Rekisteröidyin äsken tähän ryhmään luettuani näitä keskusteluja. Itsellänikin olisi aika lopettaa kokonaan juominen kun vaan pystyisi. Olen 30-vuotias nainen ja minulla on kroonistunut keskivaikea masennus. Viikolla en juo mutta melkein joka viikonloppu. Nykyisin ei vaan pysy enää juominen sillälailla hallinnassa että juon melkein joka kerta liikaa ja mennee muisti ja sillon teen kaikkea älytöntä. Mullakun menee muisti jo oluen juonnista. Normaalisti olen kiltti ja rauhallinen mutta humalassa oon sitten ihan toinen ihminen. Saatan huutaa ja riehua hulluna ja turpaan vedellä muita niin että poliisinkin on pakko tulla rauhottelemaan. Tai sitten sekoilen muuten…kompuroin ja kaatuilen ja oon seuraavana päivänä ihan kipeä. Koskaan en muista näitä tapahtumia ite mutta morkkis on valtava. Kerran oon jopa niskani murtanut. Joten nyt ois tultava stoppi. Pari viikkoa pystyy olemaan juomatta mutta sitten on kamalat poltot ja ärtyneisyys. Miten pääsen niistä yli juomatta? Mistä voisin saada antabukset? Onko muita jotka menettää malttinsa täysin humalassa?
Mulla menee muisti, mutta ei onneksi maltti.
Antabuksen saa ihan terveyskeskuksesta, kun sanoo, että menee liikaa alkoholia ja antabuksella voisi pitää taukoa. Ne ottaa verikokeita, kun maksa-arvoja pitää seurata kuurin aikana. Kannattaa se kuuri pyytää, jos kaipaa juomataukoa ja on itse vaikea sitä pitää niiden polttojen takia.
Siitä saat olla varma, että masennus ei parane juopottelemalla vaikka popsisit lääkkeitä kourallisen päivässä. Suosittelen antabuksen hakua, lekurin luona käyntiä sekä tukimuotojen selvittelemistä itselleen kuinka viinasta voisi päästä eroon. Tältä palstalla kyllä saa neuvoja kuinka kukakin on raittiuteen selvinnyt tai vielä matkalla sinne.
Siitä se lähtee,itsellänikin mitta täynnä omaa juomista.Itse olen aikaisemmin yrittänyt lopettaa toisen mieliksi tai painostuksesta.Nyt luulen että päätös pitää koska se on oma päätös olla juomatta.Itselläni tulee se polte 3-4viikon kohdalla jolloin se on pahinta ja jos juon tulee siitä todella huono fiilis.Tsemppiä sulle toivottavasti onnistut.
Kirjotin sen masennuksen tuohon kun muutkin näkyy kirjoittavan. En oo oikein uskaltanut syödä siihen lääkkeitä kun pelkään sivuvaikutuksia. Nyt toki pienellä annostuksella syön yhtä lääkettä. Ihmetyttää aina että mitä siellä päässä tapahtuu kun muisti mennee ja alkaa käyttäytyä miten sattuu. Purkautuuko siinä joku ressi ja ahdistus tai mikä lie. Pelottaa jo tuo juominen. Jospa voin sanoa vaikka neljän viikon päästä että kuukauden ollu juomatta. ![]()
Huomenta Viltsukka ja tervetuloa palstalle. Teet kirjoituksellasi tärkeitä asioita selväksi. Monilla on alkoholiongelman lisäksi muitakin sairauksia joiden hallitsemiseen kuuluu lääkitys. Lääkkeiden ja alkoholin yhteiskäyttö saattaa johtaa vuorovaikutukseen josta tulee arvaamattomia seurauksia.
Tämä on hyvä tunnistaa ja käsitellä omalla tavallaan. Ja mainita erikseen oikeassa paikassa. Tarkoitan aputahoja joilla on asiantuntemusta kokonaisvaltaiseen näkemykseen. En uskalla spekuloida mitään yleislääkäreiden tai päihdeneuvojien ammattitaidosta enkä mistään syy-seuraus-ketjuista. Kysyisin vain miltä tahoilta olet mahdollisesti aikonut hakea apua?
Ja ole huoleti - kyllä sinä pystyt raitistumaan. Siihen on pystynyt moni muukin - tämäkin palsta on täynnä tällaisia “tapauksia”. ![]()
PS. Minäkin kuuluin aikanaan niihin joilta meni kontrolli täyskännissä totaalisesti. Täysi vastakohta selvälle, rauhalliselle ja ympäristöystävälliselle selvälle minälleni. Yäk…