Ihan tavallisesta hyvinvarustetusta kaupasta ostettuna. Tosin niitä on käytetty vain raastamalla kohtuullisia määriä maustamiseen.

Greta :smiley:

Juu. Muskottipähkinä sopii parhaiten esim. perunalaatikon tai muusin sekaan.

Hyvää on :smiley: ! Nyt tulikin jo nälkä…

Siikahan se siellä

Hyvä juttu.

Alkaa oikeesti pelottaa ku joku sano et kannattaa kokeilla se alkaa sattuu:D (ja idioottina uskoin sen ja tein sen noin tunti sitten. Ja haluun tehä kaikkee mikä sattuu… Juu en oo itsetuhonen on vaa kiva näyttää kavereil et uskallan tehä jotai.) sitten kaverini vain nauroi ja sanoin ei tämä satu yhtään. Sitten se sanoi että siitä tulee joku huumejuttu. Ja nyt pelottaa vitusti että tässä käy jotai. Olen 14.v poika. Jos se ees liittyy tähä mitenkään.

Hei

Vanha ketju kaiveltu esille. Aihe ei kuulu Kotikanavalle, joten se lukitaan jatkokommentoinnilta.

Nimimerkille AlkaaPelottaa vinkkinä, että Nuortenlinkistä löytyy paljon juttuja ikäisillesi, vlogeja ym. Kannattaa tsekata. Tämä Päihdelinkki on enempi aikuisille suunnattu sivusto.

Päihdekokeilut eivät ole järkevä juttu, kuten itsekin varmasti jo tuosta Muskottipähkinäkokeilusta huomasit. Kaverit voivat yllyttää vaikka mihin, mutta se ei ole rohketta lähteä hulluihin juttuihin mukaan. Todellista rohkeutta on vastustaa ryhmäpainetta ja pysyä vaarallisista kokeiluista poissa. Jos sinulla on kysyttävää päihteistä tai mistä vaan muusta mieltäsi painavasta jutusta, voit kirjoittaa Nuortenlinkin nettineuvontaan. Nuortenlinkin aikuiset vastaavat sinulle muutamien päivien sisällä.

Terkuin,
Päihdelinkin toimitus