Ajoseuranta korvaushoidon aikana

Hei! Mulla olis ajoseuranta edessä ja mietin, että voinko suorittaa sen yksityisellä?
Onko pakko käyttää sitä k-hoidon lääkäriä? Jos joku olisi ystävällinen ja kertoisi oikeuksistani, kun en oikeen niitä tiedä tuossa hoidossa. Oon vasta toista kk siinä.
Toki se näytteen antaminen tulee hoidon vuoksi “sivutuotteena” samalla vaivalla, mut silti kysyn. =)

Itse oon ollut pari kertaa tuossa seurannassa ja siihen vaaditaan päihde/psykiatrian lääkärin kirjoittama todistus. Eli jos löydät yksityiseltä päihdelääkärin tai psykiatrin joka alkaa tuohon niin mikä ettei. Vaan mua ainakin ahistais käydä 2 krt viikossa seuloissa ja vielä eri paikoissa. :smiley:
Käytännöt tuntuu vaihtelevan vähän lääkärin mukaan, ensin mulle sanoi toinen psykiatri että 6kk puhtaat seulat(tietenki se kh lääke sai näkyä). Sitten tuli verkosto jossa oli myös päihdelääkäri ja hän tuumas että riittää 3kk ja pari viikkoa eteen päin sain kortin takaisin. :slight_smile:
Saattavat jatkossakin kysellä uusia lääkärinlausuntoja joten siinäkin mielessä helpompi suorittaa yhdessä paikassa tuo seuranta… Mulle tuli n. vuosi kortin takaisin saamisesta pyyntö uuteen todistukseen.

Ite jouduin tekemään ns. kliinisen testin ja todettiin ajokuntoiseksi. Kela ilmeisesti vuosi tiedot lääkkeistä ja voi ku mua pysäyteltiin ja puhallus jonka jälkeen kysyttiin lääkkeet. Tikkariin tuli diapamista ja teemuista väriä, yhtenä päivänä 3 kertaa ja ajomatka alle 20km.

Ostettiin vaimolle oma auto ja mun oman omistus siirrettiin, ettiköön pirut.