Hei! En tiedä onko tämä nyt oikea foorumi mihin kirjata tunnelmiaan, mutta jonnekin piti nyt päästä purkamaan… En edes tiedä mistä aloittaisin, mutta minulla on ollut alkoholinkäytön kanssa ongelmia ja useamman vuoden ajan ja olen pyrkinyt vähentämään kulutusta ja kertoja ja niiden (eli ryypiskelyn) kestoa sillä seurauksella, että välillä on ollut ns. hyviä jaksoja, toisinaan huonompia - apua olen hakenut yksityiseltä psykiatrilta ja terapeutilta, mutta siellä olen puhunut “kiltimmin” kuin miten asiat oikeasti ovat…
Mutta otsikkokin kertoo, että nyt meillä kotona tilanteet eskaloitui niin, että olin jatkanut tissuttelujuomistani perjantai-illasta ja maanantai-iltana mieheltäni paloi hihat ja hän soitti tänne yöllä paikalle mm. poliisit (tarkoitus olisi olla saada ensihoidon yksikkö paikalle, mutta kun heitä ei kuulunut HÄKE päivystäjä oli tehnyt päätöksen, et poliisit tulee… ) No, nyt olen sitten aivan shokissa, et mitä tästä seuraa, sillä siitähän tuli tietenkin myös lastensuojeluilmoitus.
Pelkään ja olen ahdistunut, tekisi mieleni tehdä itselle jotain (ma-ti välisenä yönä olin itsetuhoinen) ja pelkään mitä tuo lastensuojeluilmo pitää sisällään, meneekö siitä automaattisesti tieto esim lasten päiväkotiin? (Sillä esimieheni lähiomainen hoitaa yhtä lapsistani). Jouduin myös pakotetusti käymään eilen A.klinikalla ja se oli sellainen kartoitus käynti, jossa kartoitettiin tilannetta ja lastensuojelustahan heille olikin jo tieto mennyt…
Tänään menen tälle yksityiselle lääkärille (psykiatri) ja keskustelemme varmaan jostain lääkityksestä liittyen alkoholinkäyttööni…en tiedä mistä johtuu, mutta olen jotenkin antabus-vastainen, mitä minun tulisi suhtautua siihen, kun hän ehdottaa sitä? Onko muita lääkkeitä/onko kokemusta niistä?
Apua auttakaa kokeneemmat, olen aivan paniikissa, jopa niin, että tärisen!!! Olenko nyt “leima otsassa” joka paikkakuntani laitoksessa, että olen “se tyyppi”. Olen vielä työssä sellaisssa ammatissa, etten voi mitenkään tällaisella leimalla työskennellä ja tietenkin pienellä paikkakunnalla sana kiertää, kun yksi ihminen saa vähänkään vihiä…
Mutta vielä tuosta ma-ti välisestä yöstä, kun täällä kävi tosiaan poliisit ja sitten tunti heidän jälkeensä, kun tilanne oli ohi, niin myös ambulassi (tiedonkulun katkos, ettei ketään enää tarvita), olin tuolloin jo nukkumassa eli nämä kaksi miespuolista ensihoitajaa olivat keskustelleet lähinnä mieheni kanssa. Toinen näistä oli sanonut näin “Että eiköhän heitetä vaan rouva putkaan, niin sillähän näistä päästään!” Olen aivan järkyttynyt ja loukkaantunut tuosta kommentista!!! Miten epäammattimaista
Niin, olisivat samalla heittäneet junaradalle, sillähän “meistä” päästäisiin… Voinko tehdä valituksen ko ensihoitajasta johonkin?
Voi kunpa joku jaksaisi lukea tämän ja auttaa, olen niin pelokas ja hukassa nyt, täysin rikottu ja tuntuu kuin kaikki olisi viety…