Moi, tämmöinen pidempi avautuminen tuli kirjoitettua sen toivossa että täältä löytyisi kohtalotovereita.
Onko täällä muita joilla olisi päihteiden käytöstä / yliannostuksesta seurannut aivovaurio? Vähän taustaa; olen ollut bentsoriippuvainen yli 10 vuotta, ja niitä lopetellessa avopuolella tuli vedettyä 2017 opiaatti + bentso + Lyrica - yliannostus josta melkein lähti henki. Olin teholla useamman päivän ja sen jälkeen sairaalassa kuukauden osastolla. Tuossa rytäkässä tuli oltua 20+ tuntia tajuttomana kyljellään kotona (heräsin spontaanisti itse), tuli akuutti munuaisvaurio, rhabdomyolyysi ja metabolinen asidoosi siitä, hyvin lähellä oli että olisi mennyt lihasten hapenpuutteen takia oikea käsi ja jalka kuolioon.
Paranin fyysisesti tästä rytäkästä kuitenkin jokseenkin ok kuntoon,avopuolella tappelin itteni irti bentsoista kokonaan ja sitten 2017 - 2019 syksy tulikin kärvistelyä helvetinmoisen aivosumun, masennuksen, väsymyksen ja muistiongelmien kanssa. Nyt sitten 2019 syksystä tuli retkahdettua buprenorfiiniin (sen antaman energian takia), koska tarvitsin töiden tekemiseen fyysistä energiaa, tästä seurasi sitten putki viime huhtikuun puoliväliin saakka, jolloin menin ensimmäistä kertaa elämässäni katkolle (siellä lopetettiin bupre, gabapentin ja Voxra) ja sieltä 4 viikon A-klinikan jatkokuntoutukseen Tampereelle.
Ongelmana on edelleen se että minulla on todennäköisesti jonkin sortin lievä anoksinen/hypoksinen aivovaurio, mutta en pysty sitä todentamaan mitenkään. A-klinikan lääkäri oli ainoa joka asian merkitsi diagnoosiksi jatkokuntoutuksessa. Oltuani tuon överin jälkeen selvinpäin pidempiä aikoja ei ole pääkoppa ollut enää entisensä. Täysin sietämätön masennus ja väsymys vaivaa vaikka miten hyvin söisi, liikkuisi ja nukkuisi. Välillä tulee päiviä ettei pysty tekemään muuta kuin nukkumaan 16+ tuntia 24:stä. Olen nyt vähän vajaa 80 päivää ollut täysin streittinä tuon bupreputken jälkeen ja missään vaiheessa ei ole tämä prosessi tuntunut siltä että kyse olisi paranemisesta. Sain katkon ekana päivänä jonkin sortin epileptisen kohtauksen mutta niitä ei ole onneksi tullut lisää.
Voiko olla että neurologinen vaurio oireilee näin vai onko aivokemiat vaan perustavanlaatuisesti sekaisin? Tuntuu vaan että kidutan itseäni päivä kerrallaan ja meen rystyiset valkoisena eteenpäin. Mikään ei kiinnosta oikeasti tai tunnu miltään, tai sitten vituttaa vaan suurimman osan päivästä. Fyysinen energia on joinakin päivinä täysin nolla ja keskittyminen asioihin pätkii. Vetohaluja on ollut jok ikinen päivä ja tällä hetkellä en yksin edes pysty olemaan. Itsetuhoisia / itsensä vahingoittamiseen liittyviä ajatuksia on usein myös.
3 vuoden Sertralin kuurin jälkeen vaihdettiin vähän yli viikko sitten Brintellixiin. Mitään muuta lääkkeellistä apua en tähän asiaan saa, vastaus on aina vaan että pitää odottaa x kuukautta lisää ennenkuin voisi jatkotutkimuksia harkita. Neuropsykologisissa tutkimuksissa käynyt viimeksi 2018 keväällä. MRI kuvat oli normaalit, mutta eipä tuo lievä aivovaurio siinäkään aina näy.
Käyn NA - ryhmässä ja A-klinikalla välillä sh:n kanssa juttelemassa, mutta tässä alkaa pikkuhiljaa turnauskestävyys loppua kun joka vitun päivä selvinpäin on yhtä tuskaa. Tiedossa on että asia pitäisi ajan kanssa parantua mutta olen nyt tuota 1,5 vuoden bupreputkea lukuunottamatta taistellut tämän asian kanssa keväästä 2017 asti.
Ainoa asia selvyyttä ylläpitämässä on tällä hetkellä se että mieluummin hirtän itseni kuin ottaisin tuon 2 viikon katkon ja 4 viikon jatkokuntoutuksen uusiksi.