Aiheuttaako Seroquel/Deprakine vieroitusoireita?

Nyt on sellainen tilanne että minulla on loppunut molemmat lääkkeet, Seroquel prolongit ja Deprakinet. Nyt olen ollut jo viikon ilman ja nyt alkaa tuntumaan jotenkin nuutuneelta ja voimattomalta.

Onko muilla kokemuksia ko. lääkkeiden lopettamisesta?

Kertokaa ihmeessä!

No ainakin Seroquel aiheuttaa koska siitä on kokemusta. Riippuu tietty käyttäajasta ja annoksesta luonnollisesti. Mikä nyt tulee ensimmäisenä mieleen niin iha täys unettomuus! :smiling_imp: Kirjottelen lisää jos muistan.

Kyllä ainakin ketiapiini aiheuttaa joillekin vieroitusoireita (lekuri tietenkin sanoo, että “lopetusoireita”).
Unettomuutta, ahdistusta ja itselläni jopa tietynlaisia pakkoliikkeitä (sellaista irvistelyä kasvoissa, erittäin vaikea selittää). Kuitenkin loppujenlopuksi aika helppo lopettaa verrattuna moniin muihin myrkkyihin.

Mielestäni tämäkin troppi kannattaa lopettaa annosta laskemalla. Deprakinesta ei ole kokemusta.

Deprakine ei omien kokemusten mukaan ainaakaan puske viekkareita.
Päivä annokseni oli 2000mg iltaisin. Lopetin jouluna seinään enkä huomannut mitään vaikutusta syönkö niitä vai en. Sain deprat joskus kun olin 3-vuorotöissä ja unirytmit ihan päin vittua. Auttoi kyllä silloin, mutta kun sain päivätyön ja unirytmit kohdalleen niin ei lääkkeille enää käyttötarkoitusta löytynyt.

Kiitos kaikille.

Tämä selittää jotakin mutta yksi “oire” mikä olen huomannut on tietynlainen “apea” olo, jonkinlainen mielialan lasku. Eihän tämä kai mikään ihme ole kun olen kuitenkin syönyt kyseisiä lääkkeitä säännöllisesti kohta neljä vuotta.

Sehan olisi ihme jos ei minkäänlaisia oireita tulisi, kyseessä on kuitenkin keskushermostoon vaikuttavia aineita joihin elimistöni on tottunut.