^^ Moi, Miinatar, ja heti alkuun pahoittelut melko ylimalkaisesta vastauksesta. Mulla on tässä “hieman” heikko happi ja väsynyt meininki
.
Tosi pitkäänhän sulla tuota lääkkeiden käyttöä on kestänyt, mikä toki vaikeuttaa vieroittautumista hurjasti. Itse olen käyttänyt benzoja säännöllisesti viimeiset 18 vuotta, eikä toivoakaan, että niistä eroon pääsisin, koska niiden vieroitusoireet ovat oikeasti helvetistä ja mahdollisesti hengenvaarallisetkin, MUTTA mulla tosin annokset ovat/ovat olleet huomattavasti suuremmat, kuin sulla ja olen harrastanut myös ihan liikaa noiden väärinkäyttöä, joka toki pahentaa riippuvuutta. Toisin kuin ylempänä väitettiin, niin tuo n. 60 mg oksatsepaamia/päivä EI ole mikään suuri annos, vaan täysin perussettiä, mikäli lääkitys on jatkuva, koska hyvin mietoa benzoahan oksatsepaami on, ja lyhytvaikutteisuutensa vuoksi se kannattaa jakaa useampaan ottokertaan päivän aikana, koska jos sitä ottaisi kerran tai vaikka kaksikin päivässä, pitoisuus pääsisi sahaamaan niin pahoin, että se vain pahentaisi ahdistusta. Jos olet jatkuvan bentsodiatsepiinilääkityksen tarpeessa, parempi vaihtoehto olisi jokin pitkävaikutteinen benzo(käytännössä Diapam tai Rivatril), koska se ei aiheuttaisi tuota rebound-ahdistusta, josta kohdallasi saattaa olla kyse, eikä huono/ahdistunut olo pääsisi iskemään heti, vaikka lääkkeet jäisivät ottamatta jopa parilta päivältä.
Seronil-annoksesi sen sijaan kyllä on suuri, mutta toisaalta ymmärrettävä, jos sulla sitä syömishäiriötaustaa on. Niissä tapauksissa kun käytetään mielipidelääkkeitä huomattavasti ns. normaalia suuremmalla annoksella ja kait siinä jokin taika on, ainakin joidenkin kohdalla, vaikka henk.koht., syömishäiriöisenä itsekin, olen sitä mieltä, että ko. vaivaan ei auta minkään valtakunnan lääkehoito sitten tippaakaan
.
Toki kaikilla lääkkeillä on haittavaikutuksensa, varsinkin pidemmässä käytössä, mutta bentsodiatsepiinien kohdalla hengenvaarallisen yliannostuksen mahdollisuus on käytännössä olematon, vaikka niitä kiskoisi kerralla ämpärillisen. Siinä mielessä voit siis olla huoletta, mutta ne vieroitusoireet, etenkin noin pitkän käytön jälkeen voivatkin sitten olla hengenvaaralliset, ainakin, jos seinään lopettaa
. En nyt tyystin tahdo sua masentaa, koska on niitäkin ihmisiä olemassa, jotka ovat päässeet eroon benzoista jopa vuosikymmenien käytön jälkeen, mutta se vaatii todellakin rauhallista ja hyvin suunniteltua tiputussuunnitelmaa ja kovaa motivaatiota. Ymmärrän kyllä hyvin, että tahdot riippuvuudesta eroon, koska itseänikin ketuttaa tämä omani
, mutta mä olen jo luovuttanut asian suhteen ja jatkan lääkeorjana luultavasti hamaan hautaan saakka
.
Sitten vielä tuosta terapiasta: Jos olet käynyt siinä 10 vuotta, eikä siitä ole pahemmin apua ollut, niin oletettavasti kyseinen terapia on sulle vääränlaista tai sitten sulla ei synkkaa tarpeeksi hyvin nykyisen terapeuttisi kanssa, koska se on kaiken A ja O, jotta terapiasta olisi jotakin hyötyä. Itse olen saanut todella paljon apua terapiasta(En lääkeriippuvuuteeni, mutta muuten lähes joka elämän alalle) ja siksi olisin suosittelemassa sitä kaikille, mutta tämä on toki vain omakohtainen kokemukseni ja mulla tosiaan kemiat natsasivat juuri nappiin oman terapeuttini kanssa.
Tsemppiä sulle
ja vielä pahoittelut mahdollisesti sekavasta tekstistä
.
Edittiä vielä alkoholin ja benzojen yhteiskäytöstä: Kyseinen kombo on sekin hyvin harvoin suoraan tappava, mutta sitä kannattaa ehdottomasti välttää viimeiseen saakka, koska voipi pistää pään niin pahoin sekaisin, että tulee tehtyä jotakin oikeasti vitun tyhmää, enkä tarkoita mitään melko harmitonta kännihassuttelua. On kokemusta erittäin ikävistä jutuista, joita on tullut tehtyä ryynikänneissä, kaduttaa vieläkin ihan tosissaan
ja nykyisin toivottavasti noiden sekakäyttö on kohdaltani taakse jäänyttä elämää. Vaikka tuo häppä mulle väliin maittaakin turhankin hyvin, niin korkin päälle astuessani jätän kyllä lääkkeeni ottamatta aivan suosiolla. Ja mä en TODELLAKAAN ole ainut, joka on seonnut erittäin pahoin seurauksin kombosta viina+benzot
.