Ahdistaa niin paljon! Avomieheni pelaa sotapelejään jatkuvasti, lähes kaiken vapaa-ajan. Kauppaan saan hänet joskus mukaan, ja ehkä katsomaan jonkun ohjelman telkkarista mutta HETI sen jälkeen takaisin koneelle! Ehkä eniten ahdistaa se, etten edes muista koska olisimme viimeeksi edes nukkuneet yhdessä, mies istuu koneella aamuyöhön. Se tunne kun herää keskellä yötä ja katsoo kelloa: 3:45, ja olohuoneessa valot…tulee niin ahdistavan yksinäinen olo, kyyneleet vaan tulee silmiin ja pakko vaan yrittää jatkaa nukkumista. En tiedä kauanko jaksan , tunnen oloni jatkuvasti niin yksinäiseksi, saan kerjätä huomiota ja jos erehdyn koneen viereen “pahan paikan” aikaan jotain sanomaan tahi kysymään tulee vastaukseksi vain vihainen “MITÄ!!!”
Luin aiempia tarinoita samasta aiheesta, niin tuttua. Meilläkin alkuaikoina kun asuin yksin ja mieheni oli luonani lähes aina, minulla ei ollut konetta. Peliriippuvuus paljastui minulle vasta kun muutimme yhteen. Olihan hän kotona asuessaankin pelannut kaiken ajan. Mieheni on puhunut haluavansa perheen(!!), mutta en voi kuvitellakkaan lasta enää tähän tilanteeseen! Kuitenkin olen miettinyt että olisi ehkä minullakin jo aika ruveta perheenperustamishommiin, ja sitten alkaa ahdistaa että taidan olla väärän henkilön kanssa siinä mielessä. Kuitenkin rakastan miestäni, mutta en tiedä jaksanko tällaista monta vuotta enään.
Olen jokseenkin jo niin tottunut yksinäisyyteeni että välillä kuvittelen tämän olevan aivan normaalia, kunnes näen tuttavapariskuntia tai ystäväni kertoo heidän parisuhteistaan, kuinka he tekevät kaikkea yhdessä jne. Silloin tulee niin surullinen olo. Tuntuu että tuhlaan elämääni tähän mieheen, jolla ei ole aikaa minulle, jonka elämä on sotapelien maailmassa.
Olen itsekin alkanut laiskistua ja viettää aikaa netissä enemmän(minulla on oma läppäri), kun ei ole muutakaan tekemistä yksin. Ystäväni alkavat olla lähes kaikki jo perheellisiä.
Olen hyvin taipuvainen masennukseen ja ahdistukseen, ja mieheni ei ymmärrä sitäkään. Jos yritän puhua liiallisesta pelaamisesta se on “turhaa mäkätystä”. Mieheni kanssa ei pysty edes keskustelemaan mistään kunnolla, koska hän ei osaa nähdä asioiden toista puolta vaan pysyy vain omassa kannassaan. Olen niin umpikujassa, mutta en osaa lähteäkään.
Olisi kiva saada keskustelukavereita kohtalotovereista, ei tätä yksin jaksa.