Pitkään olen itselläni addia epäillyt ja kuuppalekurikin tuli siihen tulokseen lopulta. Sain sitten concertaa, mutta tää pisti väsyttään entistä enempi. Päässä ei kyllä surraa niinku aikasemmin, mutta fiilis vois mennä nukkuun. O.o Join sitten kupillisen vahvaa kahvia kun aattelin et jos se väsymys antais vähän periksi. Hikoilua ja sähköjänis oloa vähä, silti väsyttää vielki. Ajatukset on kyllä maan perusteellisen rauhalliset vaikka stimulantti kyseessä.
Tavotteena oli, että sais alotekykyä, pirteyttä itteeni ja ajatuksia rauhotettua. Lähempänä unilääkettä ainakin näin alkumetreillä.
Mullakin väsytti aluksi Voxra, kun sitä määrättiin keskittymisongelmiin masennuksen ohella. Toki eri valmiste ja eri vaikuttava aine kyseessä, mutta voisko olla että noi aluksi rauhottaa ja tasaa sitä hyperaktiivisuutta, jonka takia ei pysty keskittymään? Mene ja tiedä, mutta joo, et ole ainoa jota noi stimulantit on alkuun väsyttäneet.
sama homma metyylifenidaatti alkaa väsyttää, vasta isommat annokset saa aikaan stimulaatiota vaikka ei nekään hereillä pitkään pidä en vaan ymmärrä ihmisiä jotka pystyy stimuilla valvomaan onko conut millä annoksella?
Täl hetkel respa on yks tai kaks eli 18-36 ja oon ottanu 18 kun vasta starttailen tätä. Herätessä otin noin klo 11:30 ja väsytti koko päivän ja oli todella rauhallinen olo, poislukien kahvin combottamisesta aiheutunut hetkellinen “sähköjänis” olo, mutta sillonkaan en pirtee ollu. Nyt tosin iltaa kohden jatkanu päivää huomattavasti, energiaa tuntus näin yöstä olevan vaikka maailman tappiin asti. Tosin tää la on oma saunapäivä ja oon saunaoluet nauttinu ja vähä naukkua päälle. Mut luulin et concertan vaikutus ois jo kokonaan kaikonnu. Normisti oisin jo pedissä tummumassa, mutta nyt tuntuu että vois lähtee vaikka maratonille.
Täytyy vielä korostaa, että boostiannoksia en oo ottanu ja ei ollu tarkotus combottaa alkoa ja concertaa. Mut näin kävi ny, saa nähä kuin pitkälle poweria riittää. Energiaa, energiaa, energiaa!
alkon kans toi mf on suhteellisen päräyttävää tavaraa, leuat jauhaa ja suu käy. yksisteen ainakin itellä ennemminkin rentouttaa ja tekee rauhalliseks +40mg nii sit kyl alkaa taas maaninen pärinä vaihde. joskus ku oli 54mg conut nii kyllä kävi ja kukkui, nyt on 10 ja 20 puolipitkävaikutteiset nii pystyy helpommin säätelee annosta. nii ja toi concertahan toimii sen 10h ku medikinet, rizkut ja equt sen 6h.
Kokeilin nostaa 36mg, mutta se oli valvotun yön jälkeen. Aika karseet olotilat, mutta jakso päivän jotenki. Valvominenki johtu siitä ja johtuu nyttenkin, että tää concerta on mulla sotkenu päivärytmin vielä pahemmaksi mitä oli aikasemmin. Nyt taas valvonu, tosin heränny eilen neljän mais eli 12h takana vasta ja mietin et pitäskö pysyä 18mg nyt aamulla vai jättää ottamatta. Apua keskittymiseen kuitenkin ollut.
En oikein kyl oo päässy selvyyteen onko tästä enempi haittaa vai hyötyä ja pilsun ottaminen tuntuu nyt jo houkuttelevalta, eli jonkinasteista addiktion alkua. Myöskin koheltamista ollut enempi mitä ADD sinällään on aiheuttanut.
Piti nyt vielä tässä alkaa kyseleen et mikä normia ja mikä ei normia conun kans. Nyt jo vähän pidempään kokeillu:
Aamulla pääsen sängystä ylös (vesilasi ja pilsu yöpöydällä vieres), mun aamukoomassa kun ottaa ja koittaa perinteisesti jatkaa sikeiden vetelyä niin vartissa herää kunnolla.
Alkuun oli jonkinasteista euforiaa, enää ei ole. Nyttemmin lähinnä aamu piristyminen ja päivän mittaan sitten muuttuu hikoiluksi, silmiä kuivaa, sydän tykyttää ja myöhemmin iltapäivällä useasti jo tullut päänsärky. Yhä edelleen päiväväsymys tuntuu myöskin olevan hallitseva vaikutus.
Keskittymiskyky tuntuu olevan vähän niin ja näin. Aamulla aikasin parempi kuin ennen, mutta jo yhdeltätoista aamupäivällä keskittymiskyky tuntuu olevan huonompi mitä ilman lääkettä. Jopa ajottaista sekavuutta ja herkästi ärtymistä.
