Aforismeja, ajatelmia...ym.

Siis aivoinvalidiksi haukkumista? Mitä helvettiä sitten harrastat sellaista? Haukut aivoinvalidiksi ja sitten peräänkuulutat asiallista keskustelua. Sillä lailla.

Kaikkien kohdalla aivoinvalidiksi nimittäminen ei ole haukkumista vaan tosiasia!

[Poistettu riidanhaastamista -Päihdelinkin moderaattori]

Jatka asioista keskustelua sen kanssa…on tasolles sopivaa seuraa

[Poistettu riidanhaastamista -Päihdelinkin moderaattori]

Päihdelinkin toimitukselle kiitos asiattomaan kirjoitteluun puuttumisesta ja tason säilyttämisestä keskusteluissa.

Ja anteeksipyyntö myös fernetille aivoinfalidiksi nimittämisestä. ymmärrän sen olevan loukkaavaa ja asiatonta monellakin tapaa ja monellekin.

Fernetti on vastaillut aivan asiallisesti noiden kahden kirjoituksiin. En ymmärrä, miksi Fernetin tekstit poistetaan silloin asiattomina?

Metsän mies ei liene kovinkaan kauaa ole vielä palstalla pyörinyt, joten ei ymmärrä tätä kuviota.

^ juu en ole 5kk pidempään pyörinyt täällä… enkä kyllä taida ihan kaikkea ymmärtää kuvioista…? …valotatko?

En mää ala valottaan, enhän mä itsekkään ole seurannut tätä palstaa vasta kuin 2,5 vuotta. Vadelmamunkki et Fernetti ovat kirjoitelleet jo kymmenisen vuotta.

Yleensä sanotaan, että tikulla silmään sitä, joka vanhoja muistaa, mutta tässä tapauksessa niitä on syytä muistutella.

Aha ja ok…itsekin asiattomuuksiin menin kyllä kirjoituksissani Fernetille…myönnän…

.harmitti ja harmittaa vaan niin paljon ku ALLU otti ja lähti ja kun sen kaikki alottamat ketjut meni aivan taisteluks ja boikottiin… vieläpä pitkälti muiden kuin hänen toimesta… ja ku se jannu alko kehittyyn kirjottamisissaan ja teksteissään ja tää paikka oli ainakin johonkin asti varmaan edes jonkinlainen henkinen tms tuki hänellekin monessakin asiassa…niin sillain vähän niinku " heikomman " puolesta olen harmissani ja mieleni pahoitin jopa liikaakin…

Joo, sitä ei oikein aina muista, että minkälaista se on kuikuilla alkuun ilman alkoholia ja vielä mikäli on lisäks käyttänyt muitakin ämneitä. Sitä ei käsitä, että hermo saattaa olla silloin todella pinnassa ja tarvitsis tukea siihen hommaan.

Kun sitä pääsee siihen raittiuden syrjään kiinni, niin ne kamalat muistot niistä olotiloista häipyy unholaan ja se on kyllä oman elämän kannalta hyvä asia, mutta ei niinkus tään vertaistuen kannalta.

Mä en voi mitään mut mä olen tällanen mölytoosa.

Anteeks Allu ja tuu takas
tuu

Juu niinpä…kun vaan ALLU pysyis kaikesta harmista ja pettymyksestä huolimatta raittiilla linjalla kun on hyvälle alulle siinä päässyt…

Juuri samantapainen pettymys ja suuttumus sai aikoinaan oman pikkuveljen ratkeamaan pitkän kuivana ja raittiina olon jälkeen aineisiin… se jäi viimeiseksi kerraksi hänen osaltaan kun veti överit ja seuraavana päivänä miestä vietiin mustalla umpiautolla.

Kyllä tässä toki itsehillintää pitäisi itsekin kehittää…

ALLUn paluuta toivomme kaikki, ja sitä ettei hänelle käy huonosti. Ei sillä että kenellekään muullekaan soisi käyvän huonosti.

Kuten Allunkin kanssa joskus totesimme, Jokaisen kohdalla on hyödytöntä muistella, mitä hän mahtoi kirjoittaa vaikkapa 2 vuotta sitten, tai 5 vuotta sitten. Siksikään ei ole mitään “kuviota”, koska eihän tässä missään Kauniissa ja rohkeissa olla.
On vain kommentteja, ajatuksia, mielipiteitä, kirjoittajien kesken jotka eivät edes ole tavanneet toisiaan, tai tiedä toisistaan muuta kuin mitä ovat foorumilta lukeneet.

Lempiaforismini ja ajatelmani on, että alkoholistin muisti on pitkä mutta valikoiva: se muistaa muiden virheet ja pahat sanat vuosienkin takaa, mutta ei aina omiaan edes eilispäivältä.

On myös hyvin yksilöllistä, minkä kukin kokee loukkaavaksi tai mistä suuttuu. Minusta ihmistä ei voi edes loukata hänen oikeaa henkilöyttään tietämättä, koska ventovieraan ampuma solvaus on aina pelkkää hakuammuntaa, ja menee usein hieman huti. Toisekseen solvaus kertoo useimmiten enemmän lausujastaan kuin sen kohteesta. :bulb:

Mutta: herkkyys toisten sanoille on yksilöllistä, ja kenenkään ei pitäisi joutua sietämään henkilöönsä ja ihmisyyteensä kohdistuvaa loukaamista, edes kasvottomalla anonyymillä foorumilla. Siinä mielessä moderaattori toimii ihan hyvin.

