AA:lla sateenkaariryhmää tai vastaavaa?

Helsingistä olen itse. Ei taida olla eikä esim. SETA:ssakaan näytä olevan toimintaa raittiille juurikaan.

Moikka, Mannerheimintie 170 A (viides kerros) Setan toimistolla kokoontuu Elämänlanka-ryhmä sunnuntaisin klo 17.

Niinkö?! Kiitos tiedosta. Yritän löytää jotakin tietoa siitä.

Mistähän löytyisi jotakin infoa?

Hirveän vähän tietoa näyttää löytyvän googlaamalla. Heräsin kysymys, onko ryhmä vielä olemassa? Toivottavasti. Jossakin myös törmäsin sellaiseen, että Elämänlanka -ryhmä on muuten suljettu, mutta vain kuun ensimmäisenä sunnuntaina uudet tervetulleita. En sitten tiedä, onko tällainen säädös vielä voimassa.

En valitettavasti osaa aivan varmasti sanoa kun ryhmät ovat olleet aika muuttokierteessä yleensäkin PK-seudulla viime aikoina. Itsekin olen osallistunut aika laiskasti ryhmätoimintaan viime kuukausina. Raittiina olen tosin pysynyt edelleen ja 23.perättäinen vuosi rullaamassa - päivä kerrallaan.

Olen kyllä kuullut tuosta Elämänlanka AA-ryhmästä vuosien saatossa ja itsekin tunnen monia siihen osallistuneita.

Jotenkin ounastelisin kyllä että ryhmä kokoontuu edelleen sillä ainakin oheisen linkin takana olevassa tuoreessa (?) ryhmäluettelossa se on mainittu. Kts. Pikku-Huopalahden kohdalta

webalcoholic.com/selvaratkaisu/pdf/pks.pdf

Ja ainahan voi kysäistä AA:n auttavasta puhelimesta 09 -750 200. Jos ei puhelimeen vastaaja suoralta kädeltä tiedä niin kyllä ne hankkivat sen tiedon.

Mutta mene vain rohkeasti tuonne em. ryhmään ja tuskinpa mikään majesteettirikos on mennä muinakin kuin ensimmäisenä sunnuntaina. :smiley:

Ja tietysti mihin tahansa AA-ryhmään olet aina tervetullut. Ainoa vaatimus on halu lopettaa juominen - muita vaatimuksia ei ole ja tämä perinne kyllä AA:ssa toimii kokemukseni mukaan erittäin hyvin.

T: Vinetto

Kiitoksia paljon avusta. Joissain muissa AA-ryhmissä olen tosiaan viime aikoina käynyt vaihtelevalla menestyksellä. Huomannut kuitenkin, että välillä vaikea puhua todella erilaisten ihmisten kanssa, vaikken mikään kummajainen siis itsekään ole. On vaan myös aika paljon sellaisia sosiaalisia fobioita, joita alkoholilla olen lääkinnyt, niin siksi ajattelin tuota ryhmää. Ainakin yhdessä ryhmässä missä kävin tuntui olevan aika tiukka asenne, että kun on suljettu ryhmä niin on suljettu. En sitten tiedä, mitä se yleensä on. Mut tosiaan mahdollisimman pian haluaisin mennä mukaan. Vähän auttoi kun katsoin äsken telkkarista “Katkolle” -ohjelmaa… Valitsin sen mieluummin, vaikka yksi AA-ryhmä jossa olen käynyt joskus, olisi ollut samaan aikaan.

Vaikka jokainen ryhmä toimii sama tavoite mielessään niin ryhmissä on toki eroja niinkuin meissä ihmisissäkin yksilöinä.

PK-seudulla on se etu että täällä on niin paljon eri ryhmiä tarjolla.

Kannattaa ennakkoluulottomasti käydä vain eri ryhmissä ja kyllä sieltä tulee se jossa tuntee olevansa kotonaan - samalla taajuudella muiden kanssa.

Puhut peloista joista me kaikki kärsimme tai olemme kärsineet. Et todellakaan ole mikään kummajainen, vain apua hakeva ihminen ja niin me kaikki olemme. Joku saattaa käytöksellään ja olemuksellaan tuoda julki vahvuutta tai uhkaa tai jms mutta apua tuokin ihminen on hakemassa ja siten ne kannattaa ajatellakin.

AAn ohjelma pyytää etsimään itselleen kummin jolle voi puhua niistäkin asioista joista ei ryhmässä voi tai edes kannata puhua. Itse sain hyvän kummin tai olihan noita muutama, mutta se tilanne oli jotain muuta, kuin uhkaava, kun sain kerrottua elämääni vaivaavat asiat pois häiritsemästä.

Olkoon ryhmä mikä tahansa, mutta kaikilla on sama ohjelma käytössä ja sama päämäärä. Etsi itsellesi kotiryhmä, kummi ja aloita hänen kanssaan toipumiseen tähtäävä työ. Kotiryhmä on tärkeä olla olemassa, vaikka et kummia sieltä löytäisikään, mutta sitä kotiryhmää tarvitaan, kun siten sitoutuminen AAn ohjelmaankin on helpompaa.

Tule vaan ryhmiin ja löydä omasi, mutta älä heitä kirvestä veteen yhden tai kahdenkaan kerran jälkeen, jos jonkun toverin käytös/olemus häiritsee sinua.