Olen reilu 30 vuotias perheen isä. Olen päättänyt vähentää alkoholin käyttöäni reilusti. Uskon että pystyn siihen koska olen tehnyt niin myös aiemmin. En koskaan juo arkisin, mutta viikonloppuisin voi mennä jopa 40kpl keskiolutta. En juo ikinä mitään muuta alkoholia kuin olutta. Jokatapauksessa olen ollut jo pitkään huolissani alkoholin käytöstäni. Päätös on vähentää tai lopettaa on ollut helppo tehdä. Itse vähentäminen tai lopettaminen on ollut aina aluksi todella hankalaa. Kuitenkin aion taistella itseni taas kohtuu käyttäjäksi ja ei ole mahdoton ajatus lopettaa oluen juonti kokonaan. Teidän muiden kirjoituksista on ollut jo todella paljon apua. Kiitos siitä teille.
Tervetuloa joukkoon! Sama projekti minulla. Paljon vähemmän alkoholia. Mulla menee lapsivapaaviikoilla arkenakin todella reippaasti alkoholia. Tavoite olisi, että vain lapsivapaiden viikonloppuna joisi enemmän kuin ehkä yhden lasin viiniä/oluen ruuan kanssa. Nyt toi on helposti,… en tiedä edes paljoa per lapsivapaa viikko. Lapsiviikoilla mennyt nykyään järjestään maksimissaan 10/viikonloppu. Mulle isoin haaste on löytää baarin tilalle sosiaalista elämää. Yritän nyt urheilua ja AA:ta harkitsen.
Tervetuloa mukaan molemmat.
Ihanaa kun joku kirjoittaa, että uskoo onnistuvansa. Upea asenne. Ja varmasti onnistutkin. Samalla voit täällä valaa meihin muihinkin tuota uskoa. Kerro vaikka millä keinoin aiemmin vähensit. Meille kaikille on hyötyä toisten kokemuksista.
Kiitos. Viimeksi tuli mitta täyteen juomiseen ja sen lieveilmiöihin kuten myös nyt. Silloin ajattelin olla juomatta jokusen viikon aluksi. Parin viikon kohdalla oli tosi vaikeaa. Sen jälkeen alkoi helpottamaan. Meni muutama kuukausi ennenkuin maistoin saunan jälkeen oluen. Oli makea tunne kun huomasin että en edes kaivannut lisää. Sitä jatkui vajaa kaksi vuotta että pystyin juomaan oluen tai kaksi ilman mitään ongelmia. Noin kaksi vuotta sitten remontoin kotia noin puoli vuotta ja siinä pikkuhiljaa alkoi oluet taas tulla kuvioihin. Oikeastaan siitä lähtien meni lava olutta viikonlopussa. Nyt viimeisen puolen vuoden ajan on mennyt se noin 40 olutta viikonlopussa. Ajatus siitä on saanut minut surulliseksi ja tuttu olo on tullut että mitta on täynnä taas. Päivittelen tänne olenko onnistunut. Muiden kirjoituksista saa paljon voimaa tässä asiassa.
Hienoa OnlyHuman! Tsemppiä vähentelyn jalolla polulla!