Aatteiden, oli ne sitten uskonnollisia tai poliittisia tms, kritisointi sen sijaan kuuluu sananvapauden piiriin.

Minua ei myöskään loukkaisi “aivovammaiseksi” sanominen, koska se ei ole minusta sen pahempi haukkumasana kuin vaikkapa diabeetikko, tai keliaakikko.
Eihän se mitenkään tavatonta nimittäin ole, että alkoholistilla on jonkinasteinen vaurio aivoissa tai keskushermostossa. Kannattaa olla tyytyväinen, jos ei ole.

Hyvällä ystävälläni todettiin viime viikolla diabetes. Ei nämä sairaudet ja vaivat pilkattavia ole, vaan jokaiselle meistä tulee omat sairautensa ajan mittaan.

Tämä oli minun ensimmäinen viestini tähän ketjuun, eikä toivottavasti mitenkään riitaisaksi koettava. Tai jos joku kokee, niin sama se. Kunhan ALLU palaa. :slight_smile:

Joo-o, takaisin kehään vain ALLU! Tämähän on hyvää harjoittelua siihen mitä saattaa kohdata oikeassa elämässäkin. Saa monia eri mielipiteitä henkilöiltä jotka eivät tunne muita kuin nimmarin. Näinollen kukaan täällä ei pysty “tuomitsemaan” ketään yhtään mistään. Ajatukset ja mielipiteet ovat vapaita ja niitä tulisi kunnioittaa. Muistetaan kuitenkin, että täällä pätee sama kuin reaalioloissakin: Sitä saa mitä tilaa.
Vanhoihin kirjoituksiin palaan mielelläni. Niin omiini kuin toistenkin. Saa melko hyvän kuvan kehityksen kulusta. Melkein jokaisella sitä on tapahtunut. Yleensä ihan hyvään suuntaan!

Fiksua tekstiä!

Itse kannatan keskustelussa myös asiallista vuorovaikutusta…sellanen joutava vanhoista jankkaaminen ei hyödytä ketään…varsinkaan jos jokainen palsta muuttuu samanlaisen “päänaukomisen” sotkemaksi… pääasiahan täällä on vertaistuen antaminen ja saaminen…

Ihmiset ja asiat kun ajan mittaan muuttuvat…tuo aforismisi alkoholistin muistista on hyvä!

Allu takaisin!

En oikein kans jaksa “keskusteluja” joiden pääasiaksi nousevat henkilökohtaisuudet. Asioissakin riitäisi vuorovaikutuksen aineksia. Helposti se tietysti luiskahtaa, kun nimimerkin takaa kirjoittelusta huolimatta haluamme toisillemme myös itsestämme jotain kertoa. Mutta, tarttis silti jättää nimittelyt ja henkilöön kohdistuvat arviot vähemmälle.

Asioista, vaikka eri ideologioista ja uskonnoista, järjestöistä ja organisaatioista kai voi puhua kriittisemminkin, ei kai keskustelulla muuten mihinkään edes päästä.

Olen täällä kyllä minäkin ollut tämän seitsemän vuoden mukanaoloni aikana osallisena väittelyissä, ja olen voinut pahastikin jollekin sanoa. Anteeksi pyydän, yritys kuitenkin on pysyä asioiden eikä ihmisten ruotimisessa.

Eri mieltä ollessakin voi keskustella myös ilman että puuttuu toisen henkilökohtaiseen olemukseen. Vadelmamunkin kanssa olen näiden vuosien aikana ollut eri mieltäkin kovin monista asioista. Eikä ole tarvinnut loukkauksiin ryhtyä. Ja onpa tapahtunut sitäkin että kenties olemme molemmat myös jotain niistä keskusteluista oppineet, ja ajattelu laajentunut.

On kyllä niinkin, että pahiimpien riidanhaastajien kanssa en enää viitsi keskustella. En vastaile edes minuun kohdistuneisiin herjoihin , ei se kannata eikä johda mihinkään. Enkä siinä mitään menetä, onhan täällä riittämiin asiallisiakin keskustelijoita.

Ihan elävässä elämässä , yhdessä vaiheessa kun työskentelin pakolaisten parissa, sain myös suoranaisia tappouhkauksia, näiltä jotka kokivat kai minutkin, ja ainakin kaiken erilaise, uhkana sekä kristillisyydelle että omalle hyvinvoinnilleen, ja kyllä sekin opetti jotain. Ainakin sen, ettei fanaatikkojen kanssa onnistu asioiden käsittely keskustelemalla, ei ainakaan samalla tavoin kuin tavallisten, muita ihmisiä suvaitsevien kanssa. Joskus vaan pääsee vähemmällä kun välttää vuorovaikutusta kaikkein kohnoimpien kanssa.

Mukavaa iltapäivän jatkoa vaan kaikille, ja jatketaan jutustelua. Mieluummin asioista kuin ihmisistä virheitä etsien.

ALLUU!!! KAM PÄK!

Yks puuttuu sano piru kun kusiaisia luki!

Jep, Hemmetti!

.