Välipäivinä (viikonloput) olo tuntuu todella skarpilta, tulee siivottua ja hoidettua arkiaskareita kunnolla. Ns. “skarppi” oloa mulla ei ole ollut miesmuistiin.
Eli summarum, kuuluuko tän toimia luokkaa näin? Kokemuksia addeilta ja ei addeilta, jos molempia löytyy täältä? =)
Toi metyylifenidaattikin on suht vahva stimulantti, niissä on iso liuta noita sivuvaikutuksia. Verrattavissa piriin toi metyyli, ei voimakkuudessa edes hirveesti häviä. Toki amfetamiineilla voi noita mukavia vaikutuksia lisäillä suuremman määrän, metyylillä tulee nopeammin raja vastaan, kunnes vaan ikävät fyysiset sivuvaikutukset voimistuvat.
kuvotus ja päänsärky on suht yleistä isommil annoksilla, sydämmen sykettä nostaa pahemmin kuin vauhti. kai muistat syödä kunnolla tyhjään vatsaan nauttiminen korostaa haittoja, mulla just noi vähenty tai poistu ajan kanssa paitsisilmien kuivuminen. nii ja muista juoda paljon jos puskee liikaa hikeä pintaan.
Jos on ADD/ADHD niin noi voi pistää väsyttää. Concissa on kyllä aika järkyttävä määrä haittavaikutuksia. Itselleni tuli jotain outoa jumittavaa päänsärkyä, väsymystä ja jotenkin “tylsä” olo.
Ihmisille jotka, eivät tästä “sairaudesta” kärsi, niin senhän pitäisi pistää päässä vähän virtaamaan. Tällaset päävammaset saa täysin päinvastaisen olotilan niistä.
Jotta pystyy ylipäätään keskittymään mihinkään, tarvitaan consertaa. Sitten kun pitää ehdottomasti saada jokin asia tehtyä, otetaan pameja… Jotenkin tuntuu että on vaikutukset päinvastaisia “normaaleihin” verrattuna.
Mulla kans alko Concerta (18mg) väsyttää ihan sikana. kaikki ylimääränen häiriö kyl katos siin samal ja aggressiivisuus mut oli sellain outo sumunen zombi olo eikä mikää oikee enää kiinnostanu, mut silti sai pakolliset asiat kyl tehtyy ihan tosta noin vaa mikä ei normaalisti onnistunu eli ulos lähteminenki tapahtu välittömästi eikä viiden tunnin päästä. Mut elämänilo oli poissa. Väritkää ei näyttäny enää yhtä kirkailta. Lisäks mun pulssi veti hitaaks (mitä se ei normaalist koskaa oo) ja alko hengästyttää pieniki rasitus esim rappusissa ja fillaroides! Kaupan kassal olin maksamas kortil ja ku piti näppäilä kortin numero ni en tuntenu mun oikeeta kättä se oli ihan sairaan pelottavaa ja iski hetkellinen paniikki päälle, oli pakko mennä pihalle. Hetken ku olin siin ni se paniikki meni kyl pois mut oli koko ajan ihan sairaan outo olo. Koko päivän olin ihan jumissa enkä ottanu enää toista kertaa sitä lääkettä. Seuraavana päivänä mul oli ihan ihme vaino olot päällä. Poljin ihan paniikis filaril enkä tiiä miks. Soitin lekurille ja se sano et ei siit lääkkeist pitäs tula tollasii et lopeta se lääke. Oikeest mul meni useempi päivä et se ihme pöhnä ja jumi olo lähti ja olin taas oma itteni. Voxraa se lääkäri neuvo kokeilee seuraavaks ku on noita pakko-oireitaki ollu mut en oo uskaltanu alottaa… Onks kellää kertoo hyvii/huonoi kokemuksii Voxrasta?
on huonoja: mulla voxra ei parantanut keskittymiskykyä mutta kyllä se vähä piristää mutta: hermot kireenä kokoajan, korvissa soi, kodeiini ja tramali ei toimi, ruokahalukatoaa, tyhjä olo, unettomuutta, raivokohtauksia. tollasii pikku sivuvaikutuksia itellä ilmeni.
itellä tulee metyylifenidaatista tunteiden latistumista tai ei enää koe mitää isoja ahaa elämyksiä ja suurta riemua mutta eipä sitä kiidy sekunnissa 0-100 ja raivoa niin ku ennen ja ihmetyttää ku en pysty oikein käsittelee surua (menetin ystävän) tuntuu siltä ku se tieto ois vaan tallennettu mun aivojen tietokantaan mut en osaa tuntea sitä.
amfetamiini on paras lääkkeenä kirkas ja tasainen olo ja pidempi vaikutus ku metyylifenidaatilla.
ite lähtisin ehottaa medikinet 5mg nopeavaikutteista vaikuttaa vaa sen 2-3h nii voi ottaa täsmä lääkkeeks silloin ku tarvii eikä humise kokopäivää.